کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

مراقبت بعد از لیزر لک صورت

لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین است که حدود ده سال از عمر آن می‌گذرد. این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن لک‌های پوست، جای جوش و تتو دانست. لیزر کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی لک‌های پوستی را از بین می‌برد و هیچ آسیبی به بافت‌های پوست نمی‌رساند. لیزر کیوسوئیچ اشعه‌ای با طول موج معین (۱۰۶۴ نانومتر) است که با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود .

این اشعه با نفوذ به لایه‌ های پوست توسط رنگدانه‌ ها جذب می‌ شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک‌ها یا رنگ‌ های مصنوعی موجود در پوست می‌ شود. دوره نقاهت و روند درمان تا دو هفته کامل می‏ شود و پس از دو هفته شاهد نتیجه ‏گیری خواهید بود. استفاده از یکی از اقدامات رایج در کلینیک های پوست و لیزر است که اغلب برای رفع ضایعات رنگدانه ای پوست، برخی خال ها و تاتوهای دائمی کاربرد دارد. این تکنولوژی در کلینیک آرا لیزر تحت نظر متخصص پوست برای شما مراجعین محترم مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG با طول موج 532 نانومتر
  2. دستگاه لیزر کیوسوئیچ Ruby
  3. دستگاه لیزر کیوسوئیچ Alexandrite
  4. دستگاه لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ Nd:YAG ۱۰۶۴ نانومتر

در این روش بعد از استفاده از بیحسی موضعی، پزشک، پالس‌های نوری را به پوست و ناحیه‌ی تاتو شده می‌تاباند. این پالس‌ها توسط رنگ دانه‌های تاتو جذب شده و به ذرات کوچکتر تقسیم می‌شود. در نهایت ذرات کوچک شده‌ی جوهر توسط ماده‌ی لنفاوی از بدن دفع می‌گردد.

  • از یک روز قبل موهای ناحیه مورد لیزر را با بتراشید.
  • قبـل از انجام لیزر، هرگونه کرم آرایشی، ضـد آفتـاب، تعـریـق و آلـودگـی را شـسـتـه و خـشـک نـمـاییـد.
  • استفاده از مرطوب کننده از سه روز قبل از انجام کیوسوئیچ پیشنهاد می شود.
  • اگر قصد انجام لیزر کیوسوئیچ را دارید پوست خود را برنزه نکنید.
  • دو هفته قبل از انجام لیزر، داروی آسپیرین و دیگر محصولاتی که حاوی آن هستند، مصرف نکنید.
  1. تا 24 ساعت بعد از لیزر، ناحیه مورد نظر را نشویید.
  2. از پمادهای تجویز شده، طبق دستور پزشک معالج استفاده کنید.
  3. بعد از استفاده از لیزر کیوسوئیچ ممکن است روی پوستتان احساس گرمی کنید. قرمزی و تورم پوست نیز تا چند ساعت بعد از استفاده از این لیزر دیده می شود. هنگامی که تورم از بین رفت، می توانید این ناحیه را با استفاده از کرم مرطوب کننده آبرسانی کنید.
  4. 10 تا 14 روز زمان می برد تا رنگ قهوه ای تیره ای که بعد از انجام کیوسوئیچ روی پوست ایجاد می شود، از بین برود. اگر پوست کبود شده باشد، ممکن است برطرف شدن آن بیشتر طول بکشد.
  5. حداقل به مدت 7 روز از مراقبت های فعال پوستی (حاوی گلیکولیک یا ویتامین A و رتینول) و استفاده نکنید. هر روز پوست خود را تمیز و مرطوب کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید.
  6. می توانید برای پوشاندن آن از لوازم آرایش استفاده کنید.
  7. تا جای ممکن سعی کنید که به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار نگیرید.
  • خانم های باردار
  • سابقه بروز تبخال (هرپس سیمپلکس)
  • سابقه (گوشت اضافی در ناحیه زخم‏های قدیمی)
  • لیزر کیوسوئیچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی اکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌توانند تحت مداوا با لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند.

هزینه لیزر کیوسوئیچ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. خدمات متنوع لیزر درفردیس ، گزینه‌های مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال بهبود ظاهر زیبایی و سلامت پوست خود هستند . طبیعتاً هرچه سطح لک، ، یا تتو بیشتر باشد یا شخص قصد برداشتن تعداد بیشتری از خال‌ های خود را داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد. علاوه بر آن اندازه عارضه پوستی نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، رنگ تتو، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه لیزر مؤثر خواهد بود. از آنجایی که اشعه لیزر به بافت بدن تابیده و توسط آن جذب می‌شود عوارضی در پی خواهد داشت.

این عوارض در افراد مختلف می‌تواند با شدت‌های متفاوتی بروز پیدا کنند. توجه داشته باشید که تبحر پزشک و استاندارد بودن دستگاه تا حد زیادی می‌تواند این عوارض را به حداقل برساند. در برخی افراد لیزر می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می‌شود. این عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز بین خواهد رفت. برای تسریع در بهبود این عارضه پیش آمده می‌توان از پمادهای درمانی استفاده کرد. این عارضه احتمالی دقیقه بر عکس هایپرپیگمنتاسیون می‌باشد. به این صورت که در اثر لیزر درمانی رنگ پوست در آن ناحیه کمرنگ‌تر می‌شود. البته چنین عارضه‌ای بسیار نادر بوده و بیشتر در اثر خطا و بی‌دقتی پزشک ایجاد می‌شود. برای بهبودی هایپوپیگمنتاسیون به مدت زمان زیادی نیاز خواهد بود.

  • ایجاد و زخم

التهاب و قرمزی پوستمراقبت های پس از لیزر پوست مراقبت بعد از لیزر صورت مراقبت بعد از لیزر لیزر پوست صورت که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، با پاک سازی و لایه بردای از آن، سبب بهبود پوست و از بین رفتن ایرادات پوستی مثل لک، چروک ها، جای جوش و اکنه، اسکارها و جوانسازی پوست می شود.
موارد استفاده از لیزر پوست
– از بین بردن چروک ها
– از بین بردن لکه های ناشی از افزایش سن
– برطرف کردن اسیب های وارده از طريق افتاب
– از بین بردن جای اسکار یا زخم ها
– رفع موهای زائد
– التهابات پوستی
– لک بارداری
– خال های عروقی
– پسوریازیس

فواید لیزر پوست

لیزر پوست این خصوصیت و قابلیت منحصربه فرد را دارا میباشد که در نقاط مختلف پوست بدن انسان بکار گرفته شده و اثرگذاری مناسب داشته باشد. لیزر درمانی درد کمتری نسبت به دیگر شیوه های موجود دارد. پس از انجام لیزر صورت، بعضی از عارضه های جانبی امکان دارد در بعضی بیماران خاص بوجود آیند. با این حال، این عوارض معمولاً نسبتاً جزیی هستند و در مدتی کوتاه ناپدید می شوند. عارضه های جانبی رایج شامل قرمزی پوست، تورم منطقه تحت درمان، و سوزش ملایم شبیه به حس ایجادشده زمان یک آفتاب سوختگی خفیف است. در موردهای نادر عارضه های جانبی مثل سوزش، زخم، و یا تغيير در رنگ دانه پوست رخ می دهد.

لیزر پوست برای جای جوش

کاربرد لیزر در درمان جای جوش یا عارضه های باقیمانده از اسکار اکنه تأثير زيادي دارد. اشعه لیزر با نفوذ به لایه های عمیق پوست و تحریک کلاژن سازی باعث ایجاد سلول های جدید پوستی می شود. کاربرد لیزر علاوه بر برطرف کردن فرورفتگی های ایجاد شده توسط جوش در کاهش چین و چروک پوست هم بسیار مؤثر است. لیزردرمانی برای افرادی که دایما جوش می زنند و یا جوش های صورت آن ها کاملاً بهبود نیافته اند توصیه نمی شود. لیزردرمانی برای جای جوش امکان دارد برای صورت عوارضی مثل قرمزی پوست بر جای می گذارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا