کسب و کار ایرانیمجله عمومی

معرفی و انواع تایمر آبیاری گلدان و باغچه

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر به طور منظم آبیاری شوند به خوبی رشد می کنند. وقتی در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، برنامه آبیاری گل ها بد است. ممکن است محو شود یا رنگ آن تغییر کند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. همیشه وقتی می رود غمگین است. اما وقت آن است که خانه را آب کنید و مشکل خود را حل کنید.

اکنون که همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به کمک ما آمد. در حال حاضر آبیاری باغ های خانگی، گلدان ها و غیره. می تواند به صورت خودکار انجام شود. در زیر تایمر آبیاری قطره ای گلدان و باغچه را می شناسید. اطلاعات لازم در مورد آبیاری اتوماتیک را به دست خواهید آورد و همچنین با انواع تایمرهای آبیاری خانگی آشنا خواهید شد تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین تایمر را انتخاب کنید.

تایمر آبیاری

تایمر آبیاری مداری

تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را برای مدت زمانی که شما تعیین می کنید آبیاری می کند. یعنی می توانید تعیین کنید هر روز چند بار و چند دقیقه به گل ها یا گیاهان خود آبیاری کنید. به این ترتیب می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل هایتان با کم آبی مواجه نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند آب چندین گلدان یا چندین منطقه از باغ شما را تامین کند و نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. یک تایمر با یک دستگاه اتصال می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آب خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه مصرف آب بسیار بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث از دست رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره در گیاه می آید و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه است. استفاده از آبیاری خودکار بهترین راه حل برای بخش کشاورزی است. بیشترین آب مصرفی به ویژه در کشاورزی و باغداری است و آبیاری غیر اصولی این میزان را افزایش می دهد.

انواع تایمر و کنترل کننده آبیاری

زمان آبیاری با توجه به نوع آب به 3 قسمت تقسیم می شود.

فقط مخزن: این نوع تایمر به مخزن فشار ثابت متصل می شود. معمولاً این مخزن بیش از 30 لیتر آب در خود جای می دهد و فقط برای آبیاری گلدان ها در فصل خشک استفاده می شود. یا زمانی که دسترسی به شیر وجود ندارد.

Faucet Connected: این تایمر آبیاری به شیر آب متصل است و می تواند فشار آب را با توجه به آب مورد نیاز کم و زیاد کند. در این حالت بدون پر کردن مخزن و تنها با اتصال تایمر به لوله تایمر ضایعات کار می کند.

این نوع تایمر دارای دو مدل ورودی است: با امکان اتصال به مخزن و شیر. ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. در مواقعی که احتمال کم آبی وجود دارد می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان ها استفاده کرد.

تایمر و مخزن خوب برای آبیاری گلدان در خانه و برای آبیاری باغ شیر آب یا مخزن بزرگ مناسب است.

تایمرهای آبیاری خانگی از نظر نوع سیستم کنترلی به دو دسته تقسیم می شوند:

تایمر هوشمند آبیاری: این نوع تایمر دارای سیستم کنترل بسیار پیشرفته می باشد. این بدان معناست که خود تایمر دارای سیستم هوشمندی است که بسته به میزان نور خورشید، دمای خاص، باد و رطوبت خاک، بهترین زمان آبیاری را تعیین می کند. مجهز به سنسورهای حرفه ای، مناسب برای آبیاری یک منطقه بزرگ.

ساعت آبیاری مستقیم: بیشترین ساعاتی که مردم و گلخانه ها از آن استفاده می کنند، نوع آبیاری خودکار است. شما تصمیم می گیرید که چه زمانی کار می کند و چقدر کار می کند. تایمر آبیاری اربیت و تایمر آبیاری آکوا از محبوب ترین مدل های اتوماتیک هستند.

دو دسته دیگر برای تایمرها در نظر گرفته شده است:

ساعت دیجیتال: دارای نمایشگر دیجیتالی است که زمان و برنامه مورد نظر شما را نشان می دهد. تعداد دفعات آبیاری از آخرین بار برنامه و اطلاعات مربوط به میزان توان آب و موارد مشابه روی صفحه نمایش داده می شود. زمان آبیاری مداری دیجیتال است.

تایمر آنالوگ: این تایمر نمایشگر ندارد و می توانید تعداد دفعات و مدت آبیاری را با پیچ و ولوم تنظیم کنید. تایمر آبیاری از نوع آنالوگ می باشد.

تایمر آبیاری قطره ای آبی

دو مدل یک و دو خروجی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مدل تک خروجی: تنها یک خروجی دارد و برای آن برنامه در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که تمام گل ها و گیاهان شما طبق برنامه آبیاری می شوند.

مدل خروجی دوگانه: می توانید برای هر خروجی برنامه جداگانه ای در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر دو مدل گل دارید که یکی از آنها نیاز به آبیاری یک بار در روز و دیگری یک بار در هفته دارد، می توانید برای یک خروجی 24 ساعت و برای یک خروجی یک هفته در نظر بگیرید و هر خروجی را به ظرف مورد نظر وصل کنید.

بسته به نوع برنامه ای که از تایمر انتظار دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا