کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

لمینت دندان بدون تراش

مزایا و معایب لمینت دندان بدون تراش

همه شما قطعا تا حدی در مورد روکش های دندان آگاهی دارید، اما آیا در مورد روکش دندان بدون تراش نیز چیزی شنیده اید؟ اگرچه تفاوت بسیار جزئی بین روکش معمولی و لمینت دندان از نوع بدون تراش وجود دارد، اما برخی از افراد ترجیح می دهند که این نوع ترمیم زیبایی را انتخاب کنند.

در واقع از آنجایی که بسیاری از افراد تمایلی به تراش دندان‌ های خود برای گرفتن روکش ندارند، علم دندانپزشکی یک رویکرد جدیدی را به نام روکش بدون تراش یا No-prep ابداع نمود که برای بیمار راحت ‌تر و مناسب ‌تر است.

درست است که امروزه گزینه ‌های مختلفی برای کسانی که می‌خواهند ظاهر کلی دندان ‌های خود را بهبود بخشند، وجود دارند، اما همه نمی ‌خواهند کار گسترده‌ای برای رسیدن به لبخندی که می‌خواهند انجام دهند. پس قابل درک است که روش ‌هایی که شامل تراش دندان ها می شود، ممکن است برخی افراد را از این کار منصرف سازد.

لمینت دندان بدون تراش چیست؟

زمانی که از برخی مشکلات دندانی نامناسب مانند تغییر رنگ، ترک خوردگی یا شکستگی رنج می برید، متخصصین روکش های دندان را معرفی کرده و در مورد قیمت لمینت دندان اطلاعاتی در اختیارتان می گذارند. روکش های دندان چیزی جز پوسته های سرامیکی نیستند که به عنوان یک ترمیم زیبایی عمل نموده و ظاهر شما را بهبود می بخشند.

با این حال، نصب آنها شامل تراشیدن دندان برای آماده کردن آن و به منظور نگه داشتن روکش است. این مسئله در نهایت برای بیماران هم زمان بر و هم غیرقابل تحمل می شود. در اینجاست که صحبت از لمینت بدون تراش یا روکش No-Prep به میان می آید. این گزینه نسبتا آسان و راحت تر از روکش های معمولی بوده و عمدتا برای چسباندن به دندان های و بدون تراش طراحی شده اند.

مزایای لمینت دندان بدون تراش

به طور کلی روکش ها می توانند لبخندی بی عیب و نقصی را که همیشه می خواستید به شما هدیه دهند. لمینت دندان بدون تراش یکی از این گزینه ها است که مزایای متعددی را شامل می شود از جمله:

– درست مانند انواع دیگر روکش ها، لمینت دندان بدون تراش می تواند دندان های لکه دار، شکسته، ناهموار یا ترک خورده را پنهان سازد و لبخندی سفید و هماهنگ به شما بدهد.

– از آنجایی که آنها بسیار نازک هستند، برای قرار دادن روکش ها دیگر نیازی به تراش دندان های شما نیست. روکش‌های سنتی کمی ضخیم‌تر بوده و بنابراین باید اندازه دندان طبیعی را کاهش دهیم تا لبخند حجیم به نظر نرسد.

– از آنجایی که در این مورد نیازی به تراشیدن دندان نیست، آنها کاملا برگشت پذیر هستند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که در آینده به لبخند اصلی خود بازگردید.

– شما می توانید تنها در دو جلسه مراجعه به دندانپزشک لبخندی جدید داشته باشید، در اولین ویزیت، قالبی از بایت شما گرفته شده و اندازه، شکل و رنگ دندان جدید شما انتخاب می گردد. در نهایت در بازدید دوم، لمینت دندان بدون تراش نصب می شود.

جمع بندی

اگر وضعیت دندان‌های شما به گونه ای باشد که نیاز به تراشیدن برای قرار دادن روکش‌ها نداشته باشید، ممکن است لمینت دندان بدون تراش برای شما مناسب باشد.

از آنجایی که لمینت دندان بدون تراش نازک‌ تر از روکش‌های سرامیکی هستند، دندان‌ های طبیعی شما همانطور که در زیر لمینت هستند حفظ خواهند شد و می ‌توانند مشکلات جزئی مانند ترک ‌ها یا عیوب دندان را اصلاح نمایند.

برای نتیجه بهتر می توانید به یک کلینیک تخصصی نظیر مرکز تخصصی دکتر شهاب محمدی مراجعه نموده تا در آنجا نتایج چشمگیری به شما ارائه گردد.

دکمه بازگشت به بالا