مجله عمومی

لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصویب شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حسن آل بوی ظهر روز یکشنبه ، در سومین جلسه شورای اسلامی در شهرها و شهرهای استان سمنان برگزار می شود سرخهوی گفت: “یكی از اصلی ترین دلایلی كه شوراها جایگاه واقعی خود را در كشور پیدا نکردند این است كه دو سوم وظیفه و قدرت شورا كه به موجب قانون تصویب می شود ، هنوز در شوراها انتخاب نشده اند.” که در دستور کار است و تلاشی برای تصویب آن نیست.

وی گفت: لایحه درآمد پایدار دولت محلی برای تصویب مدت طولانی منتظر مانده و نیاز به توجه ویژه دارد. کرونا در کشور ، شوراها ، شهرداری ها و روستاها نیز مانند سایر دستگاه های مسئول ، به دلیل افزایش هزینه ها در این مدت تلاش های خوبی در جهت بهبود شهرداری ها و توجه ویژه به شهرداری ها انجام داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه هم افزایی بین شوراها مهمترین عامل تقویت اهداف شورا است ، گفت: جذب سازمان های عمومی و غیر دولتی یکی از تعهدات شوراها در اجرای برنامه های شهری است.

آل بوی وی گفت: برای جذب سرمایه گذاری باید متغیرهایی که در سرمایه گذاری توسط شوراها تأثیر می گذارد شناسایی شود و ابتدا موانع برداشته شود و سپس سرمایه گذاری جذب شود. وی گفت: مشاوران باید مقررات و دستورالعمل های بودجه را به دقت بخوانند. ارگان گزارش بودجه و حسابرسی باید همزمان تهیه شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان بیش از 10 پروژه به شوراهای عالی استان ارائه کرده است ، افزود: در نظر گرفتن دولت محلی کم درآمد ، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بهترین گزینه برای کمک به اقتصاد شهرستان است.

رئیس شورای مشورتی شورای اسلامی استان سمنان همچنین اظهار داشت: ما پیشنهاد می کنیم در این جلسه تشکیل کمیته حقوقی ، فرهنگی و ورزشی ، مهندسی عمران و برنامه ریزی و سازه شهری ، امور مالی و منابع انسانی و سرمایه گذاری و گردشگری تحت نظارت ریاست جمهوری حضور پیدا کنیم. وی گفت: “احیای مواد تاریخی و بازسازی بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.”

سید مسعود سیاداتی با بیان اینکه برون سپاری خدمات شهری و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد ، اظهار داشت: یک مهم باید مدیریت خدمات شهری باشد و یک گزارش جامع درباره اشخاص ارزش افزوده در ولسوالی تهیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا