مجله عمومی

فیلترینگ مساله مردم نیست – کندوج

هرگونه تلاش برای ایجاد یک فیلتر عمومی یا هوشمند ، به ویژه هنگامی که از خواست عمومی ناشی نشود ، موفق نخواهد بود و شکست خواهد خورد. سیستم ایرانی باید با آزادی اینترنت سازگار شود ، نه برعکس. فیلتر کردن به مردم مربوط نیست.

به گزارش کندوج ، عباس عبدی ، روزنامه نگار ، درباره این مقاله نظر داد اعتماد وی نوشت: “اگر از مردم بپرسید كه مهمترین مسئله آنها چیست ، بیشتر مردم به معیشت طبیعی مانند كمبود درآمد ، گرانی و بیكاری و بی عدالتی و نابرابری اشاره می كنند.” اگر از آنها در مورد راه حل این مشکلات س askال کنیم ، احتمالاً آنها با ایده های مختلفی روبرو خواهند شد ، اما من فکر می کنم بیشتر مردم به لزوم حل مسئله خارجی و اعمال تحریم ها در زمینه راه حل ها و سیاست های عملی اشاره می کنند. . اگر از آنها بخواهیم که شبکه های اجتماعی و فضاهای آنلاین مشکل دیگری برای آنها محسوب می شود ، مطمئناً آنها به این درصد بسیار کم اشاره می کنند و چه بیشتر ، اگر از آنها بخواهیم چگونه مشکلات جامعه را حل کنند ، تعداد کمی ممکن است در به نفع فیلتر شدن است.

شاید نیازی به استدلال و آوردن مدارکی برای تأیید این ادعا نباشد ، کافی است به تعداد افرادی که از این شبکه استفاده می کنند ، که به وضوح بیش از 70٪ از جمعیت است ، مراجعه کنیم و مطمئناً این نسبت در میان شهروندان جدی تر ، تحصیل کرده ، جوانان و … بیش از 95٪ هستند. حال بیایید ببینیم اولویت های سیستم رسمی چیست؟ اگرچه در شعار آنها کمابیش به همان اولویت های مردم اشاره می کنند و البته راه حل آنها مخالف راه حلی است که جامعه پیشنهاد می کند ، اما وقتی تأکید عملی آنها را می بینیم در درجه اول به دنیای آنلاین و با راه حل معطوف می شود . از فیلتراسیون به عبارت دیگر ، مشکل آنها متفاوت است و حتی برعکس مشکل مردم و راه حل آن است.

سخنان چند روز پیش ، معاون اول محترم پلیس ، دوباره بحث در مورد اینکه سیاست های عمومی در این زمینه چیست ، دوباره آغاز شده است؟ اگر همانطور که وی گفت ، امکان فیلتر هوشمند وجود دارد ، چرا که آنها تمام قدرت خود را داشتند و همه مدیران در یک دست بودند چرا آنها چنین کاری نکردند؟ پس چرا آنها فیس بوک ، توییتر و یوتیوب را کاملاً فیلتر کردند اما نه هوشمندانه؟ علاوه بر این ، فیلتر کردن در مواقعی که افراد همراه باشند م isثر است. آیا در نهایت قانون منع استفاده از ماهواره که کاملاً واضح و حتی مغایر با راپل و انواع امکانات بود ، م effectiveثر بود؟ چرا این قانون در دستورالعمل مقامات در عمل لغو شد؟ چرا درخواست اکثریت کمیته مورد بحث برای حذف فیلتر از توییتر صورت نگرفته است؟ چرا توییتر فیلتر شده است. اگرچه بسیاری از مسئولان به طور مستقیم یا غیرمستقیم حضور دارند؟ چرا همه پس از انتصاب رسمی دولتها و بخشهای عمومی و نیمه رسمی تلگرام را ترک کردند ، اما طولی نکشید که همه آنها بازگشتند؛ بدون ایجاد صدا؟

معاون اول گفت: “هیچ کس نمی گوید بلوک ، درست است.” در کل جهان هیچ کشوری وجود ندارد که مطابق با معیارهای خودش خود را آزاد کند. “هیچ کشوری وجود ندارد.” هر کشوری قوانین طبیعی دارد ، قوانینی که مبتنی بر خواست مردم است و اکثریت از آنها پیروی می کنند ، همچنین اقلیت شکسته را مجازات می کنند. به عنوان مثال ، سو abuse استفاده از کودک یا قاچاق مواد مخدر ، قاچاق مواد مخدر و غیره جرم است ، به محض اینکه بدانند مردم این کار را بصورت آنلاین انجام می دهند ، دستگیر می شوند ، مردم ترحم می کنند ، اما در حوزه عمومی کاری وجود دارد که انجام شود آنها آزادی بیان ندارند. اتفاقاً شکایت از طریق دنیاهای آنلاین راحت تر است که پرونده سازی آنها زمان بر است. بنابراین هرگونه تلاش برای ایجاد فیلتر عمومی یا جزئی و هوشمند ، به ویژه هنگامی که از خواست عمومی حاصل نشود ، موفق نخواهد بود و شکست خواهد خورد. سیستم ایرانی باید با آزادی اینترنت سازگار شود ، نه برعکس. “فیلتر کردن برای مردم مشکلی ندارد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا