کسب و کار ایرانیمجله عمومی

مقایسه پلاس Ps4 با Ps5

محبوبیت زیادی میان گیمرها و کاربران پیدا کرده و سه اشتراک اسنشیال، و پریمیوم خود را نیز از مدت ها قبل به بازار ارائه داده است که هر کدام از نظر نوع خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهند، متفاوت هستند. دو نوع پلاس اکسترا و پریمیوم شباهت های زیادی به یکدیگر دارند که همین موضوع باعث سردرگمی کاربران شده است.

در این مقاله به مقایسه دو سرویس پلاس اکسترا و پریمیوم کنسول پلی استیشن خواهیم پرداخت تا به تفاوت های بین این دو سرویس بیشتر پی ببرید و به انتخاب خودتان از  امکانات یکی از این دو سرویس محبوب استفاده کنید. در مورد ویژگی های می توان گفت که این سرویس، مجموعه ای از امکانات ناب و درجه یک را در اختیارتان قرار خواهد داد که تمام سلایق و نیازهای شما را می تواند پوشش دهد.

شما این سرویس را می توانید به صورت یک ماهه، سه ماهه و دوازده ماهه که توسط شرکت سونی ارائه شده است تهیه کنید. من به شما توصیه می کنم که سرویس اشتراک چند ماهه و در صورتی که می توانید سرویس سه ماهه این سرویس را تهیه کنید تا برایتان به صرفه تر تمام شود.

به طور مثال، قیمت اشتراک یک ماهه آمریکا 15 دلار و  یک ساله آن 100 دلار است و اگر اشتراک سالانه سرویس پلاس اکسترا را تهیه کنید، قیمت ماهیانه این سرویس برایتان 8.3 دلار تمام می شود که با یک محاسبه بسیار ساده می توانید پی ببرید که باخرید اشتراک سالیانه، ماهیانه تا چه میزان در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

  •  برخورداری از تخفیف های استثنایی ویژه این سرویس برای بازی ها
  • امکان دسترسی به بازی های رایگان ماهیانه
  • قابلیت دسترسی به تمام بازی های سرویس پلی استیشن
  • دسترسی به مولتی پلیر بازی ها
  • دسترسی به کاتالوگ بازی ها
  • دارای فضای ذخیره ابری

، محبوبیت زیادی میان کاربران و گیمرها پیدا کرده است. پلاس پریمیوم یکی از بهترین سرویس های اشتراک پلی استیشن است که امکانات بی نظیر و فوق العاده ای را به کاربران خود ارائه می کند و قادر است تا تمام نیازها و سلایق کاربران خود را پوشش دهد.

  • با تهیه این سرویس این امکان برایتان فراهم خواهد بود که دسترسی نامحدودی به انواع بازی ها داشته باشید.
  • همچنین با در اختیار داشتن سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم، شما به بازی های کنسول های قدیمی نیز می توانید دسترسی داشته باشید.
  • با تهیه این سرویس می توانید مانند نسخه پلاس اکسترا به بازی های ماهیانه رایگان دسترسی داشته باشید
  • امکان دسترسی به 340 بازی دیگر را خواهید داشت که از انواع دیگر سرویس های پلاس استیشن مثل پلاس اکسترا بیشتر است
  • امکان برخورداری از تخفیفات ویژه ده تا هفتاد درصدی
  • امکان دسترسی به نسخه آزمایی بازی ها؛ سرویس پلاس پریمیوم به شما این امکان را خواهد داد که قبل از خرید بازی جدید، آن بازی را به مدت ده تا 12 ساعت تست کنید.
  • ارائه 100 گیگی فضای خالی به منظور ذخیره بازی

در پاسخ این سوال باید گفت بلی. دلوکس هم همان پریمیوم است و تنها تفاوتی که با سرویس پریمیوم دارد، در دسترسی به فضای ابری است که بر اساس ریجن محدود شده است.

مقایسه امکانات سرویس پلاس اکسترا و پریمیوم

تا این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های سرویس اکسترا و پریمیوم کنسول پلی استیشن پرداختیم. حالا می رسیم به قسمت جذاب مقایسه بین اکسترا و پریمیوم تا با تفاوت های موجود بین این دو سرویس بیشتر آشنا شوید. مقایسه از نظر امکانات سرویس پلاس اکسترا به 400 بازی دسترسی دارد؛ اما سرویس پریمیوم علاوه بر این 400 بازی، 340 بازی دیگر را نیز در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. مقایسه از نظر هزینه پرداختی

همان طور که مشاهده کردید، سرویس پریمیوم نسبت به اکسترا امکانات و سروکنسول نسل نهمی بیش از یک سال پیش عرضه شد و توانسته تا به این جای کار برای شرکت سونی (Sony) موفقیت‌ آفرین شود. با این حال مشکلات اقتصادی در کشور ما مانع از این شده که بسیاری از گیمرها بتوانند کنسول خود را ارتقا دهند، اما آیا ارتقا کنسول ارزش‌اش را دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 بپردازیم تا پاسخی برای این سوال پیدا کنیم که پلی استیشن 5 بخریم یا 4!؟ پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

برای خرید کنسول های سونی از سایت تکنولایف هم دیدن کنید:  کنسول PS5 پس از عرضه توانست به سرعت محبوبیت پیدا کند و در حال حاضر کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. اگر چه این دستگاه سریع‌ترین کنسول بازار نیست، اما باید قبول کرد که این محصول نسبت به نسل پیشین ارتقا قابل توجه یافته است. در نسل نهم معماری کاملا تغییر کرده، پشتیبانی از رزولوشن‌ها ارتقا پیدا کرده و به لطف حافظه SSD، سرعت کنسول نیز بهبود قابل توجهی یافته است. در واقع می‌توان گفت در مقایسه PS5 و PS4، کنسول جدید سونی از بسیاری از جوانب برتری دارد.

ما در این مقاله قصد داریم درباره موضوعات مختلفی صحبت کنیم و بحث‌های زیادی را پوشش دهیم؛ از مشخصات فنی گرفته تا جزئیات طراحی دستگاه و بازی‌هایی که برای کنسول جدید منتشر شده یا قرار است عرضه شود. پس اگر می‌خواهید کنسول خود را ارتقا دهید، ولی بنا به دلایلی در تصمیم خود تردید دارید، این مقاله می‌تواند به شما کمک زیادی کند. در نتیجه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

فرق ps4 با ps5 از نظر حافظه داخلی

کنسول PS5 نسبت به PS4 و PS4 Pro از نظر ظرفیت حافظه داخلی ارتقا قابل ملاحظه‌ای را به خود ندیده است. اگر مدل پایه پلی استیشن 4 را داشته باشید، می‌دانید که این محصول با حافظه داخلی 500 گیگابایتی در دسترس گیمرها قرار دارد. اما در طرف دیگر، کنسول نسل نهمی سونی با حافظه داخلی 825 گیگابایتی عرضه شد که نسبت به نسل قبل ارتقا نه چندان زیادی پیدا کرده است. اما اگر مدل‌های جدید PS4 یا کنسول پلی استیشن 4 پرو را داشته باشید، با خرید محصول جدید سونی 175 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی‌تان کم خواهد شد؛ زیرا این موارد با حافظه 1 ترابایتی عرضه شده‌اند.

اما باید بدانید که در مقایسه PS5 و PS4، عملکرد هارد وجه تمایز اصلی به حساب می‌آید. سونی یک SSD سفارشی و خاص را در کنسول جدید خود به کار برده است که سرعت خام پهنای باند آن به 5.5 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. هارد جدید سونی به صورت مخصوص برای پلی استیشن 5 ساخته شده است و این موضوع به آن اجازه می‌دهد که با معماری این دستگاه ارتباط بهتری داشته باشد. به همین دلیل است که ظرفیت 825 گیگابایتی این هارد شاید کمی در ابتدا عجیب به نظر برسد.

تنها نقطه ضعف SSD در PS5 ظرفیت کم آن است. اما باید بدانید که سونی برای این موضوع راه حلی نیز پیشنهاد داده است. درست مانند PS4، شما در کنسول جدید نیز می‌توانید از اسلات دیگر هارد استفاده کنید و حافظه داخلی‌تان را ارتقا دهید. البته در این دستگاه خبری از جایگاهی برای هاردهای 2.5 اینچی نیست و باید از NVMe SSD استفاده کنید. مقایسه PS5 و PS4 از نظر کنترلر مقایسه پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4: نسخه‌های مختلف

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اگر قصد داشته باشید کنسول نسل نهمی سونی را بخرید، دو گزینه پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت. یکی از مدل‌های PS5 به شما اجازه استفاده از دیسک بازی‌ها را می‌دهد، در صورتی که مدل دیگر صرفا دیجیتالی بوده و با تهیه آن، باید بازی‌های‌تان را فقط به صورت آنلاین تهیه کنید. این که می‌خواهید نسخه استاندارد یا دیجیتالی را بخرید کاملا به خودتان بستگی دارد و یک موضوع شخصی است. کنترلر دوال سنس نیز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شود که می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نسخه اصلی کنسول نسل جدید سونی با ترکیبی از رنگ‌های سفید و مشکلی عرضه شده است که در وسط آن یک فرو رفتگی دیده می‌شود. نسخه دیجیتالی با توجه به این که فاقد درایو مخصوص دیسک است، کمی کوچک‌تر بوده و طراحی مدرن‌تری دارد. برخلاف پلی استیشن 5 که از همان ابتدای کار در دو نسخه عرضه شد، پلی استیشن 4 تنها در یک مدل در سال 2013 در دسترس قرار گرفت. البته در سال‌های بعد مدل‌های دیگری از دستگاه‌های نسل هشتم تحت عنوان PS4 Pro و PS4 Slim عرضه شدند. احتمالا در سال‌های آینده مدل‌های تقویت شده و متفاوت‌تر از PS5 را خواهیم دید. در انتخاب کادو برای مناسبتی مردد هستید؟ ایگارا  هدایای دیجیتالی روز را به شما پیشنهاد میکند:

سخن آخر برای تهیه و انواع می توانید به مراجعه کرده و خرید خود را به صورت آنلاین و در کم ترین زمان ممکن انجام دهید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا