اقتصادیکسب و کار ایرانی

قیمت پاسپورت یونان و اخذ پاسپورت سریع به کمک موسسه آدونیس

درباره مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک: یکی از بهترین روش های مهاجرت در این روزها، سرمایه‌گذاری در کشورهایی است که اقتصاد خوبی دارند و کیفیت زندگی در آنها بالاست. این سرمایه‌گذاری همانطور که گفته شد از راه‌های بسیاری صورت می‌گیرد و بستگی به سرمایه و کشوری که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در خارج، خرید ملک، شرکت در بورس و یا خرید اوراق قرضه، افتتاح نمایندگی، کارآفرینی و بسیاری موارد دیگر در نهایت می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور مقصد گردد و از این طریق می‌توانید برای آینده فرزندانتان برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشید. معمولا سرمایه‌گذاری‌های خارجی با هدف اقامت و زندگی در آن کشور انجام می‌شود و بهتر است که اینطور باشد؛ چرا که شما زمانی که شرکتی ثبت می‌کنید و یا کسب و کاری راه اندازی می‌کنید، باید آن را تحت نظر داشته و مدیریت کنید. این مستلزم حضور مداوم شما است که با اقامت در آن کشور تحقق می‌یابد. بنابراین بهتر است کشوری را انتخاب کنید که از طریق سرمایه‌گذاری در آن بتوانید اقامت دائم و یا حق شهروندی آن را نیز دریافت نمایید. البته در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی مانند خرید ملک نیازی به حضور متقاضی در کشور مقصد نیست و به همین دلیل خرید ملک یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش های سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود ولی در همین مورد نیز باید در انتخاب کشور بسیار دقت کنید، چرا که بسیاری از کشورها حتی با خرید ملک هم اقامت نمی‌دهند. یکی از روش‌های خوب سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ثبت شرکت است؛ ولی این نوع سرمایه‌گذاری همیشه منجر به اخذ اقامت نمی‌شود و تنها در صورتی می‌توانید اقامت بگیرید که علاوه بر ارائه یک طرح تجاری بسیار قوی، با بازار کشور مورد نظر و تجارت بین الملل به خوبی آشنا باشید و زبان انگلیسی تجارت بدانید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به ثبت شرکت، تحقیقات لازم را در مورد کشور مورد نظر انجام دهید و حتی اگر لازم است به آن سفر کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتر، تصمیم ایده آلی اتخاذ نمایید. در صورت خوب پیش رفتن همه چیز، از طریق ثبت شرکت می‌توانید اقامت دائم و حق شهروندی کشور مقصد را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید.

شرایط سرمایهگذاری در خارج از کشور

مهاجرت به یونان با آدونیس: یکی از شرایط سرمایه‌گذاری خارجی از طریق خرید سهام تجارت این است که شخص باید حداقل 50 درصد از سهام را بخرد. همچنین ارائه مدارک که سابقۀ مدیریتی شما را اثبات می‌کند و داشتن تحصیلات مرتبط با نوع سرمایه‌گذاری، شرایط و نحوه اخذ ویزا را بسیار آسان تر می‌کند. یکی از شرایط اخذ ویزای سرمایه‌گذاری این است که شخص بتواند توانایی خود را برای مدیریت یک کسب و کار در کشور مورد نظر ثابت کند. کشورهایی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی فعالیت می‌کنند به غیر از کشور استرالیا، افراد زیر 55 سال را به عنوان سرمایه‌گذار نمی‌پذیرند. یکی دیگر از شرایط سرمایه‌گذاری خارجی این است که گردش مالی و سرمایۀ متقاضی باید بالاتر از مبلغ ارائه شده توسط سفارت کشور مورد نظر باشد. منظور از سرمایه، تمامی اموال منقول و غیر منقول مانند پول نقد، ملک و یا اتومبیل است.
بهترین کشورها برای سرمایه گذاری
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری خارجی می‌کنند، با هدف چندین برابر شدن سرمایۀ اولیه و همچنین اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر دست به این کار می‌زنند و برای این منظور باید قبل از هر اقدامی تحقیقات مناسبی راجع به کشورهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، انجام داد. معمولا اصول اولیه سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف و همچنین معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی برای بیشتر متقاضیان مشابه است ولی در بین 200 کشوری که به جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌پردازند، برخی از آنها شرایط بهتری دارند و انتخاب مناسب‌تری هستند. یک کشور هدف خوب ، باید در ازای سرمایه‌گذاری، امتیازاتی از قبیل اقامت دائم و حق شهروندی و تابعیت خود را به فرد بدهد. یکی از مهم‌ترین معیارهای کشور خوب برای سرمایه‌گذاری در درجه اول نظام حقوقی و مالی سالم و همچنین حمایت قانونی از سرمایه‌گذار خارجی است. سرمایه‌گذار به دنبال مکانی است که از نظر فیزیکی و اجتماعی امن باشد تا بتواند سرمایۀ کلان خود را بخواباند. کشورهایی که ارزش پول آنها ثابت است و خیلی نوسان ندارد معمولا دارای اقتصادی پویا و رو به رشد هستند و این یکی دیگر از معیارهای سرمایه گذاران خارجی است. کشورهایی که در آنها نرخ مصادره اموال بالا است جای خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. معمولا در کشورهای پیشرفته با اقتصاد خوب، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. یکی از نکاتی که قبل از سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کرد، میزان نژادپرستی مردم و یا حکومت کشور مورد نظر است؛ باید کشورهایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد که در سیستم آنها بین سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی هیچ تبعیضی وجود ندارد. در نهایت سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی خوب باید شرایط و امکانات پیشرفت برای متقاضی را به خوبی فراهم نماید.

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری با هدف اخذ اقامت

نظر مردم یونان درباره ایران: بسیاری از افراد تنها با هدف اخذ اقامت علاوه بر سودآوری اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف می‌کنند. یکی از عواملی که باعث جذب سرمایه‌گذار خارجی برای یک کشور می‌شود، همین پارامتر است. در واقع کشورهایی که می ‌وان در آنها سرمایه‌گذاری کرد ولی در نهایت اقامت و یا حق شهروندی خود را به سرمایه گذاران نمی‌دهند، شانس زیادی برای جذب سرمایۀ خارجی برای رونق اقتصادی ندارند و این کشورها برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شوند. در واقع این موضوع سرمایه‌گذاری باید به مثابه یک تجارت پرسود دو طرفه باشد و استفاده از مزایای اقامتی و پاسپورت در حقیقت نشان دهندۀ حمایت کشور مورد نظر از سرمایه‌گذار است. بسیاری از کشورهای دنیا امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنند ولی سرمایه‌گذار از مزایای اقامتی آنها محروم است. این کشورها تنها و تنها برای افرادی مناسب است که صرفا قصد تجارت دارند و هدف از سرمایه‌گذاری، مهاجرت و یا اخذ پاسپورت کشور مورد نظر نیست. اگر قصد سرمایه‌گذاری خارجی دارید بهتر است به کشورهایی فکر کنید که نظام اقتصادی سالم، قوی و مطمئن دارند و تجارت در آنها نهایت به سود می‌رسد. از طرفی بتوانید از طریق سرمایه‌گذاری، پاسپورت آن کشور را نیز دریافت نمایید. سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند بر پایه‌های مختلفی صورت گیرد. در صورتی که اعتبار پاسپورت برای شما بسیار اهمیت دارد، سرمایه‌گذاری در آلمان و کشورهایی مانند دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ، فنلاند، ایتالیا، سنگاپور و امارات متحده عربی می‌تواند گزینۀ خوبی باشد. ولی توجه داشته باشید کشوری مانند امارات به هیچ عنوان اقامت دائم به سرمایه‌گذاران نمی‌دهد و تنها اقامت موقت این کشور را دریافت خواهید کرد. با این حال افراد بسیاری در شهرهای مختلف آن سرمایه گذاری‌های پر سودی می‌کنند. بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور و همراه با اقامت دائم و پاسپورت، سنگاپور، اسپانیا، پرتغال، آمریکا، یونان، بریتانیا، ایرلند و کانادا هستند. با سرمایه‌گذاری در این کشورها می‌توانید آینده خود و فرزندانتان را به خوبی بسازید. برخی از کشورها نیز پاسپورت خود را می‌فروشند و شما با سرمایه‌گذاری در حقیقت پاسپورت این کشورها را می‌خرید. کشورهایی مانند مالتا، قبرس، بلغارستان، سنت کیس و نویس، آنیگوا و باربودا که همگی آنها دارای پاسپورت‌های خوب و معتبر هستند و به راحتی با آن می‌توانید بدون ویزا به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کنید.

بهترین کشورها برای سرمایهگذاری بر اساس نظام حقوقی

همانطور که در قسمتی از مقاله اشاره شد، نظام حقوقی سالم و رعایت اصل انصاف در دادگاه‌ها به صورت کامل و پرهیز از هرگونه تبعیض، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کشور برای سرمایه‌گذاری است. کشورهایی که دادگاه های ناسالمی دارند برای سرمایه‌گذاری اصلا توصیه نمی‌شوند؛ برای مثال کشورهایی مانند ترکیه و امارات نظام حقوقی چندان سالمی ندارند و در مقابل کشورهایی مانند آلمان یا بریتانیا از این نظر جزء بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند. بهترین کشورها از نظر نظام حقوقی سالم و حقوق مدنی برای سرمایه‌گذاری عبارتند از سوئد، نیوزلند، نروژ، دانمارک، هلند، فنلاند، کانادا، انگلیس، استرالیا، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن، اتریش، استونی، آلمان، بلژیک، فرانسه، شیلی، کاستاریکا، لهستان، اروگوئه، جمهوری چک، پرتغال، هنگ‌کنگ، سنگاپور، اسپانیا، آفریقای‌جنوبی، ایتالیا، گرجستان، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، اندونزی، کرواسی، مقدونیه، یونان، هند، برزیل، کلمبیا، نپال، غنا، مکزیک،  اوکراین و … تعدادی کشورهای این لیست بسیار زیاد است که در حوصله این مقاله نمی‌گنجد ولی بهترین‌ها را برای شما نام بردیم.
چه کشورهایی از سرمایه‌گذار حمایت های فیزیکی و حقوقی و اجتماعی می‌کنند؟
یک سرمایه‌گذار خارجی با امید به اینکه در کشور مورد نظر بتواند از حمایت‌های همه جانبه فیزیکی و حقوقی برخوردار باشد، در آن سرمایه‌گذاری می‌کند. بر این اساس بهترین کشورها عبارتند از پرتغال، اسپانیا، دانمارک، ایرلند، آلمان، چین، ژاپن، آمریکا، مجارستان و فیلیپین و اگر این موضوع برای شما مهم است، می‌توانید یکی از این کشورها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

بهترین کشورها برای سرمایهگذاری بر پایه اقتصاد و سودآوری

همانطور که گفته شد اقتصاد پویا و رو به رشد یکی از عوامل مهم جذب سرمایه‌گذار خارجی است. کشورهایی که از وضعیت و زیرساخت‌های اقتصادی خوبی برخوردارند، شانس بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارند. برای مثال کشوری مانند ایران هیچ شانسی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی ندارد؛ چرا که نوسانات ارز در ایران بسیار زیاد است، تورم از مرز 50 درصد عبور کرده و هیچ سرمایه‌گذار خارجی این ریسک را نمی‌کند که سرمایه خود را بر روی اقتصادی ورشکسته قمار کند. کشوری مانند ترکیه نیز به همین ترتیب است و وضعش بهتر از ایران نیست ولی با این حال برخی افراد می‌توانند در این کشور در زمینه ملک و یا ثبت شرکت سرمایه‌گذاری نمایند. کشورهایی برای سرمایه‌گذاری سودآور هستند که نظام اقتصادی قدرتمند و بدون تورم داشته باشند؛ برای مثال کشورهایی مانند کانادا، آلمان و یا سوئیس گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد و سودآوری هستند. علاوه بر سه کشوری که نام بردیم، بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری بر پایه اقتصاد و سودآوری به ترتیب عبارتند از ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، انگلستان، فرانسه، هند، ایتالیا، برزیل، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا، استرالیا، مکزیک، اندونزی، هلند، ترکیه، عربستان صعودی، آرژانتین، لهستان و تایوان.

بهترین کشورها برای سرمایهگذاری بر اساس اجتناب از تبعیض نژادی

برابری حقوق سرمایه‌گذاران خارجی با شهروندان و افراد بومی، یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب کشور مناسب برای سرمایه‌گذاری است. کشوری برای سرمایه‌گذاری بهترین است که در آن حقوق شهروندان و افراد خارجی به طور مساوی رعایت شود و یا نرخ مصادره اموال بسیار پایین باشد. بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری  بر این اساس به ترتیب عبارتند از یونان، هنگ کنگ، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نیوزلند، نروژ، پرتغال، رومانی، مجمع الجزایر سیشل، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، بریتانیا، اروگوئه و آمریکا و با با خیال راحت می‌توانید در یکی از این کشورها سرمایه‌گذاری کنید. اگر به دقت مقاله را خوانده باشید، نام کشور آلمان در لیست تمامی کشورهای خوب و ایده آل از هر نظر برای سرمایه‌گذاری به غیر از این مورد وجود داشت. متاسفانه مردم کشورهایی مانند آلمان و اتریش از نظر تبعیض نژادی هنوز در قرن‌های گذشته مانده‌اند، با اینکه حکومت آن‌ها اینگونه نیست ولی رفتار مردم این کشورها با خارجی به گونه ای دیگر است.

روشهای سرمایهگذاری در خارج

سرمایه گذاری در خارج از طرق مختلفی مانند خرید ملک، ثبت شرکت، خرید سهام و موارد دیگر امکان پذیر است. برخی از این راه‌ها کم هزینه‌تر و برخی دیگر بسیار پرهزینه هستند. متقاضی با توجه به شرایط مالی و بودجه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند یکی از روش‌های سرمایه گذاری را انتخاب کند و نسبت به دریافت اقامت و یا پاسپورت کشور مورد نظر اقدام نماید. به طور کلی سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم در تمامی زمینه‌هایی که بخش خصوصی مجاز به فعالیت در آن است امکان‌پذیر می‌گردد. امروزه تعداد شرکت‌های مهاجرتی و خدمات ویزا در ایران بسیار زیاد شده است و افراد برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند؛ چرا که پروسۀ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بسیار پیچیده است. اخذ ویزای سرمایه گذاری به راحتی امکان پذیر نمی‌باشد و حتما باید برای این کار مشاوره بگیرید و راهنمایی شوید. در صورتی که شما یکی از متقاضیان سرمایه گذاری در خارج از کشور هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند در این راه کمک شایانی به شما بکند و با آگاهی بیشتر، تصمیمات بهتری را اتخاذ خواهید کرد.

سرمایه گذاری در خارج و ویزا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری عبارتند از:
پاسپورت معتبر
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی آزمایشات پزشکی که توسط پزشک معتمد سفارت تایید شده باشد
سند یا اسناد ملکی
ارائۀ تاییدیۀ تمکن مالی و گردش حساب تایید شده توسط بانک برای 4 سال اخیر
جواز کسب و یا سهام شرکت برای دو سال اخیر
و برخی مدارک دیگر که بسته به هر سفارتی ممکن است متغیر باشد. لازم به ذکر است مدارکی که به آن‌ها اشاره شد، باید به زبان انگلیسی و یا زبان کشور مورد نظر ترجمه و توسط وزارت امور خارجه و دادگستری کل کشور تایید شده باشد و سپس برای تایید به سفارت ارائه شود.

سخن پایانی

موسسه حقوقی امپریال(سازمان مهاجرتی بین المللی) یکی از خوشنام ترین موسسات حقوقی در بین سازمانهای مهاجرتی می باشد و انواع خدمات حقوقی و مهاجرتی را ارائه می نماید، ما دراغلب روش ها فعال هستیم و اطمینان داریم که می توانیم در پیچیده ترین مسائل حقوقی، مهاجرتی به نمایندگی از موکلین، نزد نهادها و مراجع ذیصلاح خدمات ارائه نمائیم. ما بامسئولیت پذیری تمام مراقب ابعاد پرونده حقوقی،مهاجرتی شماست. هدف این است که شما همه گزینه های مناسب خود را شناخته واز بین آنها مناسب ترین را انتخاب تا ما بتوانیم در فرآیند پیچیده مهاجرت که پیش رو دارید شما را یاری رسانیم.
از نظر ما هر پرونده مقتضیات خاص خود را دارد، بنابراین در صدد خواهیم بود که اطمینان حاصل کنید که شرایط خاص شما را در پرونده مهاجرتی تان درک و بهترین راه حل را به شما ارائه نمود

دکمه بازگشت به بالا