مجله علمی و سلامت

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ما، که در توانایی آن‌ها در نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری در طول بررسی منحصر به فرد هستند. -تاریخ گزارش های اطلاعاتی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners با نام اختصاری MDA، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از جمله مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود، اشاره کرد.

«کانادرم» مجموعه‌ای از سلاح‌های مکانیکی است که به شاتل‌های فضایی و ایستگاه‌های فضایی برای انتقال محموله و اجسام خارجی در تونل‌های فضایی متصل می‌شوند. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و تولید شده است.

قابلیت رادار “MDA” باورنکردنی است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضانورد صورت فلکی رادارست را ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین به هوا شلیک شد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که کدام تصاویر MDA از ماهواره های شرکت های دیگر قابل مشاهده است.

چند احتمال وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space، مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در حملات روسیه در 24 فوریه و سیارات Maxar Technologies، Planet And BlackSky گرفته است، که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن گرفته است. Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد خسارات زیادی به سوپرمارکت ها، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا