کسب و کار ایرانیمجله عمومی

فری کنفرانس چیست؟

با گسترش سریع دسترسی به اینترنت و دسترسی مردم به گوشی های هوشمند و رایانه، امکان ارتباط از طریق اینترنت و چت صوتی و تصویری در تمام نقاط جهان روز به روز در حال گسترش است.

به عنوان مثال با ابزارهایی مانند واتس اپ، تلگرام و اسکایپ می توانید به راحتی از طریق صدا و تصویر با دیگران ارتباط برقرار کنید. اما برخی از این دستگاه ها چت 3 و 3 نفره رایگان نیز ارائه می دهند و اسکایپ محبوب ترین این برنامه ها است.

از آنجایی که گاهی تعداد شرکت کنندگان در یک بحث افزایش می یابد و یا نیاز به ابزارهایی برای ارائه محتوا یا مدیریت جلسه داریم، نیاز به ابزارهای کنفرانس ویژه ای به نام وبینار افزایش می یابد. بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان  این خدمات را ارائه می دهند. تا انتهای این مقاله با فرلیچر همراه باشید.

وبینار چیست؟

وبینار در واقع یک سمینار مبتنی بر وب یا به عبارت دیگر کنفرانسی است که به صورت زنده از طریق اینترنت با استفاده از نرم افزار کنفرانس وب برای گروه بزرگی از مخاطبین برگزار می شود.

نرم افزار وبینار به تعداد زیادی از افراد اجازه می دهد بدون توجه به فاصله جغرافیایی بین آنها از راه دور در یک کنفرانس شرکت کنند.

یکی از کاربردی ترین نرم افزارها که بر خلاف ابزارهایی مانند اسکایپ از امکانات بسیار خوبی برخوردار است،  سیستم کنفرانس، نرم افزار تماس کنفرانسی رایگان است که به راحتی می توان از آن برای ایجاد و مدیریت یک جلسه مکالمه آنلاین استفاده کرد.

در این ابزار برخلاف اسکایپ، دوربین و میکروفون شرکت کنندگان در جلسه تداخلی ایجاد نمی کند و سازمان دهنده علاوه بر کیفیت صدا و تصویر بهتر، قابلیت بی صدا کردن میکروفون شرکت کنندگان در جلسه را نیز دارد.

سایر ویژگی های نرم افزار عبارتند از:

1- قابلیت پشتیبانی از هزاران شرکت کننده

2- کنترل میکروفن شرکت کنندگان توسط میزبان

– ویدیوهای دریافت شده توسط شرکت کنندگان را به اشتراک بگذارید

4- پخش فایل های صوتی و تصویری توسط لیدر در جلسه

5- اشتراک گذاری صفحه میزبان برای شرکت کنندگان

6- امکان تخصیص خودکار شرکت کنندگان

7- امکان ضبط ویدیو کنفرانس جلسات صوتی و تصویری.

8- امکان قفل کردن جلسه و ورود فقط شرکت کنندگان با اجازه ناظر

9- امکان مسدودسازی هر یک از شرکت کنندگان و جلوگیری از دسترسی آنها توسط اپراتور

10- امکان بستن میکروفون شرکت کنندگان و مدیر جلسه

11- امکان اشتراک گذاری منابع فایل (تصاویر و پی دی اف) با شرکت کنندگان

12- امکان پخش فایل های صوتی و تصویری و پاورپوینت از طریق برگزارکننده جلسه

دکمه بازگشت به بالا