کسب و کار ایرانیمجله عمومی

مزایای سمپاشی با پهپاد

از آنجایی که جمعیت روز به روز در حال افزایش است، تولید بیشتر مواد غذایی به یک مسئله اصلی تبدیل شده است. از سوی دیگر، فراوانی حشرات و بیماری ها در گیاهان اگر به درستی و در زمان مناسب مورد توجه قرار نگیرد، تولیدات کشاورزی را به شدت کاهش می دهد. با کمک کارشناسان کشاورزی و استفاده از تکنولوژی روز می توان راهکارهای جدیدی برای رفع این مشکلات ارائه داد. این در حالی است که در سال های اخیر پهپادها به دلیل مزایایی که دارند به افزایش بهره وری صنعت کشاورزی کمک کرده اند. از جمله مزایای سمپاشی پهپادهای کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) سرعت محلول پاشی را افزایش دهید.

یک پارامتر مهم در فرآیند سمپاشی سرعت پاشش است یکی از مزیت های اصلی سمپاشی پهپاد سرعت موثر آن است به طوری که در هر ساعت می توان 6 تا 7 هکتار را با کمک پهپاد سمپاشی کرد. اما با روش های مرسوم می توان حداکثر یک تا دو هکتار در ساعت سمپاشی کرد سرعت بالای پهپاد امکان سمپاشی هر هکتار زمین کشاورزی را در 8 تا 12 دقیقه فراهم می کند. این سرعت بالا امکان سمپاشی 25 تا 50 هکتاری در روز (بسته به اندازه یک بازو و وسعت مزرعه) را فراهم می کند.

آفات معمولا دوره سمپاشی دارند و اگر در این مدت سمپاشی نشوند خسارت زیادی به محصولات وارد می کنند. این موضوع در مواقعی که واکنش سریع مهم است، زمانی که برخی بیماری ها و آفات ظاهر می شوند، برای جلوگیری از گسترش بیشتر اهمیت دارد. از طرفی به دلیل این سرعت به کاربر این امکان داده می شود تا چندین مرحله سمپاشی برگ را انجام دهد.

2) مراقبت از سلامت کاربران

روش های معمولی سمپاشی معمولاً مستلزم نفوذ سمپاش به زمین هستند. یعنی در تمام مدت سمپاشی با سم در تماس هستند. آفت کش های کشاورزی از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و اغلب برای انسان مضر هستند. به طور تجربی ثابت شده است که پس از سمپاشی، افرادی که سمپاشی شده اند، علائمی مانند خارش، قرمزی چشم و اسهال را تجربه می کنند که تا یک هفته طول می کشد. هنگام سمپاشی با استفاده از پهپاد این نوع آسیب کمتر است زیرا سمپاشی بدون حضور افراد در میدان انجام می شود و خلبان نیز در کنار میدان قرار می گیرد. این ویژگی یکی از مهمترین مزیت های سمپاشی پهباد کشاورزی است.

3) کاهش مصرف آب (10 لیتر در هکتار)

با روش های سنتی برای سمپاشی با پهپاد هر هکتار بین 200 تا 500 لیتر آب نیاز است. علاوه بر مشکل تامین چنین حجم زیادی از آب، سم یا ریز مغذی مورد نظر به خوبی در این حجم مخلوط نشده و به طور یکنواخت در سراسر مخزن پخش نمی شود. با پهپادها به دلیل سمپاشی هوشمند برگها و همچنین اختلاط سم یا ریزمغذی با مقدار کمتر آب، علاوه بر کاهش مصرف آب، سم یا ریزمغذی نیز به میزان دلخواه کاملاً مخلوط می شود.

از آنجایی که این اختلاط در مقادیر زیاد به خوبی انجام نمی شود، اکثر کشاورزان از سموم بیشتری برای مخلوط شدن با آب استفاده می کنند که باعث می شود گیاهان سموم بیشتری مصرف کنند و اثرات مضری روی گیاهان داشته باشند. کاهش مصرف سموم یکی از مزایای استفاده از پهباد برای سمپاشی است که در قسمت بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

4) کاهش مصرف سم

یکی دیگر از مزایای پهباد سمپاش کشاورزی با پهپاد کاهش مصرف سموم است. در حالی که بیشتر سموم دفع آفات در کشاورزی بر حسب لیتر در هکتار مصرف می شود، برخی از سموم دفع آفات در دوز مصرف می شوند. در این موارد مصرف سم در هکتار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نکته دیگر این است که در مورد میزان سم به صورت لیتر در هکتار معمولاً طبق روش سنتی استفاده کنندگان از سم بیشتری با ضریب اطمینان استفاده می کنند تا از میزان سم ریخته شده روی درخت مطمئن شوند. به عنوان مثال، اگر ماده سمی 1 لیتر در هکتار باشد، کاربر معمولاً 2 تا 3 لیتر در هر هکتار در مخزن تراکتور استفاده می کند. اگر روش جدید با کمک هواپیماهای بدون سرنشین دنبال شود، کل مقدار سم طبق دستور روی برگ ها ریخته می شود نه روی زمین.

5) پوشش کامل

سمپاشی به صورت هوشمند با استفاده از پهپاد انجام می شود. ابتدا نقشه برداری انجام می شود سپس پهپاد محلول را با استفاده از نقشه اسپری می کند. از آنجایی که کل عملیات توسط سیستم جی پی اس انجام می شود، در صورت خالی بودن مخزن محلول یا توقف عملیات به هر دلیلی، پهپاد نقطه توقف را ذخیره می کند و در پرواز بعدی برای ادامه عملیات به همان نقطه باز می گردد. این امر پوشش کامل کل زمین را تضمین می کند.

6) یکنواختی در عملیات سمپاشی

فاصله یکنواخت نازل ها از یکدیگر و پاشش خودکار محلول توسط پهپاد باعث شد کار سمپاشی یکنواخت شود. همچنین به نگه داشتن سنسور ارتفاع روی پهپاد کمک می کند

7) قابلیت سمپاشی برگها در زمین خاکی

پس از بارندگی و هنگام سیل به دلیل گل و لای امکان ورود به زمین بازی وجود ندارد. تنها وسیله‌ای که می‌تواند برگ‌ها را بدون رفتن به زمین اسپری کند، پهپاد است. این مهم است زیرا به دلیل رطوبت زیاد، آفات و بیماری ها پس از باران افزایش می یابد. این مشکل سرعت پاسخگویی به آنها را بحرانی می کند.

8) امکان عملیات محلول پاشی در شب

نقشه برداری و پرواز هوشمند این پهپاد را قادر می سازد تا در غیاب نور و در تاریکی شب به عملیات سمپاشی ادامه دهد. این ویژگی در فصول گرم سال به کشاورزان کمک می کند. در فیلم زیر عملیات سمپاشی در شب را مشاهده می کنید.

9) گیاه را به طور کامل در محلول غوطه ور کنید

یکی از مزایای سمپاشی مزرعه با پهپاد این است که به لطف پرواز عمودی پرنده و جریان هوایی که در نزدیکی زمین ایجاد می شود، محلول به تمام سطح گیاه و همچنین به سطح زیرین گیاه می رسد. برگها. راندمان سمپاشی را افزایش می دهد.

10) گیاهان و خاک پاره نمی شوند

یکی از مزایای استفاده از پهباد برای سمپاشی این است که از له شدن گیاهان و فشردگی خاک جلوگیری می کند. در روش سنتی فشردگی خاک و خشک شدن گیاه در اثر حرکت ماشین آلات کشاورزی اتفاق می افتد. له كردن گياهان در صورت تشكيل ساقه و يا افتادن دانه زير چرخ هاي تراكتور باعث خسارت قابل توجهي به مزرعه مي شود. همچنین فشردگی خاک یک لایه سخت در زیر زمین ایجاد می کند که از ورود آب به خاک جلوگیری می کند. به طور کلی تراکم خاک فقط در مناطق کشاورزی اتفاق می افتد بنابراین کارشناسان برای اصلاح تراکم شخم را تجویز می کنند.

در فیلم بالا له شدن گیاه ناشی از عبور تراکتور در مزرعه را مشاهده می کنید. در نتیجه خرد کردن، تا 20 درصد محصول نهایی به آب تبدیل می شود. با روش سمپاشی بدون سرنشین، چون پرنده با زمین و محصول تماسی ندارد، گیاه له نمی شود.

۱۱) عدم ابتلا به بیماری های ناشی از ورود افراد به زمین کشاورزی

در بسیاری از موارد چون کشاورز زمانی وارد خاک می شود که خاک تحت تأثیر بیماری یا آفات قرار می گیرد، آفات و بیماری ها به سایر نقاط خاک نیز سرایت می کنند. سمپاشی با پهپاد باعث از بین رفتن این روش و شیوع بیماری ها در زمین شده و نیازی به ورود کشاورزان و سمپاش ها به میدان نیست و سمپاش رباتیک سمپاشی و کنترل آفات را به صورت کاملا اتوماتیک و بدون فرود بر روی زمین انجام می دهد. . .

دکمه بازگشت به بالا