مجله فرهنگ

مجید مجیدی: مردم ایران با تحریم های غیرانسانی رو به رو هستند

مجید مجیدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره فیلم ونیز در مورد موضوع بین المللی فیلم خود و تحریم های ظالمانه اعمال شده توسط ایالات متحده ، حتی در دوران کرونا صحبت کرد.

به گزارش کندوج ، مجید مجیدی در یک نشست خبری در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز در پاسخ به این سوال که آیا در نمایش واقعیت های سیاسی در فیلم خود با مشکلی روبرو هستید یا خیر گفت: “این یک مسئله بین المللی است و ملی نیست ، اما خساراتی که برخی از کشورهای خاورمیانه در نتیجه این وخیم متحمل شده اند ، بیشتر است. در این شرایط دشوار ، به دلیل تحریم های آمریکا نباید دارو وارد ایران کنیم و مردم ایران 40 سال است که به دلیل تحریم های غیرانسانی آمریکا در شرایط سختی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ، کشورهای اطراف مانند عراق ، افغانستان ، سوریه و … در جنگ بوده اند و در این منطقه پر از بحران ، کودکان و خانواده های کم درآمد از بدترین وضعیت برخوردار بوده اند و با گذشت هر سال فقیرتر و فقیرتر می شوند. deginum “. آنها مشکلات عمده اجتماعی را برای همه جوامع کشورها ، به ویژه کشور ما ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، تعداد زیادی از افغانها به دلیل مرزهای بزرگی که با این کشور داریم غیرقانونی به ایران می آیند و آمارهای رسمی نشان می دهد که سه تا چهار میلیون مهاجر افغان در ایران وجود دارد ، اما به نظر من ، طبق آمار غیر رسمی ، چیزی بین هشت وجود دارد میلیون ها پناهنده افغان در ایران ، به دلیل جنگ با عراق ، تعداد زیادی از پناهجویان عراقی به دلایل دیگر به ایران و همچنین پاکستان رفتند. مجموعه این عوامل کشور را آسیب پذیر کرده و با چالش های بزرگی روبرو است ، اما این یک موضوع بین المللی است و فقط به یک کشور یا دولت محدود نمی شود.

در فیلم “خورشید” به کارگردانی مجید مجیدی و نویسندگی مشترک مجیدی و نیما جاویدی که اولین نمایش خود را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر داشتند و سیمرغ برنده بهترین فیلم و فیلمنامه شد ؛ جواد عزتی ، علی نصیریان ، طناز طباطبایی ، روح الله زمانی ، ابوالفضل شیرزاد ، شمیلا شیرزاد ، علی غباشی ، مانی غفوری ، محمدمهدی موسوی و صفر محمدی بازی کرده اند و خلاصه داستان این فیلم به شرح زیر است: با دزدی اشیا and و کار در یک فروشگاه لاستیک امرار معاش کنید.

این فیلم اولین نمایش خود را در جشنواره برای اهالی سینما و رسانه امروز 5 سپتامبر (15 سپتامبر) ساعت 19 / 19:30 / 19:45 / 21:30 / 22:15 برگزار می کند. سپتامبر (7 سپتامبر) یک نمایش در ساعت 16:45 و دو نمایش همزمان برای عموم در ساعت 22:30 با فروش بلیط خواهد داشت.

این مجید در 7 سپتامبر (8 سپتامبر) ساخته شده است و چهار نمایش در ساعت 8:45 / 11:15 / 19:45 / 20 و 22:30 برای اهالی سینما و رسانه خواهد داشت.

این خبر در حال به روز رسانی است

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا