مجله عمومی

لیست غیر ممکن ندهید! – کندوج

برخی از مربیان یک موضوع تکراری دارند که اغلب از آن استفاده می کنند. ترفندی که باعث می شود هوادارانشان «مظلوم» جلوه کنند و خرید بد احتمالی آنها را توجیه کند.

به گزارش کندوج، این روزنامه همشهری وی در اظهارنظری درباره ترفندهای رایج برخی از مربیان در فصل نقل و انتقالات نوشت: یک پنجره نقل و انتقالات دیگر در راه است و از همین حالا هم شایعات زیادی در مورد نقل و انتقالات بازیکنان به گوش می رسد. خب این یک رویه رایج در تمام دنیاست که طبیعتا به ایران هم کشیده می شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید که باشگاه ها چه لیستی از مربیان را برای خرید بازیکن پیشنهاد می کنند. در واقع این فهرست آنهاست که حقایق را تعیین می کند. اما در این میان، برخی از مربیان با ترفندی تکراری هستند که اغلب از آنها استفاده می کنند. ترفندی که باعث می شود هوادارانشان «مظلوم» جلوه کنند و خرید بد احتمالی آنها را توجیه کند.

برای روشن بودن، برخی از مربیان بزرگ عادت دارند به عنوان مدیران باشگاه، لیست خریدی را به عنوان «غیر ممکن» منتشر کنند. در این لیست اسامی مهم ترین بازیکنان لیگ و همچنین تعدادی سرباز را مشاهده می کنید. افرادی که ممکن است بسیاری از آنها با شرکت های دیگر قرارداد داشته باشند و برای استخدام آنها به مبالغ زیادی پول نیاز دارند. مثلاً یک مربی مطرح لیگ در هر پنجره اسامی بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سعید صادقی و چند ژنرال معروف را به باشگاه می دهد. خب البته جذب این افراد برای یک مدیر تیم کار آسانی نیست، بنابراین لیست خرید دوم و سوم فعال می شود که عمدتا شامل بازیکنانی است که چندان کاربردی نیستند. هر زمان که این خرید در طول فصل مورد انتقاد قرار می گیرد، مربی یا هوادارانش بهانه می آورند که «بازیکنان مورد نظر ما جذب نشده اند». خب یک لیست تهیه کنید تا بازیکنان جذاب باشند. بهتر نیست؟

وظیفه تیم فنی این است که در طول فصل مراقب باشد و چیزهای مفید و مقرون به صرفه ای برای تقویت تیم بیابد. مربیان باهوش اغلب ستاره ها را به بازیکنان تیم اصلی و با تجربه تبدیل می کنند. در واقع تشخیص استعدادها برای کادر فنی یک فضیلت است، وگرنه این هنر است که گران ترین بازیکنان را با باشگاه های دیگر قرارداد بدهی.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا