مجله علمی و سلامت

موج سوم کرونا در تهران آغاز شده است

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت ، تهران ، از ظهور موج سوم بیماری کرونا در تهران خبر داد و تأکید کرد که برای کنترل رشد فزاینده بیماری باید اقدامات جدی تری در تهران انجام دهیم.

به گزارش کندوج و به نقل از دانشگاه بهداشت عمومی شهید بهشتی ، علیرضا زالی رئیس مرکز کنترل بیماری های کرونا در تهران با اشاره به افزایش بیماری عروق کرونا ویروس قلب در تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 720 بیمار کرونا جدید در تهران بستری شدند. 147 نفر از آنها در بخشهای مراقبت ویژه نگهداری شدند.

به گفته پزشک زالی ، شب گذشته 9.6 درصد از بیمارستان های سرپایی مجبور به بستری شدن در بیمارستان بودند که از این تعداد 20 درصد از آنها وخیم بوده و در بخشهای ویژه بستری شده اند. در حالی که در این مدت 420 بیمار از بیمارستانهای تهران مرخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سه هفته گذشته تعداد بستری های جدید در بیمارستان از 700 مورد گذشته است ، گفت: تجزیه و تحلیل آمار و وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در تهران نشان می دهد که موج سوم در تهران تشکیل شده است. مراکز اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور. برای کنترل این رشد بیشتر بیماری ، لازم است اقدامات جدی تری در شهر تهران در واستان انجام شود.

رئیس ستاد سیستم مدیریت بیماری کرونا خواستار تمدید و تکرار محدودیت های تعیین شده در هفته آینده برای مقابله با رشد سریع بیماری در تهران شد.

دکتر. زالی با اشاره به حجم بالای سفر بین شهرها و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزود: به طور متوسط ​​روزانه 950 هزار نفر از مترو و یک میلیون و 200 هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می کنند.

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت ، تهران ، کاهش دلایل سفرهای شهری را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و به بازگشایی مدارس ، از سرگیری برخی آموزشها و به تعویق انداختن یک سوم کارکنان اشاره کرد. باید در نظر گرفته شود.

رئیس عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایان سخنان خود تأکید کرد: اگرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری است اما شرایط کافی نیست و فاصله اجتماعی همچنان عامل اصلی در آلوده نشدن و کاهش احتمال بیماری است. در مورد عفونت حضور مردم در شهر را کاهش دهید.

دکتر. زالی تأکید کرد که باید حضور مردم در شهر کاهش یابد و اکنون بیش از هر زمان دیگر ما به همه دستگاه های دولتی و نه سازمان های دولتی نیاز داریم تا خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا