مجله علمی و سلامت

فیلم | حرف‌های خبرساز وزیر ارتباطات درباره اینستاگرام در حین خوردن صبحانه کوهی!

به گزارش یک خبرگزاری اخبار آنلاینوزیر حمل و نقل در ویدئویی که به تازگی توسط سایت انجمن خبرنگاران جوان منتشر شده است، در جمعی به ظاهر معمولی از نگرانی های خود در مورد اینستاگرام و فیلتر شدن آن و وضعیت مدل های داخلی صحبت کرده است. وی با بیان اینکه من به عنوان وزیر حمل و نقل نظر کارشناسی درباره باز یا بسته شدن اینستاگرام دارم، اما تصمیم در نهایت با ما نیست، گفت: کمیسیون عدالت کیفری نیز تصمیم می گیرد هر سایت عادی دیگری را فیلتر کند. در این کمیته 13 نماینده در دفتر دادستانی کشور حضور دارند که ما تنها یکی از آنها هستیم.»

بیشتر بخوانید:

سیستم طبقه‌بندی شبکه قبلاً فیلترینگ «خودکار» ناموفق بوده است

دانشمندان به تحقق رویا نزدیک شده اند: قدرتمندتر از قوی ترین رایانه ها، کوچکتر از یک لامپ معمولی!

زارع پور در ادامه توضیحات خود گفت: آنچه من وظیفه خود می دانم تقویت سکوی ملی است. به گفته وی در این روند باید از مردم حمایت کرد. زارع پور معتقد است در این فرآیند افراد ترجیح می دهند یک پلتفرم داخلی با تمام امکانات یا یک پلتفرم خارجی که هیچ ویژگی پلتفرم داخلی را نداشته باشد انتخاب کنند: «پلتفرم داخلی باید آنقدر خوب و مفصل باشد که حتی اگر محدودیت های اینستاگرام وجود داشته باشد. تحمیل شده اند تا بتوانیم با آن رقابت کنیم.”

زارع پور تاکید کرد: وزارت حمل و نقل تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت، سرعت و رقابت سیستم های ملی به کار خواهد گرفت.

اینستاگرام از 30 سپتامبر 1401 فیلتر شده و تا به امروز هیچ خبری مبنی بر حذف فیلتر از این پلتفرم منتشر نشده است. عیسی زارع پور و چند تن دیگر از سیاستمداران و نمایندگان مجلس بارها تاکید کرده اند که اگر این پلتفرم از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی کند و در اینجا نماینده یا حتی دفاتری داشته باشد، فیلتر اینستاگرام رفع می شود. شرایطی که از دید بسیاری از کارشناسان، شرطی غیر ممکن برای رفع فیلترینگ این بستر بین المللی با چند ده میلیون کاربر ایرانی از داخل کشور است.

227227

دکمه بازگشت به بالا