مجله بانوان

ماموگرافی می تواند خطرات قلبی را هم در زنان نشان دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مدیسون عکس‌برداری دیجیتالی با اشعه ایکس از پستان می‌تواند تجمع کلسیم در شریان‌ها را نیز تشخیص دهد که نشانه اولیه بیماری قلبی است. این ناحیه سفید – معروف به کلسیفیکاسیون شریان های توراسیک یا BAC ها – نشانه های سخت شدن شریان ها هستند و با افزایش سن، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و التهاب مرتبط هستند. (اینم همونه کلسیفیکاسیون این لایه داخلی شریان ها نیست که اغلب در افراد سیگاری یا افراد دارای کلسترول بالا یافت می شود.

دکتر. کارلوس اریبرننویسنده این مطالعه از دپارتمان تحقیقات کالیفرنیای شمالی گفت: این آزمایش به تنهایی می تواند دو علت اصلی مرگ زنان را ردیابی کند.

برای این مطالعه، تیم سلامت بیش از 5000 زن بین 60 تا 79 سال را که یک یا چند ماموگرافی انجام داده بودند، بررسی کردند. هیچ یک از این زنان در زمان مطالعه سابقه بیماری قلبی یا سرطان سینه نداشتند. آنها حدود 6.5 سال تحت نظر بودند.

این مطالعه افراد تحت ماموگرافی را نشان داد ژان، کلسیفیکاسیون نشان داده شد که شریان‌های توراسیک 51 درصد بیشتر از زنان بدون کلسیم شریانی در معرض قرار دارند. عفونت بیماری قلبی یا سکته دارند.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که زنانی که کلسیم انباشته شده داشتند 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا بودند. عفونت آنها با انواع بیماری های قلبی عروقی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و بیماری های مرتبط مرتبط هستند.

به گفته محققان، اگر مطالعات آینده نشان دهد که BAC پیش آگهی بیماری قلبی را در زنانی که هنوز داروهای کاهش دهنده کلسترول مصرف نمی کنند، بهبود می بخشد، BAC می تواند ابزاری قدرتمند برای پیشگیری از بیماری قلبی در میلیون ها زن در هر سال باشد. برو برای ماموگرافی معمولی، برو برای جراحی.

با این حال، محققان اشاره می کنند که زنانی که تجمع کلسیم در شریان های خود ندارند، ممکن است همچنان به بیماری قلبی مبتلا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا