مجله عمومی

لزوم جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان/مدارس با کمبود دبیر مواجه هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، پرویز انصاری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد ، اظهار داشت: به دلیل کمبود معلم در مدارس کشور ، سایر دانشگاه های تحصیلات تکمیلی مجبور به تدریس می شوند. استفاده می شود که آنها همچنین باید به مدت یک سال آموزش های لازم را در زمینه آموزش ببینند.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در حال حاضر 80 درصد معلمان دانشجو از خوابگاه ها در دانشگاه ها استفاده می کنند و بقیه در حال مسافرت هستند.

وی وظیفه اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت نیروی انسانی با کیفیت دانست و افزود: به همین منظور از تمام توانمندی های این دانشگاه در این زمینه استفاده می شود.

انصاری با اشاره به اینکه دانشجویان باید در خوابگاه های دانشگاه فرهنگیان اسکان داده شوند ، گفت: این وضعیت باعث می شود ضمن زندگی در جنبه های مختلف آموزش های لازم را ببینند که این مغایر این اصل است.

دانشجویان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفتند: پروژه های خوابگاه در استان ها اکنون در دست ساخت است تا معلمان دانشجویی بتوانند از فضای مناسب مسافری بهره مند شوند.

وی در قسمت دوم سخنان خود به آزمون “تیمز” اشاره کرد و افزود: این یک آزمون بین المللی است که روند آموزش ریاضیات و علوم را در بین دانش آموزان ارزیابی می کند.

انصاری گفت: این آزمون نوعی ملاک ارزیابی سیستم آموزشی در کشورها و عملکرد سیستم آموزشی و عملکرد آن است.

دستیار دانشگاه دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش باید یکی از فارغ التحصیلان این مرکز دانشگاهی باشد ، زیرا دانشجویان و معلمان آموزش های لازم را در زمینه های مختلف آموزشی و اخلاقی می بینند که این امر در آموزش بسیار م .ثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا