مجله عمومی

غوغای فضای مجازی و اشک‌های واقعی

درود بر حسین و علی بر فرزندان حسین و فرزندان حسین و دوستان حسین

با وجود همه نگرانی ها برای محرم ، اکنون در اواخر عاشورا می توان گفت که امسال شاهد تعالی کلمه حسین (ع) در سراسر جهان و بیش از هر زمان دیگری الهی ، معنوی ، اخلاقی ، انسانی ، سیاسی و اجتماعی بوده ایم. بعد جنبش اصلاحات. مورد توجه امام حسین (ع) قرار گرفت.

از نظر عناصر ارتباطی ، هر لحظه از حماسه عاشورا و حوادث قبل و بعد از آن چنان قدرت جامع ، ارتباطی ، رسانایی و استقامت بی نظیری دارد که وجدان هر انسانی در معرض آن قرار می گیرد ، مخاطب می شود و تحت تأثیر آن قرار می گیرد. این پیام ها به روشی حیرت انگیز ، دقیق ، جامع ، روشن ، ماندگار ، هنری ، اخلاقی ، انسانی ، احساسی ، فکری و معنوی طراحی و ارائه شده اند و در کمال و قد مطلق ، امکان تفسیر معکوس و متنوع از آن حداقل است. حسین (ع) و نهضت حسین (ع) ، حتی اگر در اثر طوفان تحریف شوند ، به سختی می توان راهی غیر از آنچه بود را درک کرد ، و به سرعت تحریفات و فواصل آن را آشکار می کند. بنابراین ، برخی تأملات و نگرانی ها در مورد غم و اندوه برای امسال قابل درک است ، اما روشن بود که تغییر شکل غم و اندوه تأثیری در گرما و دامنه ارتباطات امام حسین (ع) نخواهد داشت. پیام هایی که از حدود سال 1381 (سال قمری) در صحرای کربلا دفن نشده اند ، علی رغم قصد و کنترل کامل تجاوزات یزید و تلاش مداوم دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) ، هنوز به دلیل شیوع ویروس ها شنیده نشده اند. زیرا ماهیت پیام کربلا پیام ظریف و فراموش نشدنی نیست. ماهیت پیام عاشورا اساساً نوعی پیام آسمانی ماندگار به خدا و به خداوند است و هر بار که بیان می شود معنی و شیرینی جدیدی پیدا می کند و بیدار می شود و تغییر شکل می یابد ، فقط باید درست و مناسب گفته شود. در نتیجه ، ما شاهد بودیم که اصل عزاداری و خواندن پیام عاشورا هرگز بر روی زمین وجود نداشت. تنها تفاوت در این بود که اگر پیش از این تمرکز اصلی غم و اندوه در گروه بود ، امسال به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب و مشاوره مراجع تقلید و رهبران سیاسی و فکری درباره لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، نگرانی در مورد فضا بیشتر در مورد اندازه خانه / فضای باز حسینیه و آنچه که در مورد رسانه ها بیشتر به ابعاد فضای تلویزیون / اینترنت متکی بودند و البته همراه با این محرومیت ، هدایای زیادی ایجاد شد. در چندین اپلیکیشن رو در رو ، حسینیه ها شکل تخیلی و آموزنده ای از سری فوق پیدا کردند و در دنیای آنلاین با ارائه قابلیت های همراه با سریال ، کیفیت بسیار بهتری را ارائه می دهند. تلویزیون خیلی تلاش کرد و ما هیچ شکایت عمده ای از نمایش ها نشنیدیم. برنامه خانه به طرز قابل توجهی گسترش یافت و مطمئناً بسیاری فهمیدند “هر خانه ای حسینیه است” و خانواده ها در اجتماعات كوچك اما معنادار خود فرصت غصه خوردن و تأمل بیشتر در تعالیم حسینی را داشتند.

اما غوغای مهم امسال در همه رسانه های آنلاین بود که در واقع رنگ عاشورا را بیش از هر زمان دیگری گرفتند و امواج طولانی ، م effectiveثر و قدرتمندی از این دست ایجاد کردند. قابلیت های باورنکردنی این فضا ، یک شبکه بزرگ و بین المللی از پیروان و طرفداران حسین را تشکیل داده است که با تولید و انتشار مجدد مطالب مربوطه و پی بردن به “هر شیعه یک پیام است” خلاoid را با برنامه های چهره به چهره پر کرده و حتی به روزرسانی های کمی و کیفی می کنند. در بعد بین المللی ، امسال بیش از گذشته و در تمام نقاط جهان ، نام و واژه معروف حسین (ع) در رسانه های این فضا تکرار شد. صفحات خبری و محتوایی متعددی مورد توجه قرار گرفت ، پایگاه های اطلاعاتی زیادی ایجاد شد ، میلیون ها حساب مجازی به نام و یاد حسین (ع) ، گروه های خانوادگی متعدد یا گروه های مشابه و کانال ها و بینندگان مجازی متعددی تزئین شد. این پیام برای غم و اندوه و انتشار پیام حسین ایجاد شده است و آخرین ، نه از اهمیت کم ، در شکل غیر ضروری فلسفه و نظریه های جنبش ، به ویژه ابعاد اخلاقی ، انسانی و فرا دینی مورد توجه قرار گرفت. ماهیت آسان تولید و تکرار پیام ها در این فضا مردم را از مصرف کننده به تولید کننده و شرکت کننده بالاتر می برد و مخاطبان را از یک خیابان یک طرفه به یک کنفرانس چند رشته ای هدایت می کرد و فرصت هایی برای تجزیه و تحلیل ، بررسی و متن فراهم می کرد. و باید ملودی ها و ملودی های مختلف را متعادل کند و با همه چیز زیر ذره بین نباید تولید ملزومات یا الزامات یا تحریف مخاطب از قبایل یک طرفه و توانایی اندازه گیری و انتقاد آزادانه و لذت بردن از بهترین ارائه محصولات و برنامه ها را تحمیل کند. هیچ کس مجبور به برنامه نویسی نبود و اگر از کیفیت برنامه راضی نبود ، می توانست بلافاصله آن را با برنامه ای با کیفیت بالاتر جایگزین کند. همه این موارد در ایران ، عراق ، آذربایجان ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان ، لبنان ، کویت ، اروپا ، ایالات متحده ، خاور نزدیک و غیره رخ داده است. در مجموع ، امسال “یوسری” از دل “مشکلات” کرونا ایجاد شد و به لطف توانایی های خارق العاده جنبش حسینی ، یک جنبش پیام توسط جوانان شیعه در مقیاس بین المللی و بین المللی شکل گرفت که دارای بنیادی مستحکم و ساختاری بسیار گسترده است. با کیفیت و امید برای عاشقان مکتب خانه امام حسین (ع) نوید داده شده است.

کلمه الهی حسین (ع) کلمه ای از پاکی ، نعمت و امانت الهی و طنابی از مردگان است که اگر واقعاً برای آن ارزش قائل شویم و از آن پیروی کنیم و پیام آن را به درستی منتقل کنیم ، جاودانگی ما و نجات بشر را تضمین می کند. ما داریم. اگر شیعیان می خواهند زبان این زبان را با کلمه حسین (ع) به روی دنیا بگشایند ، زیرا ابعاد انسانی و فرا دینی این فلسفه به این ترتیب است و این کلمه یکنواخت کمتر از ابعاد مذهبی آن نیست.

امید است که به زودی ، با کاهش خطر ویروس کرونا ، برنامه های رو در رو و سنتی که بدون شک مهم و ضروری هستند ، طبیعی شوند ، اما ما باید از تئوری ها و مزایای رویکرد و تجربه امسال استفاده کنیم. نگاهی دقیق تر به تنوع دنیای آنلاین حسینیه ، خانه ها و تلویزیون بیندازید. بیایید باور کنیم که در غم حسین (ع) بی شماری اشک واقعی در پای هیئت ، برنامه ها و پیام های دنیای اینترنت ریخته شده است و انتقال پیام هویت و کرامت انسانی سرعت بی سابقه ای پیدا کرده است. ما بر این باوریم که دنیای آنلاین و رسانه های اجتماعی می توانند فرصت ها را ایجاد کنند ، تعادل ایجاد کنند و ، مهمترین و مهمترین ، نقش مهمی در شکل گیری زبان بین المللی و بین المللی پیروان کلمه حسین (ع) دارند. در چنین فضایی است که پرچم بین المللی و مرزهای حسینیه به راحتی در میان شیعیان ملل مختلف و طرفداران حسین (ع) از هر قوم و مذهب و ذهنیت و عقاید جهانی برای پیروان حسین (ع) و اهل بیت برافراشته می شود ( مانند). ابعاد معنی دار و واقعی پیدا می کند و یک شبکه بین المللی تشکیل می شود. با کمک این فضای اضافی بود که ما در محرم امسال بیش از هر زمان دیگری شاهد تعالی کلمه حسین (ع) در سراسر جهان بودیم.
* ارسال شده در وب سایت شفقنا. شه شهریور ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا