مجله بانوان

فوتسال زنان در حال عقب‌گرد است/ چرا قانون درستی نداریم؟

سرمربی تیم بانوان سایپا از ساختار لیگ به دلیل نداشتن قوانین مناسب در برخورد با تیم هایی که از رقابت خارج می شوند انتقاد کرد و آن را عاملی برای کاهش کیفیت لیگ و مهار رقابت زنان دانست.

به گزارش کندوج ، هفته ششم لیگ برتر فوتسال بانوان جمعه 22 اسفند ماه برگزار می شود و طبق برنامه سایپا از هواداران فجر شیراز پذیرایی می کند اما نماینده شیراز بازی با سایپا را لغو کرده و تمایلی ندارد. برای سفر به تهران.

شهناز یاری ، سرمربی سایپا ، به این موضوع پاسخ داد و عملکرد لیگ را از نظر نحوه تصمیم گیری در مورد بازی ها و برخورد با تیم هایی که در طول لیگ عقب نشینی می کنند ، انتقاد کرد.

یاری در مورد انصراف تیم شیراز در هفته ششم این رقابت ها به کندوج گفت: “من از ساختار لیگ به دلیل تصمیماتی که درباره لیگ زنان گرفته است شکایت دارم. اگرچه تیم ها با وجود شکست کرونا مجبور به جمع شدن شدند ، اما ما شاهد افزایش تعداد آنها بودیم. شرایط بازی ها مثل سالهای اخیر نیست و آنها باید تصمیم بهتری می گرفتند که به لیگ نروند و بازی های قدرتمند و منظمی را نبینند ، اما بعد از 2-3 سال دوباره در یک لیگ قدرتمند و منظم سقوط کردیم و نتایج این را نشان می دهد.

وی افزود: با نگاهی به لیگ برتر مردان ، شاهد یک بازی عجیب و غریب و یک طرفه نیستیم ، به این معنی که نتایج بسیار نزدیک است و یک تقسیم قدرتمند و تقریباً مساوی را نشان می دهد ، اما در لیگ زنان نتایج وجود دارد مانند 15-0 ، 11-0 و این واضح است ، به این معنی که تیم ها تناسب ندارند.

یاری با اشاره به ضرر کاهش تیم ها از رقابت به لیگ و تیم های مسابقات گفت: ما باید حرفه ای به نظر برسیم و به دنبال پیشرفت رقابت های بانوان باشیم ، زیرا یک تیم ملی قدرتمند در قلب یک لیگ خوب قرار دارد. ، اما از آنجا که بعضی از تیم ها از قبل نتیجه را می دانند ، آنها تشویق لازم را ندارند و این ما را به عقب برمی گرداند. علاوه بر بحث فنی ، تیم ها نیز ضرر می کنند. ما قبلاً برای دیدار با شیراز هزینه بازیکنان و هتل های داور ، غذای آنها ، سالن مسابقات و تست pcr را پرداخت کرده بودیم و اکنون ضرر کرده ایم.

وی لغو بازی را عاملی برای کاهش اختلاف تیم ها و تسطیح زمین بازی دانست که اختلاف ملاک صعود به سطح بالاتر است و در این رابطه گفت: “از ابتدای لیگ ، دو تیم حضور خود را در برابر ما لغو کرده اند. وی گفت: “من با بسیاری از گلها مخالفم ، اما وقتی حریفان ما به این تیمها گلهای زیادی می زنند و به اختلاف گل نزدیك می شوند ، حق خود را از دست می دهیم. من هنوز به دوران خود نرسیده ام و مشکلاتی را می بینم که در مسابقات زنان وجود ندارد.

سرمربی تیم بانوان سایپا افزود: سرپرست ما اعتراض کرده و گفته است که شیراز 10 میلیون تومان جریمه می شود اما مزایای این جریمه برای ما چیست؟ نه تنها هزینه هایی که برای این بازی متحمل شده ایم جبران می شود ، بلکه ساختار لیگ رفتار قاطعی از خود نشان نخواهد داد. در سال های اخیر تیم ها با عدم شرکت در مسابقات از لیگ حذف شدند و این باشگاه حق خروج داوطلبانه از مسابقات را نداشت. ما رو به عقب هستیم و نمی دانم چرا چنین وضعیتی را مجاز می دانیم و قوانین درستی در این زمینه نداریم؟

یاری در مورد تقسیم بندی با تیم های کمتر گفت: اگر 8 تیم با کیفیت در لیگ برتر داشته باشیم ، آنها مسابقات بسیار نزدیک و فنی نشان می دهند که بار فنی نیز دارند اما شرایط فعلی مخرب است. تیم هایی که در آن حرفه ای هستند آنها در لیگ حضور دارند و هزینه های زیادی می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا