کسب و کار ایرانیمجله عمومی

مشاور حقوقی چگونه است

او باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار اشخاص قرار دهد، متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند عقد آن‌ها نظارت داشته باشد. در هر مساله‌ای مشاوره حقوقی موظف به جمع آوری اطلاعات دقیق درباره ی موضوع و استفاده صحیح از قوانین است. مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص نقش مهمی ایفا می‌کند. چنین فردی می‌تواند در امور کاری و اداری، امور مربوط به مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و سایر امور حقوقی به اشخاص کمک کند.

  1. امور مربوط به معاملات و قراردادها

مشاور حقوقی باید پیش نویس و متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند عقد آن و مواد ذکر شده در آن نظارت کند. در صورت نیاز باید افراد را از شرایط و اثرات هر یک از بند های قرارداد آگاه کند تا کسی متحمل ضرر نشود. مشاوره حقوقی می‌تواند در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مانند طلاق، حضانت، نفقه و مهریه به افراد کمک کند.

  1. امور مربوط به دعاوی و امور کیفری

مشاور حقوقی می‌تواند لوایح مورد نیاز را تنظیم کند و به افراد در پیگیری دعاوی کمک کند و به آن‌ها مشاوره دهد. در صورتیکه پروانه وکالت داشته باشد می تواند شخصا به طور مستقیم پرونده را در دست بگیرد. مشاور در امور کیفری مانند قتل، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، صدور چک بلامحل و سایر موضوعات نقش مهمی ایفا می کند و بعد از مشاوره حقوقی با توجه به مشکل موکل به یک وکیل ارجاع داده می‌شود. به طور مثال اگر خواهان مشاوره در رابطه با مسائل و مشکلات چک هستید، وکیل چک کمک به حل این مسئله خواهد کرد، اگر به دام کلاهبردان افتاده اید، و …

وکالت چه تفاوتی با مشاوره حقوقی آنلاین دارد؟

وکیل شخصی است که روند رسیدگی به پرونده حقوقی شما را در محاکم قضایی و اداری پیگیری می‌کند و مدافع حقوق شما در مراجع قضایی است اما مشاور حقوقی شخص یا سازمانی است که با بررسی وضعیت و شرایط پرونده و موقعیت شما و با در نظر گرفتن قوانین و آیین دادرسی کشور، به شما توصیه‌های حقوقی و مشاوره می‌دهد و راهکارهای حقوقی ارائه می‌کند.

نکات مهم در زمان دریافت مشاوره حقوقی آنلاین

  • سن یا جنسیت شخصی که به شما مشاوره حقوقی آنلاین می‌دهد، هیچ تاثیری در کیفیت مشاوره حقوقی ندارد. به عبارت دیگر آن‌چه که در مورد یک مشاور حقوقی آنلاین مهم است، تسلط او به قوانین و تجربه اوست.
  • قبل از دریافت مشاوره حتما در خصوص شخص مشاور یا موسسه مشاوره حقوقی تحقیق کنید. صرف تبلیغات برای اعتماد کافی نیست. شما باید در مورد سوابق مشاوران، میزان رضایت مراجعان قبلی و سایر نکات مهم جستجو کنید و در نهایت برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین، به سراغ مطمئن‌ترین و آگاه‌ترین مشاور بروید. به همین منظور در اولین قدم بهتر است به وکلای پایه یک دادگستری مراجعه کنید زیرا این افراد نسبت به قوانین و رویه قضایی آگاهی کامل دارند و می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.
  • حتما با مشاور خود صادق باشید، جزییات پرونده و تمام مدارک را در اختیار او بگذارید تا او بتواند با بررسی تمام جوانب، بهترین راه‌حل‌ها را به شما ارائه کند.
  • برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین ، مشاور و وکیل مورد نظر را با توجه به حوزه کاری و تخصص او انتخاب کنید. برای مثال اگر در خصوص ملک سوال حقوقی دارید برای مشاوره به سراغ متخصص در زمینه امور ملکی بروید.

مهارت های یک مشاوره حقوقی خوب

یک مشاوره حقوقی خوب،  فرد با تجربه ای است که نسبت به مسائل حقوقی و قوانین اشراف کامل دارد.

چنین شخصی باید صادق، امانت دار و متعهد باشد و در زمان مناسب تصمیم صحیحی اتخاذ کند.

مشاوره حقوقی باید نسبت به امور حقوقی آگاه باشد و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد.

بیشتر بدانیم: ویژگی‌های یک چیست؟

تخصص مشاورهای حقوقی

مشاور حقوقی خانواده

مشاور حقوقی خانواده کسی است که از قواعد حقوقی حاکم بر امور خانواده آگاه است و می‌تواند مسائل حقوقی مرتبط با دعاوی خانوادگی را به خوبی بررسی کند و اشخاص را راهنمای کند. چنین شخصی علاوه بر دانش در زمینه قوانین و حقوق خانواده باید تجربه کافی داشته باشد و نسبت به رویه ی قضایی دادگاه های خانواده آگاه باشد.

مهم ترین مسائل این حوزه مربوط به نفقه، مهریه، حضانت فرزندان، طلاق، شرایط ازدواج و موانع آن و حقوق و تکالیف زن و شوهر است.

هر شخصی در هر جایگاهی برای پیشگیری از مشکلات آینده و یا رهایی از یک شرایط دشوار خانوادگی به شخصی نیاز دارد که با بینش و علم خود به او کمک کند و با راهنمایی دقیق مسیر درست را پیش رویش قرار دهد.

مشاوره حقوقی خانواده می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. چنین فردی می تواند به تنظیم صحیح شروط ازدواج و یا حل دعاوی خانوادگی کمک کند.

مشاور حقوقی طلاق

یکی از مهم‌ترین مباحث حقوق خانواده، موضوع طلاق است.

مرد می‌تواند زن خود را طلاق دهد و زن در صورت وجود برخی شرایط می‌تواند خود را مطلقه کند.

حتی ممکن است در برخی موارد زن و شوهر به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند. موضوع طلاق مباحث جانبی زیادی دارد. مساله نفقه، مهریه و حضانت فرزندان از مهم ترین مسائلی هستند که در زمان طلاق باید در موردشان تصمیم گیری شود.

به دلیل اهمیت بنیان خانواده قانونگذار قواعد دقیقی در حوزه حقوق خانواده مقرر کرده است. در همین راستا  در زمان طلاق و جدایی زوجین، مشورت با یک مشاوره حقوقی آگاه و با تجربه بسیار ضروری است. مشاور به شما در تنظیم درخواست طلاق کمک می‌کند و در سایر امور مانند حق ولایت فرزندان، شرایط توافق طرفین برای طلاق و مدارک مورد نیاز برای این کار شما را راهنمایی می کند.

طلاق ممکن است رجعی، بائن و یا توافقی باشد. هرکدام از این موارد قواعد و احکام خاص خودشان را دارد.

در نتیجه حضور یک مشاور در کنار شما به تسریع روند طلاق و احقاق حقوق طرفین کمک می‌کند.

وظیفه مشاوره حقوقی طلاق، جمع آوری اطلاعات، مدارک و ادله، تنظیم دادخواست و راهنمایی افراد است.

جهت دریافت مشاوره حقوقی از بهترین وکلای حقوی  هم اکنون با شماره تلفن های دفتر مشاوره حقوقی ما تماس بگیرید:

در خصوص اموال و مالکیت نسبت به آن ها قوانین و مقررات به خصوصی وجود دارد که به حفظ نظم عمومی در این زمینه کمک می‌کند. مشاور امور ملکی کسی است که با تسلطی که به قوانین دارد، برای حل پرونده‌های حقوقی و مشکلات ملکی به اشخاص مشاوره می‌دهد.

در هنگام خرید و فروش ملک و یا شراکت در یک ملک، باید از یک مشاور و راهنمایی گرفت.

ممکن است پس از عقد یک قرارداد مشکلاتی ایجاد شود.

درچنین شرایطی یک مشاوره حقوقی به شناسایی مالک، جمع آوری مدارک و اسناد، ارائه راهنمایی به افراد، تشخیص منقول یا غیر منقول بودن مال، تنظیم دادخواست و تسریع روند حل اختلاف کمک می‌کند.

مشاوره حقوقی امور قراردادها

برای انعقاد قراردادهای عمومی، خصوصی و بین المللی، فسخ یا ابطال قرارداد و تفسیر قرارداد باید با مشاور امور قراردادها مشورت کرد.

مشاور به تنظیم متن قرارداد کمک می‌کند. عنوان قرارداد هم مساله مهمی است که با توجه به موضوع و هدف قرارداد تعیین میشود. در متن قرارداد باید مشخصات طرفین قرارداد، مبلغ قرارداد و شروط ضمن عقد به طور دقیق قید شود. کلمات استفاده شده در یک قرارداد باید در معنای حقوقی خود به کار روند و بدون ابهام باشند. در غیر اینصورت امکان سواستفاده برای افراد فراهم می‌شود.

همچنین مواعد و تاریخ‌های تعیین شده در یک قرارداد باید دقیق باشد تا در هنگام تفسیر قرارداد ابهامی وجود نداشته باشد. تنظیم یک قرارداد دقیق که حقوق طرفین را پایمال نکند مشروط به مشورت با یک مشاور آگاه و با تجربه است.

طریقه دریافت مشاوره حقوقی از وکلای

گروه مشاوره حقوقی با مشاوران متخصص در این زمینه، در خدمت شما عزیزان هستند تا با ارائه مشکلات حقوقی خود بتوانید راهکارهای قانونی دریافت کنید.

سوالات متداول

وظیفه یک مشاور حقوقی چیست؟

از قدیم گفته اند که هر انسانی در برخورد و مواجه با مشکلات به یک مشاور دلسوز و خبره نیاز دارد. در مورد مسائل و پرونده های حقوقی که نیاز به مشاوره حتی بیشتر هم می شود. اما متاسفانه خیلی ها تصور می کنند که بدون مشاوره حقوقی و کمک های یک وکیل، می توانند مسائل حقوقی خود را حل و فصل کنند. اما چنین تصوری از اساس اشتباه است و توصیه می کنیم که در این باره بیشتر فکر کنید. مشاوره حقوقی می تواند دیدگاه شما را نسبت به مشکل حقوقی تان، تغییر دهد و راهکارهای بهتری برای حل آن به شما بدهد.

مشاور حقوقی تلفنی چه کمکی به ما می کند؟

در حال حاضر تقریباً هرکاری را می توان با استفاده از تلفن های همراه و ثابت انجام داد. خیلی وقت ها مشاوره حقوقی تلفنی می تواند خیلی مفید و موثر باشد.
به عنوان مثال تصور کنید که در جریان عقد یک قرارداد خرید و فروش، تمام اطلاعاتی که لازم داشته اید را به دست آورده اید اما ناگهان و دقیقا قبل از امضای قرارداد، با سوالی مواجه می شوید که نیاز است پاسخ آن را از یک وکیل خبره و ماهر جویا شوید. به این ترتیب بهترین راهکار شما تماس تلفنی و مشاوره حقوقی تلفنی است.

مشاوره حقوقی آنلاین چه مزیتی دارد؟

امروزه با توجه به این که همه چیز به صورت آنلاین و مجازی پیش می رود، طبیعی است که خیلی از وکلا هم به این عرصه پا گذاشته اند و خدمات خود را به صورت آنلاین هم ارائه می کنند.
کافیست جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید تا با تعداد زیادی از این وب سایت ها مواجه شوید که خدمات وکلا را ارائه می کنند. اما مثل مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین نیز فقط مخصوص به طرح سوالات کوتاه و مختصر است.
یادتان باشد که فضای مجازی و آنلاین می تواند بستر بروز سوءتفاهم های زیادی باشد. به همین خاطر است که اگر برای مسائل حقوقی خود فقط به مشاوره حقوقی آنلاین اکتفا کنید، احتمال دارد که نه تنها پاسخ سوال خود را دریافت نکنید، بلکه با مشکلات حقوقی بیشتری هم مواجه شوید.

و در پایان:

چنین نتیجه می‌شود که امر مشاوره در این حوزه، راه‌گشایی است برای عموم افرادی که اطلاعات کافی و تخصص وافی را در تصمیم‌گیری مسائل حقوقی ندارند. شما می‌توانید برای پاسخ به سوالات حقوقی خود و همچنین کسب از بهترین گروه مشاوره پیشگامان ایران، در اپلیکیشن ما، راهنمایی و مشاوره بگیرید. همچنین اگر سوالی در مورد وظایف مشاور حقوقی داشتید آن را در قسمت مشاوره رایگان سایت مطرح کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا