مجله علمی و سلامت

عینکی برای ناشنوایان ! – کندوج

ما قبلاً عینک هایی با دوربین دیده ایم که به نابینایان می گوید به چه چیزی نگاه کنند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای میکروفونی است که متن گفته های دیگران را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی طراحی شده است، اکنون به عنوان نمونه اولیه موجود است. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایشی شبیه به عینک گوگل، پردازنده اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند فردی را درگیر کند که با کاربر در متن صحبت می کند.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن را به یکی از پنج زبانی که تاکنون استفاده شده است تنظیم کرد و گفته می شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. گزارش ها حاکی از آن است که یک بار شارژ باتری ممکن است برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر صفحه واقعیت افزوده LTCCS است که به هدف بودجه خود نرسید. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای از Google Glass است. با این حال، بلندگو مجبور بود با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

می توانید عینک Voicee را با قیمتی در حدود 540 دلار بخرید، با توجه به اینکه آنها هنوز کالای مناسبی نیستند. در صورت رسیدن این شیشه ها به سطح تولید، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا