مجله ورزشی

علیپور: انجمن‌هایمان روی پای خودشان هستند/ درصدد تصویب آیین‌نامه باشگاه‌های هوایی هستیم

رئیس فدراسیون ورزش اظهار داشت: آیین نامه ایجاد باشگاه های هوایی باید نوشته شود و پس از تصویب آیین نامه ، ورزشکاران در سراسر کشور می توانند باشگاه های پرواز را تأسیس کنند.

محمد علیپور در مصاحبه با کندوج ، درباره فعالیت فدراسیون فدراسیون های ورزشی گفت: “ما یک فدراسیون پرجمعیت هستیم ، 20 فدراسیون و بیش از 70 ورزش داریم.” ما در المپیک 5 رشته داریم و 10 رشته در بازیهای آسیا داریم. رشته های دیگر ما معمولاً در مسابقات IOC مانند بازی های ساحلی یا بازی های داخل خانه شرکت می کنند. به همین دلیل است که مقالات عمومی هستند و به شیوه ای قهرمانانه کار می کنند.

رئیس انجمن باشگاه های ورزشی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد در میادین ما فعال هستند. ممکن است برخی از این مربع ها سابقه طولانی در کشور نداشته باشند اما برخی از آنها 15 سال است که فعال هستند. این مقالات نشان داده اند که آنها در آینده از ورزش کشور پشتیبانی می کنند و برای پیشرفت به جلو نیاز دارند. ورزش در المپیک و بازیهای آسیایی دائما در حال تغییر است و سایر ورزش ها جایگزین آنها می شوند. این مقالات می توانند جایزه ای برای کشور باشند. همانطور که در سالهای اخیر در سطح بین المللی نشان داده ایم ، می توانیم در خودروی اسپرت ایران سهمی داشته باشیم. یک بار یا دو بار در یک رقابت ساحلی یا سرپوشیده به مدالهای ما کمک کرده است. پاراگلایدر و عینک برای اولین بار به بازی های آسیایی اندونزی اعزام شدند و اگرچه اولین بار بود ، اما موقعیت خوبی نیز کسب کرد. من مطمئن هستم که آنها می توانند مدال بگیرند و در فصول دیگر نیز افتخار کنند.

علیپور با توجه به اهمیت نقش زنان در کنفدراسیون ورزش ، گفت: ما تاکید زیادی بر لیگ بانوان می کنیم. من می دانم که 50٪ از جامعه زنان هستند و این فصل نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همه سازمان های ما معاون رئیس جمهور زن دارند و در بخش های خود فعال هستند. در 6 یا 7 ورزش برای اولین بار تیم ملی بانوان را تشکیل دادیم و آن را برای رقابت در خارج از کشور فرستادیم. آنها حتی برای اولین بار در برخی از رشته ها مانند قایقرانی و اسکی کراس کشور مدال گرفتند. این بسیار با ارزش است من همیشه توجه می کنم که هرچه از توانایی بانوان بیشتر در ورزش استفاده شود ، بیشتر به رتبه بندی یا کسب مدال های بین المللی کمک می کند. مانند گذشته در المپیک و بازیهای آسیایی ، تعداد بیشتری از خانمها مدال و جایگاه های بیشتری کسب کردند. ما در ایالت فدرال نیز به این جنبه فکر می کنیم.

رئیس اتحادیه فدراسیون های ورزشی ادامه داد: باشگاه های ما علاوه بر کار در لیگ قهرمانان اروپا ، روابط خوبی با فدراسیون های جهانی دارند. سازمان ما دارای 25 مقام و عنوان بین المللی در آسیا و کشورهای جهان است که منجر به رشد و گسترش صنایع در سطح کشور شده است.

وی گفت: “همچنین این افتخار ماست که اولین کسی باشیم که یک سازمان یا انجمن های مستقلی را ایجاد می کند که واقعاً به تنهایی باشند.” ما در مسائل فنی آنها دخالت نمی کنیم. تنها کار ما پشتیبانی و نظارت است. به جرات می گویم سازمان ها مانند فدراسیون هستند ، هیئت مدیره ، هیات داوران ، مربیان و مسابقات دارند. در 7 یا 8 ورزش ، این بخش در دو بخش آقایان و بانوان است. ما در گروه های بانوان ، آقایان و سنین حدود 90 تیم ملی داریم. ما تقریباً 2 هزار کمیته ، انجمن و هیئت مدیره در سراسر کشور داریم و شاید این تنوع در مناطق دیگر بی نظیر باشد. تنوع رشته های ما حتی در همه فضاها مانند سرپوشیده ، چمن ، ساحل ، دریا و هوا وجود دارد.

رئیس اتحادیه انجمن های ورزشی ادامه داد: ما در همه سالن های ورزشی فعال هستیم و طبیعی است که در برخی موارد با برخی سازمان های دولتی اختلافات قانونی داریم. “در برخی موارد ، هم آنها و هم ورزش مسئولیت دارند ، مانند اداره هواپیمایی کشوری یا نیروی دریایی. این رشته ها جدید اما المپیک یا آسیایی هستند. برای سرعت بخشیدن به قوانین موجود و استفاده از تسهیلات به ورزشکاران ، باید از نظر حاکمیتی با آنها رعایت کنیم.

وی افزود: در کلیه مواردی که پرواز صورت می گیرد ، مانند پرش بادبادک یا پرش با چتر نجات ، آسمان باید ایمن باشد. برای ایمنی حمل و نقل کشور باید هماهنگی ایجاد شود. این هماهنگی این هفته با جلساتی که داشتیم انجام می شود. مقرر شد در هفته‌های آتی ، حمایت از کودک را آماده کرده و آن را به امضاهای معاونان وزارت ورزش و سازمان هواپیمایی کشوری تحویل دهیم تا قانونگذاری و صدور حکم مصوب دولت در سال 1986 صادر شود.

علیپور همچنین درباره اختلاف بین سازمان هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هیچ مشاجره ای نیست. پیش از این ، سازمان هواپیمایی کشوری بر ورزش حمل و نقل هوایی نظارت کرده بود و سپس تغییراتی در تفکیک ورزش و شرکت در المپیک و آسیا ایجاد شده بود. زمینه ایروبیک از 15 سال پیش در کشور ما راه اندازی شد و انجمن آن 10 سال است که فعال و فعال است. مشکل با شرکت هواپیمایی نیست بلکه یک مسئله قانونی است. همچنین باید به آنها حق داده شود ، زیرا موضوع ورزش هوایی و مدیریت فضای هوایی در سراسر کشور دارای اهمیت است و باید مورد نظارت قرار گیرد. پرواز به مکانهایی که شرکت هواپیمایی آن را مناسب نمی داند می تواند خطرناک باشد ، بنابراین ما همیشه سعی کردیم از این امر پیروی کنیم.

وی اظهار داشت: “در بیانیه دولت آمده است که آیین نامه هایی برای ایجاد کلوپ های هوایی باید نوشته شود.” این آیین نامه کار ما را گسترش داد. ما دو روز پیش جلسه خوبی داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم. باید از عابدزاده رئیس هوانوردی کشور و علینژاد معاون وزیر ورزش تشکر کنم که در جلسه ما از ما حمایت کردند. این آیین نامه ظرف یک ماه آینده تدوین و توسط معاونین و انجمن های هواپیمایی به امضا می رسد. در این شرایط ، ورزشکاران سراسر کشور می توانند باشگاه هایی را تشکیل دهند و اداره کنند.

در پایان رئیس جمهور کنفدراسیون ورزشی اظهار داشت: در سایر بخش ها با دستگاه های دیگر که سعی در حل آن داریم کمی مشکل داریم. ما با هم بسیار سخت کار کرده ایم و حرکت کرده ایم. با شیوع تاج گذاری ، ما سعی کرده ایم که قوانین بهداشتی صادر شده توسط وزارت ورزش یا بهداشت را رعایت کرده و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم. در چندین رشته ورزشی ، مسابقات مختلف چهره به چهره و جلسات آموزشی آنلاین برگزار شده است. این بدان معنی است که ورزشکاران خود را خیلی از رشته ها فاصله نمی گیرند و از قوانین فعلی جهان آگاه می شوند. ما هنوز منتظریم تا مشکل Corona حل شود و مسابقات ورزشی را در جهان و کشور برگزار کنیم تا ورزشکاران بتوانند در سطح بین المللی شرکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا