مجله علمی و سلامت

معرفی علائم عجیب و غریب کرونا/ دو هفته بی‌خیال مهمانی خانوادگی شوید

دفتر:

در روز اول آذر ماه مصادف با اولین روز بیماری کرونا ویروس قلب در کشور ، 12 هزار و 931 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور تشخیص داده شد و 431 بیمار کووید 19 نفر فوت کردند.

همین آمار روز گذشته به 13260 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 و 497 فوت رسیده است.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت امروز ، تعداد کل 19 بیمار کوید در کشور به 841308 نفر رسیده است. تاکنون 596136 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستانها مرخص شده اند. 57778 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط جدی هستند. این بیماری تحت درمان است.

همچنین استانهای تهران ، اصفهان ، قم ، آذربایجان شرقی ، خراسان جنوبی ، سمنان ، قزوین ، لرستان ، اردبیل ، خوزستان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان ، بوشهر ، زنجان ، ایلام ، خراسان رضوی ، مازندور ، مازندور مرکزی ، کرمان ، خراسان شمالی ، همدان ، یزد و کردستان سرخ رنگ هستند.

استان های هرمزگان ، فارس ، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز به رنگ های نارنجی و زرد هستند.

در مهمانی های خانوادگی شرکت نکنید!

مسئله مهمی که این روزها مسئولان و کارشناسان بر آن تأکید دارند ، بحث چرخه های خانوادگی به عنوان یک عامل مهم در قدردانی از کروناست. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز اجرای ممنوعیت تاج گذاری در کشور ، مهمانی های خانوادگی را تنها راه اصلی انتقال تاج معرفی کرد و از مردم خواست تا در این مهمانی ها شرکت نکنند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: محدودیت های تاج از امروز (اول دسامبر) در سراسر کشور اجرا می شود. از آنجا که هیچ بیماری عروق کرونا ویروس قلب یا واکسن در سراسر جهان پذیرفته نیست ، هیچ روشی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب با رعایت قوانین بهداشتی و پرهیز از جلسات وجود ندارد.

وی افزود: حضور در جمع های خانوادگی و داخل منزل خطر ابتلا به کوید 19 را افزایش می دهد ، از همه ساکنان عزیز کشورمان می خواهیم به دلیل سرما از حضور در هر مراسمی در فضای بسته خودداری کنند

شهرهای سرخ 53 میلیون نفر جمعیت دارند

با این حال ، اگر کرونا را جدی نمی گیرید ، باید بدانید که طبق گفته سخنگوی ستاد ویروس کرونا ، 79 میلیون نفر در شهرهای مختلف کشور در هشدارهای 3 ، 2 و 1 کرونا هستند.

علیرضا رییسی گفت: “گزارشی از روند بیماری در 43 شهری که قبلاً محدودیت هایی را اعمال کرده بودیم ، ارائه شد.” خبر خوب این است که محدودیت های اعمال شده در این شهرها که در کشور قرمز بودند ، مثر است و 41 شهر رو به زوال هستند توسعه. در یکی از شهرها توسعه آغاز شده است و برای شروع دو بیماری دیگر زمان لازم است.

رییسی گفت: به طور کلی ، این پرونده نشان می دهد طرحی که ما در تاریخ 26 نوامبر آغاز کردیم کاملاً موفق بوده و براساس شواهدی مبنی بر موثر بودن ایجاد محدودیت ها ارائه شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی کرونا افزود: محدودیت ها برای 160 شهر با رنگ قرمز ، 208 با نارنجی و 80 با زرد برداشته شده است. جمعیت تحت پوشش این طرح به گونه ای است که 53 میلیون نفر در شهرهای قرمز زندگی می کنند. در مجموع 79 میلیون نفر در حالت هشدار 3 ، 2 و 1 قرار دارند. یعنی شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد. امیدوارم با نظارت بر مردم و همکاری دستگاه ها بتوانیم تعداد بیماران در بیمارستان ها را کاهش دهیم ، از دفعات آن بکاهیم و سرانجام طی چهار یا پنج هفته شاهد کاهش مرگ و میرها باشیم.

علائم غیر معمول کوید 19

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد مقابله امروز علائم کمتر شناخته شده کوید 19 را گزارش کرد.
مسعود مردانی گفت: حدود 10 ماه از این اپیدمی می گذرد ، طبق اطلاعات ما بیمارانی هستند که تعدادی شکایت غیر اختصاصی از کمردرد ، سوزن سوزن شدن ، افسردگی ، عدم تمرکز ، اضطراب ، بی خوابی ، بی اشتهایی و ریزش مو دارند و این یک عارضه مزمن است. بیماری عروق کرونا ویروس و اخیراً دکتر فاوسی آن را بیماری مزمن عروق کرونا ویروس نامیده است یکی از مهمترین علائم این افراد سندرم خستگی مزمن است ، یعنی پس از بیمار شدن ، خسته می شوند که برای مدت طولانی با آنها همراه است.

دکتر مسعود مردانی در مورد اینکه آیا علائمی مانند درد پایین شکم ، سوزش ادرار ، خون در ادرار و غیره وجود دارد ، گفت: آیا علائم عروق کرونا ویروس بودند یا خیر؟ وی ادامه داد: این موارد خاص بیماری عروق کرونا ویروس قلب نیست ، اما ممکن است یک فرد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب داشته باشد. داشتن بیماری کلیوی نیز می تواند یک عارضه باشد ، این عارضه جدیدی نیست و همه افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب نباید این علائم را تجربه کنند.

یکی از اعضای کمیته تحقیقات ستاد کرونا در مورد عوارض جانبی طولانی مدت که کرونا در بیماران به جای می گذارد ، گزارش داد: وی در مورد احتمال تست مثبت PCR کرونا پس از بهبودی بیمار اظهار داشت: معمولاً دو تا سه هفته پس از بهبودی تست PCR. این باید منفی باشد اما برای برخی ، حتی پس از شش هفته آلودگی ، آزمایش PCR هنوز مثبت است که این افراد مسری نیستند و حتی می توانیم به آنها اجازه بازگشت به کار را بدهیم. در این افراد لاشه ویروس باقیمانده در مجاری تنفسی عمدتا با این روش شناسایی می شود زیرا حاوی DNA است و بنابراین نتایج آزمایش آنها حتی پس از بهبودی مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا