مجله عمومی

موارد کاربرد دستگاه فن کویل و مزایا و معایب ان چیست؟

دستگاه های فن کویل به عنوان نمونه ای دیگر از سیستم های تهویه مطبوع، در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها با برخورداری از فیلترهای مخصوص، هوای سالم و تمیز و خالص را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. خرید فن کویل بخاطر قیمت مقرون به صرفه، کارایی بالا، طراحی مناسب، بازدهی و بهره وری بهینه، صرفه جویی در مصرف انرژی، از مهمترین ویژگی های دستگاه های Fan Coil محسوب می شوند.

خرید فن کویل “مقایسه انواع مدلهای موجود” در بازار + کاتالوگ و راهنمایی برای خرید

فن کویل نوع دیگری از تجهیزات سرمایشی است که در این شاخه به تقسیم بندی, تجزیه و تحلیل و مقایسه انواع فن کویل های موجود در بازار ایران و خارج از کشور پرداخته ایم. فن کویل برای مطبوع، خنک سازی و ایجاد گرما در  مکان های مسکونی، اداری و تجاری به کار برده می شود.

فن کویل ها بصورت کلی به چند مدل تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از: فن کویل زمینی ، سقفی ، توکار و … . فن کویل در واقع دستگاهی است که از کویل های آلومینیومی با لوله های مسی و یک فن و موتور و دریچه تشکیل شده است.

هر آنچه بایستی درباره فن کویل دانست. ابزارهای گرمایشی و سرمایشی گوناگونی ساخته شده که هر یک عملکرد منحصر به فردی دارند. با دقت به سامانه لوله کشی و سیم کشی آپارتمان یا  شرایط هر ملک می توان یک سیستم متناسب حرارتی و برودتی را در بنا نصب نمود.

فن‌ کویل نیز همانند این ابزار آلات بسیار کاربردی است که در اکثر آپارتمان های اداری، مسکونی و تجاری نصب شده و عملکرد متمایزی نسبت به سایر وسایل برودتی، حرارتی دارد.

در کل فن‌ کویل سیستمی است برای مطبوع و خنک سازی و همچنین ایجاد گرما در مکان های مسکونی، اداری و تجاری است.

این فن کویل متشکل از کویل و بلور فن، سیستمی که انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کند، پنجره دهش و جاذبه و بدنه اصلی می باشد. برای خرید فن‌ کویل بهترین روش مراجعه به نمایندگی فن‌ کویل می باشد.

نمایندگی فروش فن کویل می تواند مطلوب ترین فن کویل را با گارانتی موثق و با دارا بودن خدمات پس از فروش در دسترس استفاده کنندگان عزیز قرار دهد. کاربران عزیز می توانند با نمایندگی فن‌ کویل جهت آگاهی از لیست قیمت فن‌ کویل و خرید اقسام آن در تماس باشند. پس اگر می خواهید بدانید فن‌ کویل چیست و عملکرد آن به چه شکلی است و با انواع مختلف آن آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما باشید.

از دیگر سیستم های تهویه مطبوع کاربردی و کارآمد میتوان به دستگاه های فن کویل اشاره نمود. این مدل سیستم تهویه مطبوع در ساختار خود از فن برخوردار بوده که در اثر به گردش درآوردن هوا در یک محفظه مخصوص، سرمایش و گرمایش موردنیاز محیط را تامین می سازد. این دستگاه ها برای فضاهای مختلف مانند مراکز تجاری و محیط های اداری در مقیاس وسیعی مورد استفاده واقع می شوند. در ساختمان دستگاه های فن کویل یک المنت حرارتی، یک کویل آبگرم و یک کویل آب سرد به چشم می خورد. از سوی دیگر، تعبیه ترموستات در ساختار این دستگاه ها تنظیم درجه حرارت را انجام می دهد. همچنین، هیومیدستات میزان رطوبت هوا را کنترل می نماید.

به منظور تامین هوای سالم و مطبوع و تمیز از فیلترهای باکیفیتی در ساختار فن کویل تعبیه شده است. این فیلترها غالبا قابل شستشو و از نوع خشک می باشند. شایان ذکر است که کویل سرد دستگاه سبب خنک شدن محیط و گرم بودن کویل، تامین گرمایش فضا را انجام می دهد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که فن کویل ها در دو دسته فن کوئل های دو لوله ای و چهار لوله ای قرار می گیرند.

شیر هواگیری و شیر فلکه، فیلتر هوا، کوئل های گرمایشی و سرمایشی و فن، از مهمترین اجزا و قطعات موجود در ساختار فن کویل محسوب می شوند. این دستگاه ها در مدل های کاستی، زمینی، سقفی و دیواری طراحی و در دسترس خریداران قرار می گیرند.

برخی از مشخصات فنی برای خرید فن کویل

مشخصات فنی فن کویل
نوع فاز تک فاز ( 220 )
مدت گارانتی 2 سال
نصب رایگان ندارد
موقعیت دستگاه کانالی
تحت ضمانت شرکت شرکت پشم شیشه پارس
مشخصات کلی.ظرفیت هوادهی CFM 1600
ابعاد. عمق 770 mm
ابعاد. ارتفاع 430 mm
ابعاد. عرض 1100 mm
برند محصول Green

نحوه انتخاب ظرفیت دستگاه فن کویل

به طور کلی، ظرفیت دستگاه های فن کویل بر مبنای cfm یا فوت مکعب بر دقیقه مشخص می شود. برگزیدن ظرفیت مناسب FAN COIL علاوه بر افزایش راندمان و بازدهی سیستم، صرفه جویی در هزینه های مصرفی را به دنبال دارد. از سوی دیگر، رعایت یک سری اصول و نکات در انتخاب بهترین ظرفیت مناسب دستگاه، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر این اساس، دمای آب ورودی، تعداد پنجره های موجود در محیط و دیوارها، از جمله فاکتورهای مؤثر و تاثیرگذار در این زمینه محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که برای متراژ 12 متر مربع، خرید فن کویل با ظرفیت 200 cfm گزینه مناسبی می باشد. برای مساحت 20 متر ظرفیت 300 cfm، متراژ 28 متر ظرفیت 400 و متراژ 40 متر ظرفیت 600 cfm از بهترین گزینه ها می باشد. همچنین، فضاهای دارای متراژ 56، 70 و 80 متر به ترتیب نیازمند فن کوئل دارای ظرفیت 800، 1000 و 1200 cfm می باشند.

نوع و مدل دستگاه، میزان ظرفیت و حجم هوادهی، نوع متریال، جنس قطعات و برند تولیدکننده، به صورت مستقیم بر قیمت فن کویل تاثیرگذار می باشند.

توضیحات بیشتر و خرید از سایت تاسیسات دات کام در لینک زیر
https://tasisat.com/product-category/cooling/fan-coil/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا