کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

ماساژ بعد بوکال فت

عمل  بوکال فت نقش موثری در از بین بردن چربی لب و برجسته سازی استخوان گونه دارد. در واقع، بسیاری از افراد به دلیل چربی زیادی که در زیر گونه ‌ها ذخیره می ‌شود، استخوان ‌های گونه خود را از دست می‌ دهند. چنین افرادی می توانند از انواع عمل های زیبایی برای صورت مانند لیفت صورت استفاده کنند. اما گاهی ساختار صورت به گونه ای است که نیاز به اصلاح اضافی است. به عنوان مثال، ممکن است بهتر باشد قبل از انجام جراحی پروتز، چربی را از لب ها تخلیه کنید. عمل برداشتن چربی بوکال نیز به همین منظور انجام می شود.

این کار کمک می کند تا نتیجه طبقه بندی رضایت بخش تر شود. اگر چه عوارضی مانند تورم بعد از چربی بوکال وجود دارد، اما اگر به درستی انجام شود، این جراحی تاثیر بسزایی در بهبود زیبایی فرد خواهد داشت. بنابراین قبل از اقدام به جراحی حذف چربی بوکال، به تحصیلات، تجربه و دانش جراح خود توجه ویژه ای داشته باشید. ماساژ بعد از بوکال فت تاثیر بسیار خوبی بر روی زیبایی شما خواهد گذاشت.

جراحی بوکال فت چیست؟

ابتدا می خواهیم ببینیم آیا بوکال فت باعث پیری می شود ؟ جراحی بوکال فت چیست؟ بعد از آن به بررسی ماساژ بعد از بوکال فت خواهیم پرداخت. برای شروع بهتر است با مفهوم چربی بوکال آشنا شوید. از دیدگاه علمی و تخصصی، چربی بوکال توده ای چربی است که بین عضله بوکال و سایر عضلات سطحی صورت قرار گرفته و اندازه بافت چربی در افراد مختلف متفاوت است. به عبارت ساده، چربی در دهان، چربی بوکال نامیده می شود که نوعی چربی عمیق است که در طرفین لب ها و گونه ها چربی تشکیل می دهد.

خط گونه از کنار پیشانی به سمت پایین استخوان گونه کشیده شده و به گوشه لب ها ختم می شود. برداشتن این چربی ها از داخل گونه ها روش جدیدی برای از بین بردن چربی های ناخواسته صورت است که باعث برآمدگی گونه ها و کج شدن فک می شود.

ممکن است کلمه جراحی برای برخی افراد ترسناک به نظر برسد، اما باید بدانید که جراحی چربی بوکال روشی ساده و سریع است که نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با بی حسی موضعی انجام می شود. در این عمل برش کوچکی در داخل دهان در قسمت داخلی گونه ها ایجاد می شود و رسوبات چربی دهانی که در زیر استخوابوکال فت یک عمل زیبایی است که نقش موثری در برجسته‌سازی استخوان گونه دارد؛ اگر شما هم همیشه از صورت گرد و تپل خود احساس نارضایتی می‌کنید، با بهره از جراحی بوکال فت می‌توانید چهره (صورت) خود را استخوانی و استخوان گونه را برجسته‌تر کنید.

اما نکته مهم این است؛ مراقبت های بعد از بوکال فت برای نتیجه بخش بودن جراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در واقع برای گرفتن نتیجه دلخواه مراقبت های بعد از جراحی بوکال فت؛ همچنین ماساژ بعد بوکال فت از اهمیت زیادی برخوردار است.

در جراحی بوکال فت با برداشتن چربی بوکال از داخل گونه، سبب برآمده شدن گونه و همچنین استخوانی شدن صورت می‌شوند. برخلاف تصور عموم، جراحی بوکال یک روش بسیار ساده و سریع است که در اغلب موارد بدون بیهوشی و تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این نوع عمل جراحی، پزشک در داخل دهان، در قسمت داخلی گونه، یک برش ایجاد می‌کند و رسوبات و چربی دهانی را از زیر استخوان گونه خارج می‌کند. سپس قسمت برش داده شده توسط بخیه‌های قابل جذب بخیه می‌شود؛ اما پس از جراحی به سرعت شاهد تغییرات شگرفی نخواهید بود و نیاز به گذشت کمی زمان است.

انجام دقیق مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک تا حد زیادی دوره نقاهت را کوتاه می‌کند و عوارض احتمالی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین توجه به این توصیه‌های برای بیمار بسیار مهم است. مراقبت های بعد از بوکال فت بسیار ساده و آسان است. مهم‌ترین توصیه‌ها و مراقبت‌ های بعد از جراحی بوکال به شرح زیر است:

  • در 3 تا 4 روز اول از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید؛ همچنین کمترین استفاده را از فک و دهان داشته باشید و زیاد صحبت نکنید.
  • پس از خوردن هر وعده غذایی، فضای دهان را با سرم‌های مخصوص تجویز شده بشویید تا از عفونت جلوگیری کنید.
  • براساس تجویز و توصیه پزشک تا یک هفته بعد از جراحی سر تایم مشخص، آنتی بیوتیک‌های خود را مصرف کنید.
  • در حالت استراحت، سر را به سمت بالا نگه دارید.
  • تا پایان خوب نشدن زخم داخل دهان از استعمال دخانیات جدا اجتناب کنید.
  • زبان به بخیه‌ها نزنید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین و همچنین ورزش‌های رزمی تا خوب نشدن کامل زخم دوری کنید.
  • بهتر است با تجویز و توصیه پزشک تا یک هفته بعد از عمل از گن مخصوص صورت و فک استفاده کنید. در این حالت میزان ورم کمتر خواهد شد.

ماساژ بعد از بوکال فت چیست؟

تقریبا از سال 1980 یک نوع ماساژ تحت عنوان ماساژ بعد بوکال فت به دنیا معرفی شد که بسیار جدید بود. ماساژ بعد بوکال فت باید توسط یک درمانگر یا خود فرد انجام شود. برای انجام ماساژ بعد بوکال فت ابتدا باید دست را کاملا بشویید، ضد عفونی کنید،  سپس یک انگشت را در داخل روی مخاط داخل دهان زیر لپ و گونه بگذارید و انگشت دوم را روی صورت قرار دهید.

حال دو انگشت را به صورت دورانی بچرخانید و ماساژ را از ناحیه‌ای که چربی بوکال قرار دارد، شروع کنید. این ناحیه دقیقا پشت سر خط خنده هر فرد و در زیر گونه (زیر لپ) است. خاصیت و مزیت ماساژ بعد بوکال فت این است که در ناحیه ماساژ، گردش و جریان خود افزایش پیدا می‌کند. با افزایش گردش خون، کیفیت پوست صورت بهبود پیدا می‌کند، سفت‌تر و متراکم‌تر می‌شود. ممکن است پس از جراحی بوکال، ماساژ بعد بوکال فت برای برخی از افراد دردناک باشد، اما می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

نکته مهم:

ماساژ بعد بوکال فت برای کسب نتایج مطلوب یک روش کمکی و خوب است. اما فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه مراقبت‌های بعد از جراحی بوکال فت نمی‌تواند شما را به نتیجه مطلوب و زیبایی منحصر به فرد نزدیک‌تر کند. بنابراین مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید.

ماساژ بوکال صورت چیست؟

در ادامه بحث ماساژ بعد از بوکال فت اجازه دهید ببینیم ماساژ بوکال صورت چیست؟ این یک نوع ماساژ محبوب جدید (مورد علاقه مگان مارکل) است که با هدف بهبود گردش خون در ناحیه اطراف دهان و فک، بر اساس حرکات خاص داخل و خارج دهان و در ناحیه چانه و همچنین فواید کلی انجام می شود. برای بدن و پوست بسیار مفید است. شایان ذکر است که به صورت حرفه ای این ماساژ را می توان توسط متخصص مراقبت از پوست یا فیزیوتراپیست انجام داد. این یک ماساژ عالی و مدرن برای از بین بردن تنش و گرفتگی در ناحیه دهان و فک است.

همچنین به بهبود تخلیه لنفاوی صورت کمک می کند که به افزایش جریان خون و در نتیجه پمپاژ اکسیژن به پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. این به از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان (در طول و عرض) کمک می کند زیرا تنش عضلات اطراف دهان را از بین می برد. همچنین باعث افزایش طراوت و درخشندگی صورت بخصوص اطراف دهان می شود.

نحوه اعمال ماساژ بعد از بوکال فت

نحوه اعمال ماساژ بعد از بوکال فت به چه صورت است؟ ممکن است در فیلم بوکال فت دیده باشید ، پزشک باید دستکش لاستیکی بپوشد (این نکته باید برای ایمنی خود و جلوگیری از عفونت مورد تاکید قرار گیرد). سپس درمانگر پوست یا فیزیوتراپی را با قرار دادن انگشت در دهان و ماساژ ناحیه فک و چانه با حرکات خاص شروع می کند، دهان را از داخل و خارج ماساژ می دهد و این باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می گردد. در کلینک ‌های زیبایی در حین انجام این ماساژ از دستکش جراحی یکبار مصرف و چند روغن گیاهی همچون دانه گل رز، بادام، نارگیل، زیتون یا خولان دریایی استفاده می ‌کنند اما شما می ‌توانید با شستن دست ‌هایتان بدون دستکش اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا کمی اطراف دهان و روی لپ‌ ها و چانه را با روغن زیتون یا نارگیل چرب کنید.
  • انگشت شست خود را داخل دهان خود قرار داده و اجازه دهید انگشت اول و دوم روی پوست کنار دهانتان قرار گیرند.
  • با انگشت شست به انگشتان بیرونی فشار بیاورید و کمی به آرامی ماساژ دهید.
  • حالا لب‌ ها را دور شست خود محکم نگه دارید و این مسیر را طی کنید؛ از کنار بینی خود روی ناحیه لپ بچرخید. سپس از گوشه بیرونی چشم به سمت گوش بلغزید. از گوش خود به سمت دهان حرکت کنید. در تمام این مدت شست انگشتان داخل دهان زیر لب بالایی پایین سوراخ بینی است.
  • سپس انگشت شست خود را بیشتر در داخل دهانتان قرار دهید و آخرین حرکت را تکرار کنید.
  • اکنون در حالی که انگشتان شست و دیگر انگشتانتان به هم می‌ رسند، تصور کنید که آنها مانند آهنربا به هم چسبیدند و قرار است در همان مسیر دوباره حرکت کنند.
  • لب ‌های خود را در اطراف انگشت شست به شکل حرف O، محکم نگه دارید. از سه انگشت خود در قسمت بیرونی صورت استفاده کنید. باید انگشت‌ های بیرونی را از گوش به سمت دهان حرکت دهید.
  • در حالی که انگشت شست هنوز داخل دهانتان است، انگشت اول خود را روی طرف گونه خم کنید و از گوش به سمت لب‌ ها بکشید.
دکمه بازگشت به بالا