مجله عمومی

مصوبات جدید بودجه ۱۴۰۰

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،

مصطفی طاهری – نماینده مجلس در تیتر برنامه خبر شبکه امشب درباره تصویب جدید بودجه 1400 گفت: روش نظارت بر تخصیص 4200 تومان تعیین شده است. آلتینگی موافقت کرد که ارز 4200 هنوز وجود دارد.
طاهری گفت: امروز وقتی قسمت هزینه های پیشنهاد بودجه سال 1400 بررسی شد ، نمایندگان ردیف 4 بند “ب” را در تبصره یک ماده از پیشنهاد بودجه تصویب کردند.
وی افزود: در مواردی که دولت ارز تخصیص دهد ، کارگروهی متشکل از استاندار (دبیر کارگروه) ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر امور اقتصادی و دارایی ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و عالی ترین مقام اجرایی. “مناسب است که سیاست و روند تخصیص ، توزیع و استفاده از حق رأی به گونه ای اجرا شود و نظارت شود که محصولات و خدمات متناسب با زمان ، اندازه و قیمت متناسب با نرخ ارز مورد نظر به مصرف کننده نهایی برسد.
وی گفت: ما رابطه روشنی بین دولت و شرکت نفت نداریم.
طاهری همچنین در مورد مالیات گفت: برای حقوق بیش از 4 میلیون نفر گام به گام بررسی شده است.
وی با بیان اینکه دولت باید منابعی را برای کمک به کشاورزان در نظر بگیرد ، افزود: کمیسیون مشترک گفت که منابع هدفمندی را دیده است که برخی از آنها دفع می شود.
این نماینده مجلس گفت: نمایندگان مجلس همچنین در پیوست 3 تبصره 3 در سال 1400 به وزارتخانه های نفت و نیرو دستور دادند تا هزینه های آب ، برق و گاز مشترکان خانگی کشور را به گونه ای تغییر دهند که کم مصرف شود. مشترکان خانگی تحت نظارت قرار می گیرند. محروم به طور مساوی و صفر.
طاهری همچنین درباره افزایش جریمه های جرایم رانندگی گفت: این جریمه ها توسط مردم پرداخت می شود و به همین دلیل مجلس این موضوع را در نظر گرفت. نسبت جریمه های رانندگی در سال آینده 5 درصد افزایش یافته است.
محسن زنگنه – نماینده مجلس در رویداد اصلی تلویزیون خبر امشب گفت: در قانون برنامه ششم دولت مصوبه ای در مورد حقوق بازنشستگان وجود داشت ، اما انجام نشد. امسال به دلیل محدودیت بودجه ، توانایی پرداخت همه چیز را نداشتیم.
وی افزود: حقوق بازنشستگی مسلماً افزایش می یابد اما ممکن است به حدی نباشد که در برنامه ششم دیده شده است.
زنگنه گفت: در قسمت “و” منطقه هزینه ، حقوق دانشگاه ، رتبه معلم و غیره داشته باشید. در بخش خرد ، دولت نیز اصلاحاتی انجام داده بود. مجلس قسمتهایی اضافه کرد و این ماده پر و تصویب شد.
محسن زنگنه گفت: در همه بودجه ها نرخ داریم. همه تعرفه ها از 4٪ به 1٪ افزایش یافته و چیزی به تعرفه ها اضافه نشده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اتفاق خوبی در حقوق و دستمزد رخ داده است ، گفت: 35 درصد مالیات برای حقوق مدیران وضع شده است.
زنگنه افزود: 4 میلیون مالیات دستمزد از مالیات معاف است و دستمزد بالا نیز با درآمد زیر 100 میلیون مالیات طبقه بندی و دامنه محسوب می شود ؛ 20٪ مالیات بر آنها وضع شده است.
زنگنه گفت: در دنیا بیشتر منابع دولت از طریق مالیات است و ما در این زمینه ضعیف هستیم. دو مورد باید اصلاح شوند ، یکی پایه مالیات و دیگری نرخ مالیات.
وی با بیان اینکه قانون مالیات های مستقیم اجرا نشده است ، افزود: افزایش جای خالی و غیره مشکلی ایجاد کرده بود که برای محاسبه آن باید بررسی شود. »همچنین از خودروهای لوکس مالیات دریافت می شود. امسال توافق کردیم که هنرمندانی که بیش از 200 میلیون دلار درآمد دارند باید مالیات بپردازند.
زنگنه در مورد آب ، برق و گاز و قسمت آزاد آن گفت: “یک قسمت از این مربوط به الگوی مصرف و کسانی است که کمتر از الگوی مورد نظر مصرف می کنند. مشمول این قانون قسمت دیگر شامل منطقه محرومی است که اولویت ها و روش ها در آن مشخص شده است.
محسن زنگنه نماینده مجلس افزود: سهم نهادهای کمک کننده و حمایتی در بودجه افزایش یافته است که هدف از آن رفع کمبود مناطق کم برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا