کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چه کسانی می توانند درخواست پاسپورت دومینیکا بدهند؟

مزایای خرید پاسپورت دومینیکا

خرید پاسپورت دومینیکا در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای در بین ایرانیان به عنوان محبوب شده است. این کشور فرصت‌ها، مزایا و تجربیات جدیدی را در اختیار دارندگان پاسپورت خود قرار می‌دهد. در زیر مهم‌ترین مزایای خرید پاسپورت دومینیکا را آورده‌ایم:

سفر به ۱۴۵ کشور دنیا با پاسپورت دومینیکا، کافیست فرم مشاوره پر کنید.

درباره دومینیکا

کشور مشترک‌المنافع دومینیکا (Commonwealth of Dominica) یکی از زیباترین جزیره‌های حال حاضر جهان است که در شرق دریای کارائیب و در قاره آمریکا واقع شده است. پایتخت دومینیکا شهر روسو است. طبق آخرین سرشماری انجام شده دومینیکا 72,737 جمعیت دارد. نکته قابل توجهی که درباره وجود دارد اعتبار و ارزش پاسپورت آن است. اقتصاد دومینیکا به کشاورزی، گردشگری وابسته است و سالانه هزاران گردشگر برای بازدید از مناظر طبیعی این منطقه بازدید می‌کنند.

 روشهای اخذ پاسپورت دومینیکا

راه‌های متعددی برای دریافت پاسپورت دومنیکا وجود دارد که در زیر به 2 روش پر تقاضا و سریع آن اشاره می‌کنیم. این 2 روش جزو راه‌های سرمایه‌گذاری در جهت دریافت پاسپورت دومینیکا هستند.

اخذ پاسپورت دومینیکا با اهدای کمک مالی به دولت (EDF)

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) یک صندوق ویژه دولتی در دومینیکا است که برای دریافت کمک‌های مالی برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی-اجتماعی ویژه با هدف پیشبرد توسعه کشور دومینیکا طراحی شده است.

به نقل از youtube.com دولت مشترک‌المنافع دومینیکا با حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ازای اعطای پاسپورت این کشور و با شرط سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی در جهت پیشرفت‌های اقتصادی گام برمی‌دارد. این کمک در ساخت و بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها، استادیوم‌های ورزشی و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا صرف می‌شود؛ و در بخش خصوصی در بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی این کشور متمرکز هستند.

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت پاسپورت دومینیکا، متقاضیان باید کمکی غیرقابل استرداد به EDF بپردازند. هزینه مشارکت در کمک مالی بر اساس تعداد افراد تحت تکفل که در این روش همراه متقاضی اصلی همراه می‌شوند تعیین می‌شود.

هزینه دریافت گذرنامه دومینیکا با سرمایه‌گذاری در صندوق EDF در تصویر زیر معرفی شده است.

این مبالغ که توسط سرمایه‌گذاران در ازای دریافت پاسپورت صرف می‌شود به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای سرمایه‌گذاری با این مدل سرمایه‌گذاری و دریافت شهروندی است.

دریافت پاسپورت دومینیکا با سرمایهگذاری تحت برنامه (CIU)

برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری (CIU) یک فرآیند تقریباً آسانی دارد. بعد از انتخاب این روش نماینده‌ای مجاز برای رسیدگی به درخواست متقاضی انتخاب خواهد شد. پس از زمان ارسال درخواست، مدارک متقاضی معمولاً ظرف سه ماه توسط واحد شهروندی بررسی می‌شود. CIU ضمن بررسی دقیق سوابق زمانی موافقت خواهد کرد که متقاضی شرایط لازم را داشته باشد. پس از آن یک گواهی ثبت‌نام برای متقاضی صادر می‌شود و می‌تواند برای دریافت پاسپورت اقدام کند.

این روش از کم‌هزینه‌ترین روش‌های دریافت پاسپورت دومینیکا است که حدوداً متقاضی باید 100 هزار دلار هزینه کند.

اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایهگذاری در املاک و مستغلات

یکی دیگر از روش‌های خرید پاسپورت دومینیکا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. دومینیکا یکی از ارزان‌ترین بازارهای املاک و مستغلات حوزه دریای کارائیب را دارد. با افزایش سالانه گردشگری در این منطقه، درحال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش املاک در دومنیکا با سرمایه حدود 200 هزار دلار می‌توانید از پاسپورت دومینیکا بهره‌مند شوید.

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ شهروندی دومینیکا با سرمایه‌گذاری در املاک، متقاضی باید املاک و مستغلات مورد تأیید دومینیکا را به قیمت دلار آمریکا خریداری کند و مالکیت خود را برای حداقل سه سال نگه دارد. اگر متقاضی به مدت پنج سال مالکیت خود را حفظ کند، می‌تواند ملک تحت مالکیت خود را به فروش برساند.

در قسمت هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات در جدول معرفی شده است.

 شرایط خرید پاسپورت دومینیکا

حداقل سن متقاضی اصلی پاسپورت دومینیکا باید 18 سال باشد. بعلاوه متقاضی نباید دارای هیچ‌گونه سوءسابقه کیفری یا بیماری وخیم باشد.

متقاضی همچنین باید اثبات کند که سرمایه لازم جهت سرمایه‌گذاری در روش‌های فوق را دارد. برای اطمینان در طول پروسه درخواست از متقاضیان مدارک مالی قابل استناد خواسته می‌شود که توسط CIU بررسی خواهند شد تا با استفاده از آن‌ها صلاحیت دریافت پاسپورت تأیید گردد. در زیر شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا را آوده‌ایم.

متقاضیان پاسپورت دومینیکا نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده خود می‌توانند درخواست اخذ پاسپورت بدهند. این افراد می‌توانند همراه با متقاضیان اصلی پاسپورت دومینیکا را دریافت نمایند:

این درخواست شامل بستگان متقاضی اصلی و همسر آن‌ها می‌شود. اعضای بزرگ‌سال خانواده باید ثابت کنند که متقاضی از نظر مالی آن‌ها را حمایت می‌کند در غیر این صورت نمی‌توانند پاسپورت بگیرند.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

بعد از اینکه متقاضی به‌طورکلی تمامی شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا را داشت باید مدارک زیر را آماده کند.

لطفاً توجه داشته باشید که لیست فوق کامل نیست و ممکن است بسته به ماهیت و شرایط درخواست متقاضی و نوع خاص سرمایه‌گذاری، مدارک بیشتری را درخواست کنند. در نهایت به خاطر داشته باشید که تمام فرم‌های درخواست باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

قیمت پاسپورت دومینیکا

قیمت پاسپورت دومینیکا تا حد زیادی به نوع سرمایه‌گذاری متقاضی و تعداد نفراتی که در این پروسه با شخص درخواست دهنده همراه می‌شوند بستگی دارد.

در مورد هزینه‌های پاسپورت دومینیکا در بالا به صورت خلاصه اشاره شده است اما در این قسمت قصد داریم تمام هزینه‌های گذرنامه دومینیکا را به صورت یکجا بیاوریم.

سفر به ۱۴۵ کشور دنیا با پاسپورت دومینیکا، کافیست فرم مشاوره پر کنید.

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایهگذاری در املاک و مستغلات

در صورت اضافه شدن هر یک نفر به تعداد متقاضیان هزینه کمک مالی به ازای هر نفر 25000 دلار خواهد بود یا اگر برادر/خواهر 18 تا 25 ساله شما یا همسرتان باشد، هرکدام 50000 دلار دیگر به اضافه هزینه کارمزد بررسی پرونده 4000 دلار برای هرکدام (16 سال به بالا) برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا با اهدای کمک مالی به دولت (EDF)

مالیات در دومینیکا چگونه است؟

اگر متقاضی با روش سرمایه‌گذاری پاسپورت دومینیکا را دریافت کرده باشد، درصورتی‌که در تمام مدت شهروندی خود در دومینیکا اقامت نداشته باشد تقریباً از مالیات در این کشور معاف است، بااین‌حال درصورتی‌که اقامت هم داشته باشد، مالیات ناچیزی دارد.

اگر متقاضی تصمیم داشته باشد به مدت 6 ماه یا بیشتر در دومینیکا اقامت بزند، مالیات بر درآمد جهانی الزامی است.

قدرت پاسپورت دومینیکا

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده در سال 2023 رتبه پاسپورت دومینیکا 34 جهان است که به دارندگان آن این امکان را می‌دهد که آزادانه به 145 کشور در سراسر جهان سفر کنند.

گذرنامه دومینیکا 10 سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. حتی اگر برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب لغو شود، پاسپورت دومینیکا ملغی نخواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت منقضی شدن پاسپورت متقاضی، آن را می‌توان به راحتی با هزینه اندکی در هر کنسولگری دومینیکا، سفارتخانه، دفتر کمیسیون عالی، یا در دفتر گذرنامه دومینیکا در روزو، پایتخت این کشور، تمدید کرد. اطلاعات تکمیلی را در صفحه بخوانید.

لیست کشورهایی که میتوان با پاسپورت دومینیکا بدون ویزا به آنها مسافرت کرد

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پاسپورت دومینیکا یکی از چندین پاسپورت قدرتمند جهان است که با آن می‌توان به 145 کشور دنیا مسافرت کرد. در زیر لیست همه این کشورها را براساس قاره مرتب کرده‌ایم

منبع : ceoworld.biz

دکمه بازگشت به بالا