مجله علمی و سلامت

ماجرای واکسن‌های تقلبی آسترازنکا در ایران چیست؟

بر اساس گزارش ها شفاف«وقتی به این خبر مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این هشدار یک نشانه است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید واکسن آسترازنکا که خارج از سیستم واکسیناسیون قانونی کشور استفاده می شد، تقلبی و آلوده است.

وی افزود: نکته اصلی که باید به آن توجه کنم این است که اگر به سایت‌های خبری کشور در رسانه‌ها و صدا و سیما مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که تابستان امسال گزارش شده بود که گروه‌ها و باندهای کلاهبردار مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند. واکسن.»، تقلبی یا واکسن هایی که ممکن است قاچاق شده باشد به افراد، منازل، مشاغل یا مکان های زیرزمینی و غیرقانونی خارج از سیستم واکسیناسیون تزریق می شد و متأسفانه این افراد به دام این کلاهبرداران افتادند.

این یک هشدار بسیار خطرناک است و مردم باید هوشیار باشند و در خارج از کشور (خارج از مراکز واکسیناسیون عروق کرونا ویروس) واکسینه نشوند.

زهرایی با بیان اینکه این تجربه ای است که می تواند در کشورهای دیگر اتفاق بیفتد، افزود: به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی این نکته را منتشر کرده است تا توجه افراد و کشورهایی با چنین خطراتی که می تواند کشورها را تهدید کند، جلب کند.

وی در پایان گفت: در پایان بار دیگر تاکید می‌کنم تمام واکسن‌هایی که در سیستم واکسیناسیون کشور در مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون کشور از جمله آسترازنکا یا سایر واکسن‌ها استفاده شده است. به صورت مستقیم از شرکت های کشورهای تولید کننده خریداری شده و با نظارت دقیق در سراسر کشور توزیع و مصرف شده است، بنابراین جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا