مجله ورزشی

لگد کانتونا، مشت خانزاده و نزاع دسته جمعی استقلالی‌ها/ قانون این بار چه می‌گوید؟

درگیری اخیر استقلال با عموم مردم که بی شباهت به درگیری های دسته جمعی نبود ، از نظر کیفی و کمی بیشتر از ضربه اریک آنتونا و حتی مشت محمدرضا خانزاده به هوادار در خانه است اما باشگاه استقلال برای دفاع از بازیکنان خود بلند شده است.

به گزارش کندوج ، اریک کانتونا ، ستاره منچستر یونایتد و تیم ملی فرانسه بیش از 25 سال پیش به دلیل لگد زدن به هوادار خود در حین بازی ، ماه ها از فوتبال محروم شد.

در 25 ژانویه 1995 ، کانتونا بزرگترین اشتباهی را که هر کس در یک زمین فوتبال دیده است ، مرتکب شد. پس از اخراج در آغاز نیمه دوم ، او در حال ترک زمین بود که یکی از هواداران کریستال پالاس با تمام وجود فریاد زد و به او گفت که به فرانسه برگرد … و سپس به بازیکن یونایتد توهین کرد. مهاجم فرانسوی عصبانی بود و به یک هوادار لگد زد ، که به دلیل انتقال ، جریمه 9 ماه محرومیت و 10 هزار جریمه نقدی جبران شد.

اگرچه این هوادار در اوج عصبانیت به کانتونا توهین کرد ، اما از نظر قانون و همچنین اخلاق فوتبالیست ها ، این رفتار توجیه پذیر نبود و کانتونا می توانست مانند هر شهروند دیگری نسبت به آن اعتراض و شکایت کند ، اما او حق نداشت حرکات کونگ فو وی خود این محرومیت را همزمان با شهرت پذیرفت.

نمونه ای از این اتفاق در ایران رخ داد. محمدرضا خانزاده که پنجشنبه شب یکی از گلهای تراکتور را در دروازه استقلال به ثمر رساند ، در اولین روزهای فوتبال خود چنین اشتباهی مرتکب شد و ماهها از فوتبال دور بود.

داستان به بازی پرسپولیس و لخویا قطر (الدحیل) برمی گردد که پس از شکست سرخپوشان ، در حالی که بازیکنان سوار اتوبوس می شدند ، یکی از هواداران از کلمه نامناسبی استفاده کرد که به خانزاده رسید و سپس مشت به این وارد شد او به یک طرفدار تبدیل شد و یک کلمه بی ربط بود. گفته شد در نتیجه کمیته اخلاق اتحادیه فوتبال این مدافع جوان پرسپولیس را به 9 ماه زندان محکوم کرد. این پایان ماجرا نبود و باشگاه پرسپولیس با کسر 30 درصدی قرارداد ، بازیکن را تا اطلاع ثانوی محروم کرد که منجر به تعلیق کمیته اخلاق شد.

* درگیری شدید بین استقلالی ها در انظار عمومی

این را برای پوشش وضعیت اخیر بازیکنان استقلال و تعداد لیدرهای این تیم مقابل فرودگاه مهرآباد گفتیم. طی 24 ساعت گذشته ، عکس ها و فیلم های زیادی از درگیری بین تعدادی از بازیکنان استقلال منتشر شده است. در فیلم های منتشر شده و طبق اطلاعات دریافت شده از خبرنگاران حاضر در این حادثه مشخص است که معترضان به اقدامات استقلال توهین می کنند و سپس با عصبانیت تعدادی از بازیکنان درگیری شدیدی در مقابل جمعیت به وجود می آید. پلیس و همچنین مدیران و مربیان استقلال ، به ویژه مدیر تیم ، بیش از دیگران برجسته هستند.

طبق اسناد موجود ، تعدادی از سران به شلاق متوسل شدند اما بازیکنان استقلال در آن صحنه نتوانستند خود را کنترل کنند و جنجال زیادی در مقابل جمعیت ایجاد کردند.

به دنبال این حادثه ، چند بازیکن استقلال بی ناموسی را عامل خشم خود دانستند و معتقدند که چنین مواردی محدود نخواهد شد ، این به معنای اعتراف به رفتار خشونت آمیز و برخوردهای خشن در مقابل جمعیت است.

* آیا جرم بازیکنان استقلال سنگین تر است یا یک ضربه لگدی یا مشتی کانتونلی است؟

درگیری های اخیر بین مستقل ها در جمع بسیار جدی تر از رفتار Grand Cantona و حتی محمدرضا خانزاده است ، با توجه به تعداد تصاویر منتشر شده و کیفیت ، کمیت ، ضربات و ضربات به هر جهت.

با توجه به اینکه هیچ کس حق قانونی برای برخورد شخصی با تعرضات لفظی و جسمی و همچنین قوانین اخلاقی اتحادیه فوتبال را ندارد ، احتمالاً جنایات جدی در انتظار ستاره های استقلال است ، خصوصاً تعداد کمی از بازیکنانی که عصبانی تر از دیگران هستند.

با توجه به اینکه استقلال در دفاع از بازیکنان خود قیام کرده است ، باید دید که حکم کمیته اخلاق اتحادیه فوتبال که اخیراً با بازیکنان مختلفی از جمله بیرانوند ، منشا و … برخورد کرده و محرومیت خانزاده را در کارنامه آنها می توان دید. آزاد خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا