مجله عمومی

مراقبت از روان در عصر کرونا

آیا سلامتی فقط به بدن مربوط می شود؟ اگر ما به سلامت روح و روان خود اهمیت ندهیم ، پس از بسته شدن تاج کرونا و رفتن به چه نوع افرادی خواهیم شد؟

به گزارش کندوج ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “ما در خانه می مانیم ، برای اوقات فراغت ، مهمانی ها و مسافرت ها دور می زنیم ، ماسک می بندیم ، دستان خود را می شویم و از قوانین بهداشتی پیروی می کنیم ، چرا؟ زیرا می خواهیم از سلامت بدن خود در برابر بیماری همه گیر که دنیا را آلوده کرده است ، محافظت کنیم. اما آیا سلامتی فقط در مورد بدن است؟ اگر ما به سلامت روح و روان خود اهمیت ندهیم ، پس از بسته شدن تاج کرونا و رفتن به چه نوع افرادی خواهیم شد؟ این روزها بسیاری از ما در شرایط فعلی و اپیدمی کرونا با استرس و ضربه روبرو هستیم و نگرانی عمیقی را برای آینده تجربه می کنیم. دکتر مهدی اسماعیل تبار ، روانشناس و دانشمند فرهنگ ، معتقد است که از دست دادن پیوندی که باعث می شود در جراحات گرداب مانند اضطراب و وسواس قرار بگیریم ، نادیده گرفتن سلامت روان است. او برای حفظ سلامت روان ساده ترین مراحل را به ما می گوید.

راه های حل مشکلات غیر قابل حل

یکی از بزرگترین مشکلات زمان ما عدم توجه به بهداشت روان و روانشناسی است. با این حال ، بسیاری از وقایع روزمره ما شامل مسائل روانشناختی است. از حوادث رانندگی متعدد منتسب به فعالیتهای انسانی گرفته تا اعلام ایست قلبی به عنوان علت اصلی مرگ و میر و حتی بورس و حوادث بازار طلا و ویروس ناخوانده کرونا ، هیچ کس با روانشناسی بی ارتباط نیست. هیچ حوزه اقتصادی ، فرهنگی یا اجتماعی بدون در نظر گرفتن بعد روانشناختی آن قابل شناسایی نیست. حتی در مورد کرونا ، روانشناسی نقش زیادی دارد. بد نیست بدانید که روانشناسی به غربی ها تعلق ندارد ، اگر آنها بیش از 100 سال است که در مورد روانشناسی صحبت می کنند ، بیش از 1000 سال پیش ، ابوعلی سینا در کتاب خود مثال روح را به عنوان یکی از شش اصل آن ذکر کرده است. در نظر گرفتن مسائل روانشناختی راه حل بسیاری از مشکلاتی است که به عقیده ما قابل حل نیستند و جالب است بدانید که حتی هزینه های مادی و ناچیز نیز این مشکلات را بسیار کاهش می دهد.

درسهایی از هزار سال آموخته شده است

با در نظر گرفتن اهمیت روانشناسی می توان جلوی بسیاری از آسیبهای روانی ما را گرفت. کافی است اهمیت این موضوع را در نظر بگیریم و به یاد داشته باشیم که سلامتی بدون دارو یک ارزش است. آگاهی روانشناختی حلقه گمشده در موضوع ماست. شاید عجیب به نظر برسد و شاید بسیاری از ما ندانیم که بسیاری از اصول ابن سینا همان مواردی است که دانشمندان سالها بعد برای حل مشکلات استفاده کردند. در اپیدمی کرونا ، چند ماه پس از همه گیری ، دانشمندان چینی عناصر سازگار با نظریه ابن سینا را معرفی کردند. به عنوان مثال ، آنها در مورد نیاز شهروندان به خواب بین ساعت 10 شب تا 5 صبح صحبت کردند که مورد تأکید ابوعلی سینا بود و اکنون بر طرح ممنوعیت تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح در کشور ما تأکید دارد. بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت روان ما است و خبر خوب این است که مدیریت مدیریت معنوی تا حد زیادی در دست خود ماست. چگونگی موفقیت و تفکر هر یک از ما در مورد آنچه که روزانه در زندگی انجام می دهیم مهم است. زیرا این افکار هستند که رفتار ما را شکل می دهند.

بخواب و روح را سیر کن

با شروع تغییر شیوه زندگی و تنظیم مجدد افکار ، بسیاری از شوک های روانشناختی غیرقابل کنترل به راحتی قابل کنترل می شوند. به عنوان مثال ، می توانیم از نگرانی های جدی و مضر جلوگیری کنیم. برخلاف تصور عمومی ، این کار در مراحل کوچکتر و آسانتر از آنچه فکر می کنیم قابل انجام است و برای شروع کار کافی است. بنابراین ما باید ساده ترین انتخاب های خود را به خاطر بسپاریم. به عنوان مثال ، یک انتخاب ساده مانند گوش دادن به موسیقی در تفکر آزار دهنده و نگران کننده یا امیدوار کننده و مثبت موثر است.

گروه اول ، فریب

این روزها ، همه ما از تعداد روزافزون قربانیان تاج ، ترسیده و ناراحت هستیم. در کنار عوامل دیگری که منجر به این وضعیت شده اند ، در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی داستان حائز اهمیت است. دو گروه در جامعه نقش مهمی در دستیابی به این سطح داشته اند. گروهی کلمات دارند: من بیمار نمی شوم ، این وظیفه آنهاست ، آمار واقعی نیست ، همه چیز نقشه است و موارد دیگر. واکنش این افراد نیز به دلیل کمبود منابع اجتماعی و اعتماد عمومی است که باعث شده برخی از افراد همیشه فریب توطئه را بزنند. این به معنای اثرات سهل انگاری بر سلامت روان است. چرا این افراد با وجود همه توصیه ها به موضوع اهمیت نمی دهند؟ اینها افرادی هستند که مهمانی ها و مسافرت های آنها هنوز ادامه دارد و باعث می شود بشنویم که خانواده ها همزمان از بیماری کرونا قلب رنج می برند.

گروه دوم ، دستان زندگی

گروه دیگری هستند که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و باعث می شوند تعداد قربانیان روز به روز افزایش یابد ، گروهی که رفتار آنها نیز ریشه در روانشناسی دارد. آنها نیمه درمانده هستند و ادعا می کنند که آنقدر استرس ، ترس و درد در زندگی آنها وجود دارد که دیگر از هیچ چیز نمی ترسند ، گویی دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. این گروه همچنین با ادعای اینكه این نتیجه آسیب های آشكار و پنهانی بر روان آنها است ، به سلامتی بقیه افراد آسیب می رساند. جایی که شهروندان باید تاج آن را بگیرند درست در وسط این دو مکان است: نادیده گرفتن تاج و مراقبت های بی باک. بسیاری از مشکلات روانی و جسمی در صورت رعایت اصول زندگی سالم مطابق با تعالیم دانشمندانی مانند ابوعلی سینا به وجود نمی آید. به این ترتیب ما واکنش های عاطفی و اضطراب زیادی را تجربه نمی کنیم.

خداحافظی با افراط

اگر نگاه دقیق تری بیندازیم ، دو سطح سلامتی را می بینیم ، سلامتی قبل از نیاز به دارو و پزشک و سلامتی بعد از نیاز به این موارد. همانطور که می توانیم بدن خود را قبل از بیماری سالم نگه داریم ، می توانیم با گرفتن توصیه هایی قبل از بیماری از روح خود محافظت کنیم. ما از ترس مواجه شدن با کرونا دو مکان را از دست می دهیم. افراط. از یک طرف ، بعضی ها تاج را به هیچ وجه قبول نمی کنند و از طرف دیگر ، برخی بیش از حد از آن می ترسند. اهمیت سلامت روان به ما کمک می کند تا با کنترل کینه ، وسواس و استرس از اضطراب فلج کننده جلوگیری کنیم. برای فکر کردن در مورد سلامت روان ، کافی است یک سبک زندگی سالم داشته باشید و متفکر باشید. وقتی ذهن فرد به سمت سیستم هوشمند درونی حرکت می کند و افراط و تفریط را کنار می گذارد ، او در برابر شوک مشکلات روانی مانند اضطراب زیاد کار می کند.

تغییر سبک زندگی

با وجود همه این مشکلات ، ممکن است تصور کنیم تغییر شرایط کار غیرممکن یا حداقل بسیار دشوار است و ما دچار اضطراب شده ایم ، اما کافی است باور کنیم که با تصمیمات صحیح می توانیم سلامت روان خود و جامعه را تضمین کنیم. اگر به آموزه های روانشناسی باستان برگردیم ، همه ما باید زندگی خود را طبق همان شش اصلی که ابوعلی سینا گفت تغییر دهیم. این یک دستورالعمل عینی است. تغذیه مناسب ، خواب و بیداری به موقع ، ورزش و حرکت ، تغییرات آب و هوایی و تغییرات فصلی ، سلامت روان و پاکسازی بدن از مواد زائد اصولی است که به عنوان شش اصل ذکر شده است. مشاهده هر یک از آنها می تواند سلامت جسم و روح ما را تغییر دهد. ابوعلی سینا شش موضوع در مورد سلامت روان را بررسی می کند. خوشبختی و غم ، خشم و شادی ، ترس و امنیت ، اعتماد به نفس و دردسر ، چیزهای مهم و چیزهای کوچک و امید و ناامیدی. “اگر خوب دقت کنیم ، می بینیم که همه این جنبه های تاج و حاشیه آن قابل بررسی است.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا