مجله فرهنگ

مروری بر خاطرات صدیقه کیانفر در مورد قرنطینه

صدیجی کیانفر ، مجری رادیویی کهنه ، به دلیل سن بودن ، تاج سخت تری با قرنطینه به او داده شده است.

این روزها کیانفر در مورد قرنطینه خانه و شرایط آن به کندوج گفت. “من تمام این مدت در خانه ای چهار طبقه زندگی کرده ام. برای همه مشکلاتی وجود دارد و من مثل همه افراد درگیر این مشکلات هستم.

وی گفت: “رادیو دو بار به من زنگ زد ، اما من نرفتم زیرا من بزرگتر بودم و کرونا ویروس برای من خطرناک بود.”

این بازیگر صدا و سیما گفت تنها فعالیت او این روزها خواندن کتاب است و اضافه کرد: “من به خواندن کتاب بسیار علاقه مندم.” ساعت ها کتاب می خوانم ، بعد خسته می شوم ، تلویزیون را تماشا می کنم ، بعد استراحت می کنم.

این گوینده و بازیگر کهنه کار خاطره اولین حضور خود در رادیو را در راه رسیدن به او توصیف کرد. “من کارم را از سال 1336 در رادیو شروع کردم. در آبادان استادی داشتم به نام خسرو کسروی که استاد هنر بود و من با او در نمایشنامه ها و صنعتگران کار کردم. یک روز به من گفته شد که صدای شما خیلی خوب است ، بیایید توافق کنیم ، رادیو. گفتم که می ترسم از رادیو نمی دانم ، فقط گوش کردم. معلم من به من گفت نگران نباشید و یک جمعه با هم به رادیو ملی نفت رفتیم. آنها متنی را از کتاب “سه قطره خون” از Sadge Hedayat گذاشتند. گفتم خاطره نخواهم داشت ، نمی توانم بخوانم. گفتند من از جبهه می خوانم. من حتی در کارهایم با او زحمت نمی کشیدم ، و تمام عمر به فکر متن بودم. رادیو ، میکروفون و برف را در آنجا دوست داشتم و آن را دوست داشتم. سپس در سال 1338 به رادیو ارتش رفتم و دو سال در آنجا بودم. “سپس دوباره به تئاتر برگشتم ، باشگاه جوانان را راه اندازی کردم و کارم را ادامه دادم تا این که در اینجا بودم.”

کیانفر گفت: “تلویزیون باعث شد مردم کمتر به رادیو توجه کنند ، اما من فهمیدم که افرادی هستند که به رادیو گوش می دهند.”

وی افزود. “یک روز من به سوپر مارکت رفتم. خانم و آقا کنار من ایستاده بودند و جلوی فروشنده ایستاده بودند. گفتم من چیزی می خواهم ، اما هر دو آنها برگشتند. “خانم کیانفر” این نشان می دهد که افرادی هستند که به رادیو گوش می دهند. من برای رادیو سلامتی کار می کردم ، همه با صدای من مرا می شناختند. بیشتر افراد پشت فرمان به رادیو گوش می دهند. پسرم نمی تواند کمک کند اما به رادیو گوش می دهد.

در بخشی ، کیانفر داستانهای رادیویی را بهتر و حتی بهتر از سریال های تلویزیونی توصیف کرد.

سخنران گفت که خطاب به جمع شده است. “من از مردم می خواهم كه در خانه بمانند ، از این ویروس خلاص شوند ، همه را آزاد كنند و از آن لذت ببرند.” یکی عاشق کتاب است ، یکی عاشق تلویزیون است. برای ریشه کن کردن بیماری با فرزندان و خانواده خود آرام شوید.

صدیجی کیانفر مجری فیلم ، تلویزیون ، تئاتر و رادیو در بسیاری از آثار ظاهر شده است.
سریال های تلویزیونی با بازی کیانفر شامل فیلم های “گمشده” ، “شب دهم” ، “میوه ممنوعه” و “مسافر” است.

این روزها برنامه صوتی این بازیگر “Hoti PECHANCH” از رادیو پخش می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا