کسب و کار ایرانیمجله عمومی

معرفی بهترین مصالح برای دیوار سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله و انبار صنعتی و کارخانه‌ها تنوع نسبتا زیادی دارد. اگر دیوار سوله قرار است باربر باشد، بسیاری از دیوارهای پیش ساخته موجود در بازار نمی‌تواند نیاز پیمانکار را تامین کند. و برای دیوار های باربر مناسب است. اما برای دیوارهای داخلی و دیوار حائل و دیوار محوطه‌ ی سوله ، گزینه‌های بیشتری وجود دارد. انواع و دیوار خشک برای دیوارهای غیرباربر مناسب است. در مورد دیوار محوطه که سوله را از محوطه اطراف جدامی کند نیز یکی از بهترین گزینه‌ها دیوار پیش ساخته بتنی برای جداسازی محوطه سوله از سایر قسمت‌هاست.

خرید سوله دست دوم دیوار

مزیت انتخاب دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله حتی در مورد دیوارهای باربر انتخاب بهتری نسبت به دیوارهای سنتی است. عملکرد لرزه‌ای سوله‌ها ایده‌آل است و تنها نقطه ضعف این سازه‌ها دیوارهای آجری یا سیمانی است که در صورت بروز تنش فرو می‌ریزد. بسیاری از سوله‌هادر مواقع بحرانی پناهگاه آسیب دیدگان است. به همین دلیل انتظار میرود پیمانکاران به فکر ضعف دیوارها نیز باشند. به طور خلاصه مزیت برای سوله به شرح زیر است:

  • افزایش چشم‌گیر عملکرد لرزه‌ای سازه
  • امکان دمونتاژ دیوار ها و فروش مجدد به صورت دست دوم
  • ایجاد عایق حرارتی ایده‌ال و کاهش هزینه‌های گرمایشی
  • سرعت نصب بالا
  • کاهش هزینه‌های بهسازی و تعمیرات
  • قطر کم دیوارها و حفظ فضای مفید سوله

بررسی انواع دیوار پیش ساخته برای سوله

امروزه به دلیل افزایش جمعیت جهان و نیاز روز افزون به ساخت و ساز ، کاهش زمان اجرای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مواردی که بدین منظور می توان از آن بهره گرفت؛ اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله می باشد. این دیوارها علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز ، عایق مناسبی در برابر سر و صدا می باشند. از دیگر مزایای ساخت سوله می توان به نصب و حمل و نقل آسان آن اشاره نمود.

دیوارهای پیش ساخته سوله بر اساس مصالح مورد استفاده در ساخت آن ، به انواع ، دیوار پیش ساخته ساندویچ پنل ، دیوار پیش ساخته کناف و … تقسیم بندی می گردند. در ادامه به معرفی برخی از انواع آنها پرداخته شده است.

دیوار سوله

دیوار پیش ساخته بتنی برای سوله

استفاده از این نوع دیوارها به جنگ جهانی دوم باز می گردد. برای سوله در دو نوع یک رو نما و دو رو نما تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله از جنس بتن و دو رو نما ، موجب کاهش هزینه های مربوط به نماسازی می گردد.

قیمت سوله دست دوم دیوار

در ساخت این دیوارها از میلگرد استفاده می شود. به کارگیری این میلگرد در ساخت دیوار سوله سبب افزایش مقاومت دیوار در برابر وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله و طوفان می گردد. دیوارهای پیش ساخته بتنی در ابعاد ، ضخامت و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند. از این دیوارها می توان به منظور دیوارچینی منازل ، حصار محوطه ها و … استفاده نمود. از جمله مزیت های اجرای دیوار پیش ساخته برای سوله بتنی امکان حک کردن آرم ارگان های مختلف بر روی آن می باشد. علاوه بر این اجرای دیوار پیش ساخته بتنی برای سوله آسان بوده و ارزان قیمت نیز می باشند.

دیوار سوله دست دوم

با توجه به اینکه در بسیاری از موارد سوله‌ها برای مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شود و پس از پایان پروژه‌ها به صورت دست دوم به فروش می‌رسد، ممکن است قطعات مورد نیازتان را از میان انواع سازه‌های دمونتاژ شده پیدا کنید. دیوار پیش ساخته برای سوله ممکن است از انواع ساندویچ پانل یا دیوار خشک و یا باشد. سوله ، سازه‌ای پیش ساخته است که قطعات آن به صورت مجزا به فروش می‌رسد. خصوصا دیوار سوله دست دوم ساندویچ پانل را میتواند از سازه‌های دمونتاژ شده با قیمت بسیار ارزان خریداری کرد.

مقایسه قیمت سوله دست دوم دیوار حائل و دیوارهای داخلی با هزینه مصالح نو نشان می‌دهد که اگر توانایی تهیه قطعات دیوار سوله دست دوم منطبق با نقشه‌ را داشته باشید ، هزینه‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

انواع دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله به ۳ دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • دیوار باربر (دیوار سازه‌ای خارجی)
  • دیوار غیرباربر (دیوار داخلی و خارجی و دیوار کاذب)
  • دیوار محوطه

دیوار سوله باربر

دو گزینه و دیوار تری دی پانل به عنوان دیوارهای باربر سوله قابل استفاده است. جالب است بدانید که دیوارهای تری‌دی پانل در صورتی که به درستی اجرا شود بر اساس ضخامت از ۲۵۰۰ کیلوگرم در هر متر مربع به بالا را می‌تواند تحمل کند. در واقع ۳d پانل با ضخامت ۶cm درجه مقاومت f90 دارد و به صورت سفارشی قابل ساخته شدن است و ضخامت تا cm10 و مقاومت ۱۲۰ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به دلیل وزن سبک این دیوارها عملکرد سازه‌ای بسیار خوبی دارند و اتصالات فلزی، امکان گسیختگی را به طرز چشم‌گیری کاهش خواهد داد. دیوار پیش ساخته برای سوله حتی برای دیوارهای باربر گزینه بهتری از دیوارهای سنتی است.

۳d پانل مناسب دیوار پیش ساخته برای سوله

۳d پانل یا دیوار پیش ساخته برای طراحی سوله سه بعدی به وسیله مفتول‌های فلزی به صورت خرپا به هم وصل شده است. پس از آنکه بتن پاشی انجام شود، با هم کنار هم قرار گرفتن بتن و فولاد، سازه‌ای مستحکم به دست می‎آید که جایگزینی ایده‌ال برای دیوارهای آجری  و سفالی خواهد بود. برای سقف و کف نیز انجام می‌شود.

سوله های صنعتی ، سیلو و سردخانه و بسیاری از سوله های ورزشی با تری پانل ساخته شده‌اند. درجه مقاومت این دیوارها در برابر نفوذ حرارت بالاست. دیوار پیش ساخته برای سوله باید به سرعت اجرا شود از نظر عایق صوتی و حرارتی و عملکرد لرزه‌ای ، کارکرد بهتری از دیوارهای سنتی داشته باشد. انواع دیوار پیش ساخت برای سوله که این روزها در بازار موجود است این هدف را تامین میکند و هر روز پیمانکاران بیشتری به سمت انتخاب مصالح نوین رو می‌آورند.

دیوار سوله ۳D پانل

۳d پانل دیوار تری دی پانل را میتوان هم به عنوان دیوار باربر و غیر باربر استفاده کرد. در واقع اگر به دنبال دیوار پیش ساخته برای سوله باشید، برای دیوارهای باربر، تری دی پانل یکی از معدود گزینه‌هاست. جنس هسته‌ی آن از یونولیت است که با شبکه‌های فولادی احاطه شده است. مش‌ فولادی تری دی پانل به صورت خرپایی به هم متصل شده‌اند. پس از آنکه بتن پاشی روی این ساختار انجام شود، میتوان انتظار مقاومت بالایی از این دیوارها داشت.

تری دی پانل را به عنوان دیوار داخلی ، دیوار خارجی و حتی دیوارهای محوطه نیز میتوان به کار برد. استقامت بسیار خوبی دارد. عایق مناسبیست و سرعت اجرایی بالایی دارد.

دیوار پیش ساخته برای سوله

دیوار پیش ساخته سوله ساندویچ پانل از دو جنس پلی یورتان و پلی استایرین ساخته می‎شود. قیمت ساندویچ پانل سوله بر اساس زیر سازی و قیمت پروفیل قوطی و انجام فلشینگ‌ها اعلام می‌شود. نقشه سوله در تعیین قیمت تاثیرگذار است. قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان از قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن گران‌تر تمام می‌شود.

حصار محوطه با دیوار پیش ساخته برای سوله

محوطه‌ای که سوله در آن ساخته شده است و ماشین‌آلات سنگینی در آن تردد دارد و فضای بارگیری و رفت و آمد باید کاملا محصور باشد. جداسازی سوله از محوطه‌ی پیرامون در ایجاد فضایی امن ضرورت دارد. برای این کار کاملا مناسب است. دیوار پیش ساخته برای سوله و با هدف جداسازی محوطه سوله از سایر قسمت‌ها از انواع دیوار بتنی انتخاب می شود که امکان درج آرم کارخانه‌ها و رنگ آمیزی دیوارها و سفارشی سازی نیز وجود دارد.

دیوار سوله ساندویچ پانل

ساندویچ پانل انتخاب اول دیوار پیش ساخته برای سوله است. دیوارهای داخلی و خارجی سوله که باربر نیستند و نقش سازه‌ای ندارند با ساندویچ پانل پوشانده می‌شود. جنس ساندویچ پانل معمولا از پلی استایرن یا پلی یورتان است.

دیوار پیش ساخته برای سوله از ساندویچ پانل استیل

انواع ساندویچ پانل های استیل به شرح زیر است:

  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پشم معدنی
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس فوم PIR
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پلی ایزوسیانورات
  • ساندویچ پانل استیل دیوار سوله از جنس پلی اورتان

بهترین عایق دیوار پیش ساخته برای سوله

ساندویچ پانل بهترین ایده برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی در سوله است. ساختار ساندویچ پانل دارای ۶ لایه است و عایق بی نظیری ایجاد می‌کنند. کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش سوله یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ساندیچ پانل سوله است. ساندویچ پانل به صورت نر و مادگی در هم قفل می‎شود و بین قاب‌های فلزی پروفیل با استفاده از پیچ و مهره مهار می‌شود. این روزها بحث کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش محیط‌های صنعتی تنها یک بحث زیست محیطی نیست و بر مدیریت هزینه‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. استفاده از دیوار پیش ساخته برای سوله اولین گام برای کاهش مصرف انرژی در محوطه‌های صنعتی برداشته می‌شود.

دیوار سوله داخلی

محوطه داخل سوله نیاز به دو دسته دیوار دارد. دیوارهای ثابت به عنوان دیوارهای داخلی که فضاهای اصلی را از هم تفکیک میکند و دیوارهای کاذب که به صورت پارتیشین کارگذاشته می‎‌شود. دیوارهایی که فضاگیر نباشد، نمای خوبی داشته باشد و به سرعت اجرا شود و امکان جابجایی نیز داشته باشد. ساندویچ پانل و دیوار خشک و انواع سمنت برد امکان جداسازی دیوارهای داخلی را خواهد داشت.

با توجه به گسترش انواع دیوار پیش ساخته برای سوله و تنوع محصولات در این حوزه، کمتر کارفرمایی به فکر ساخت دیوارهای سنتی در محوطه‌ی داخلی سوله است. تقریبا تمامی دیوارهای غیرباربر سوله‌ها به صورت پیش ساخته نصب می‌شوند.

دیوار خشک یا درای وال انواعی از دیوار پیش ساخته برای طراحی خرپا هستند که توانایی باربری ندارند و در دیوار و پارتیشین مورد استفاده قرار می‎گیرند. در اجرای دیوار خشک از پروفیل های ناوادانی به عنوان قاب استفاده می‌شود. پس از ایجاد قاب، دیوار گچی داخل آن قرار می‎گیرد. این دیوارها گچ‌هایی است که بین دو لایه کاغذ مقوا فشرده شده باشد. انعطاف بالای این دیوارها باعث شده است که عملکرد سازه‌ای سوله بهبود پیدا کند.

 

دکمه بازگشت به بالا