کسب و کار ایرانیمجله عمومی

مزایای نصب ایزوگام روی دیوار

استفاده از ایزوگام برای دیوارها، می تواند مزایای زیادی را برای ساختمان به همراه داشته باشد. این عایق رطوبتی مانع از نفوذ آب به داخل دیوار و افزایش راندمان انرژی ساختمان می شود. همچنین، استفاده از این عایق می تواند در کاهش صدا و اتلاف دما در داخل ساختمان نیز موثر باشد.برای نصب ایزوگام روی دیوار، ابتدا سطح دیوار باید به خوبی تمیز شده و هرگونه آجر یا سطوح ناهموار باید پر شود. سپس، قطعات ایزوگام توسط نصاب روی سطح چسبانده شود. پس از نصب ایزوگام به دیوار، سطح آن باید به خوبی نظافت شود تا دیوارهایی که با این عایق پوشیده شده اند، به شکل صاف و زیبا به نظر برسند.به طور کلی، استفاده از ایزوگام روی دیوارها، می تواند در بهبود راندمان انرژی و کاهش هزینه های نگهداری ساختمان موثر باشد.

نصب ایزوگام تمام سطوح ساختمان با طناب و بدون داربست

اجرای ایزوگام نما ساختمان با حرارت می باشد که قبل از آن باید تمامی کثیفی ها و گرد و غبار از سطح کار پاک شده و سپس اقدام به نصب ایزوگام کرد .به دلیل اهمیت و کارایی ایزوگام که اکثرا در زیر کار اجرا می شود و در صورت اشتباه در نصب آن هزینه های گزافی را در پی خواهد داشت ، بنابر این در انتخاب مجری و نصاب ایزوگام نما و سایر سطوح ساختمان دقت کنید .

یکی از پرکاربرد ترین روش های نصب ایزوگام به ویژه در نمای پشتی و اطراف ساختمان که لازم است تا به طور کامل در برابر نفوذ آب و رطوبت جلوگیری کند ، شرکت بهاری برای کاهش دستمزد و هزینه های کار ، اقدام به نصب ایزوگام با طناب راپل کرده است .در این روش راپل کار به کمک طناب راپل از نمای ساختمان فرود آمده و اقدام به نصب رول های ایزوگام در نمای پشتی و فرعی ساختمان می کند ، در این نوع از روش نصب مهارت و دقت نماکار بسیار اهمیت دارد .

Advantages of installing Izogam on the wall

چرا دیوار بیرونی را با ایزوگام عایق می کنند؟

عایق کردن دیوار بیرونی با استفاده از ایزوگام، به دلایل زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

۱. کاهش تلفات حرارتی: با عایق کردن دیوار بیرونی ساختمان با ایزوگام، تلفات حرارتی از دیوار به خارج کاهش می یابد. در نتیجه، کمترین میزان انرژی برای گرم کردن ساختمان در فصل های سرد مورد نیاز خواهد بود.

۲. جلوگیری از تغییرات دما: دیوار بیرونی ساختمان معمولاً از آجر یا بتن ساخته شده است. این مواد معمولاً خواص خنک کنندگی ندارند و برای کنترل دما در ساختمان به خصوص در فصل های گرم مشکل ساز خواهند بود. با عایق کردن دیوار با ایزوگام، تغییرات دمایی سریع و ناگهانی در دیوار کاهش می یابد و دمای داخل ساختمان ثابت و در کنترل است.

۳. جلوگیری از نفوذ رطوبت: عایق کردن دیوار بیرونی با استفاده از ایزوگام، باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل دیوار می شود. در نتیجه، از آسیب به دیوار و از بین رفتن خواص ساختمانی آن جلوگیری می شود.به طور کلی، عایق کردن دیوار بیرونی ساختمان با استفاده از عایق حرارتی ایزوگام می تواند باعث بهبود راندمان انرژی و کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمان شما شود .

تعریف جوشکاری در ارتفاع

جوشکاری انواع مختلفی دارد که به تکنیک های پیشرفته و ماشین آلات تخصصی نیاز دارد. یکی از رایج ترین انواع آن، جوشکاری MIG (گاز خنثی فلزی) است که از الکترود ها، گاز محافظ و دستگاه جوش تفنگی برای اتصال دو فلز به یکدیگر استفاده می کند.جوشکاری در ارتفاع جزو حساس ترین و سخت ترین نوع جوشکاری است که به تجهیزات و ایمنی زیادی نیاز دارد. از این روش برای نصب سازه هایی مانند حفاظ، پنجره، فلاشینگ و پایه جهت نصب تجهیزاتی مانند کولر استفاده می شود. وسایلی مانند دستگاه جوش و الکترودگیر در انجام این پروسه، مورد استفاده قرار می گیرد.

خطرات این کار شامل شوک الکتریکی، صدمات ناشی از استنشاق بخارات سمی، آسیب چشم و سوختگی پوست است. در تمام فرآیند های جوشکاری، اپراتور ها باید از عینک جوشکاری برای محافظت از چشم ها در برابر گرما، تابش خیره کننده و قطعات پرنده فلزات داغ استفاده کنند. یک وسیله مهم دیگر لباس مخصوص و کلاه ایمنی است. کلاه ماسک جوشکاری نیز جزو مهم ترین تجهیزات برای انجام انواع مختلف این کار می باشد.

 دیوار آجری را می توان با ایزوگام عایق کرد؟

دیوار آجری را با استفاده از ایزوگام می توان عایق کرد ولی برای اینکه زیر کار صاف و یکدست باشد بهتر است قبلا زیرسازی کار با سیمان انجام شده باشد. برای عایق کردن دیوار آجری با ایزوگام، ابتدا سطح دیوار باید به خوبی تمیز شود و هر گونه ناهمواری و ترک های موجود در آن باید ترمیم شوند. سپس، ایزوگام را نصب نمود .به طور کلی، استفاده از عایق ایزوگام برای دیوار آجری می تواند به عنوان یک راهکار کارآمد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش تلفات حرارتی و بهبود راندمان انرژی ساختمان شما مورد استفاده قرار گیرد.

 عمر مفید و دوام ایزوگام روی دیوار بیرونی چند سال است؟

عمر مفید و دوام ایزوگام روی دیوار بیرونی بستگی به عوامل مختلفی مانند کیفیت و نوع مواد استفاده شده، شرایط آب و هوایی، نحوه نصب و نگهداری دارد. اگر ایزوگام به درستی نصب شده و به نحوی کامل و موثر عمل کند، می تواند تا ۲۵ سال ماندگاری داشته باشد. اما برای حفظ عمر مفید ایزوگام بهتر است در صورت نیاز به تعمیر یا جایگزینی آن اقدام شود .

 چه نوع ایزوگامی برای دیوار بیرونی مناسب است؟

برای ایزولاسیون دیوار بیرونی ساختمان، ایزوگام هایی با خواص عایق حرارتی، عایق صوتی، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر نور خورشید مناسب هستند. از بین انواع ایزوگام موجود در بازار، نمایندگی مجاز فروش و نصب ایزوگام ، می تواند پس از بررسی ، بهترین گزرینه را پیشنهاد دهد.

تعمیر و ترمیم نمای ساختمان

تعمیر نمای ساختمان را در دسته بازسازی انواع نما و مرمت نماهای آسیب دیده ساختمان از جمله ریزش سنگ ها و سایر ایرادات نما می باشد .ظاهر نما یقینا مهم ترین قسمت ساختمان است و توجه به آن نشان دهنده نظم و صلیقه ساکنین آن است . علاوه بر اهمیت حفظ ظاهر نمای ساختمان باید توجه‌ داشته باشیم که برای محافظت از عابرین و ساکنین ساختمان حتما به مقاومت و استحکام نمای ساختکان تان دقت کافی را داشته باشید .و ترمیم نما و تعمیر نمای ساختمان با روش دسترسی طناب راپل یکی از ضروری ترین مسائل برای هر ساختمان است .

دکمه بازگشت به بالا