مجله عمومی

مورد خاص ‌سعید معروف – کندوج

“بی نظیرترین” چهره والیبال ایران در دهه گذشته تیم ملی را ترک کرد در حالی که شرایط حرفه ای او در آن سالها شباهت زیادی به سایر ستارگان ورزش ایران نداشت یا حداقل مشابه آنها نبود.

به گزارش کندوج ، این روزنامه شرقی نوشت: “سعید معروف ، مشهورترین چهره والیبال ایران ، به تیم ملی سلام کرد. اگرچه دو یا سه روز پیش گفته می شد که سعید می تواند در یک تصمیم احساسی با تیم ملی والیبال تماس بگیرد ، اما او علناً اعلام کرد که تصمیم او احساسی بوده و پخته نشده است و قصد بازگشت به تیم والیبال ایران را ندارد. حالا چهره “خاص” والیبال ایران در یک دهه اخیر تیم ملی را ترک کرده است در حالی که شرایط حرفه ای او در آن سالها شباهت زیادی به سایر ستارگان ورزش ایران نداشت یا حداقل مشابه آنها نبود.

سعید اولین كسی بود كه فهمید توانایی بازی حرفه ای والیبال را دارد. به محض اینکه قدرتش به والیبال نرسید ، او اولین حرفه ای را در زندگی ورزشی جدید زد. چرا یک ورزش جدید؟ زیرا قبلا سعید معروف یکی دو ورزش دیگر از جمله اسکی روی زمین و فوتبال را تجربه کرده بود. اما وجود پسر عموی والیبال وی باعث بی دقتی وی در سایر ورزش ها شد و توجه خود را به والیبال معطوف کرد. او می گوید وقتی بستگان فردی والیبال را در گوش او می خوانند ، طبیعی است که او حق انتخاب رشته دیگری را ندارد.

تلاشهای وی در تیم مدرسه و بعداً در انتخاب تحصیل مشهود بود و سرانجام نوید والیبالیست دیگری از ارومیه داده شد. احتمالاً خانواده او می خواستند سعید را یک دکتر یا مهندس “معروف” کنند ، اما برنامه عموی سعید برای او “مهندسی والیبال” بود. گفته می شود که او ریاضیات را با معدل متوسط ​​19 گذرانده است ، اما سرانجام تا فارغ التحصیلی درس خواند و افکار و بحث خود را درباره والیبال ارائه کرد. درونگرا ، مودب و دوستدار خانواده از دیگر ویژگیهایی است که سعید معروف در سالهای ابتدایی کار خود به عنوان حرفه ای والیبال به آن اشاره کرد.

در هر صورت او در زمین والیبال می درخشد و شهرت خود را به مربی تیم ملی ایران می رساند و مصطفی کارخانه او را دوست دارد و حتی در سنین جوانی ترجیح می دهد سعید معروف را به عنوان پاسور اصلی معرفی کند. شکستگی عمدی انگشتان دست ، قبل از شروع اولین تورنمنت رسمی با تیم ملی ، کار سعید معروف را به اما و اگر می کشاند. او قرار بود به عنوان یک پدیده رو به رشد ایفای نقش کند ، اما بلافاصله با این خبر مواجه شد که حتی نمی تواند به بازی والیبال ادامه دهد! پزشکان هنگام معاینه سعید در تهران می گفتند باید یک انگشت بریده شود ، اما مشکل این بود که اگر آن انگشت عمل شود ، تحرک او کاهش می یابد و سعید نمی تواند والیبال بازی کند. خبر به پزشكی در ارومیه می رسد كه خانواده معروف را می شناسد. او پیشنهاد می کند که سعید معروف به ارومیه برود و در آنجا درمان را تمام کند. پزشک موفق می شود انگشت سعید معروف را به روش دیگری برش دهد تا دامنه حرکتی او آسیب نبیند. “پدیده” سرانجام به دنیای والیبال بازگشت و به تدریج شهرت خود را در سراسر جهان گسترش داد.

همه چیز در سال 2011 آغاز شد

والیبال مدتهاست که در ایران رواج ندارد. واضح است که می توان از جهش دیوانه وار طرفداران این ورزش در ایران از سال 2011 صحبت کرد. به تدریج ، این تیم چمدان های خود را بست و خود را به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش های ایران معرفی کرد. داستان سعید معروف ، شهرت و بعدها محبوبیت او از همان زمان آغاز شد. با ورود پول بیشتر به این ورزش ، قراردادهای کاری بیشتر و البته یک تیم منظم و بخش های مختلف والیبال ، ستاره های این ورزش به طور فزاینده ای خود را با “افراد مشهور” یکی می دانند. البته در این راه ، باز هم کاری که سعید معروف انجام داد ، خاص و متفاوت بود. نبوغ او در خط مقدم جهان خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و سعید معروف به زودی ژنرال معروف والیبال ایران شد. قرارداد او با روسیه کازان او را به گران ترین ورزشکار ایران در مقطعی تبدیل کرد. همزمان با اوج گرفتن سعید ، پیشنهادات دیگری دریافت کرد و از چندین لیگ معتبر دیگر ، از جمله لیگ های والیبال ایتالیا و چین ، مطرح شد. آنها می گفتند که قراردادهای مالی او به قدری سنگین بود که زمان آن فرا رسیده بود که در کنار ورزش وارد این حرفه شود ، اما او فردی نبود که بخواهد رقیبی عاشق والیبال بسازد! او تاکنون پیشنهادات پیوستن به این شرکت را رد کرده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی استعداد خود را در این زمینه نشان خواهد داد.

کاپیتان تیم ملی ایران

اگرچه عنوان سعید معروف در رسانه های ایران ذکر شده است ، اما در رسانه های اروپایی دو عنوان پادشاه و شاهزاده دریافت کرده است. این پادشاه و شاهزاده به زودی تبدیل به یک شخصیت کلیدی در تیم ملی والیبال ایران شد و کاپیتان نسل محبوب والیبال شد. نبوغ او در تیم ملی آنقدر آشکار بود که گفته می شد سایر هم تیمی ها در بازی سعید به خاطر تندروها شناخته می شدند. عنوان دیگری که برای او جادو محسوب می شد از پاس های بی نظیرش برای هم تیمی هایش و تیم ملی به دست آمد. گفته می شود که او آنقدر بر محموله کنترل دارد که با نگاه به چشمان رفقایش می داند به چه محموله ای نیاز دارد.

البته حضور طولانی مدت او در تیم ملی ، توجه رسانه ها و درخشش بین المللی برای او محدودیتی نداشت. در حال حاضر منتقدان هستند که می گویند او باندی را در تیم ملی ایجاد کرد و اجازه نداد کسی به تیم ملی بپیوندد. شایعاتی که البته هرگز تأیید نشد و همیشه توسط بازیکنانی که در تیم ملی معروف حضور داشتند رد می شوند. اما هر زمان که تیم ملی در سالهای اخیر به موفقیت نرسید ، “باند معروف” در دنیای آنلاین ظاهر شد و او و سایر اعضای نزدیک تیم ملی در آن مقصر شناخته شدند. با این حال ، تسلط سعید معروف بر والیبال و جادوی توپ کافی بود تا شایعات “بی دلیل” باقی بماند. سرانجام تعداد سعید در تیم ملی ایران به حدی افزایش یافت که اکنون گمانه زنی های شدیدی وجود دارد مبنی بر اینکه او احتمالاً رکورددار یک بازی ملی در والیبال جهان است.

آمریکا ، آمریکا و دوباره آمریکا

تخصص سعید معروف در والیبال نیز به این معناست که زندگی خصوصی او زیر ذره بین بوده است. از همه حواشی که او در این سالها داشته ، “آمریکا” برجسته ترین نقش را دارد. سعید معروف بیشتر تعطیلات خود را در ایالات متحده می گذراند و این چالش هایی را برای او ایجاد کرده است. گرین کارت معروف با آمریکا است و هر زمان که بخواهد به کالیفرنیا می رود ، جایی که می گوید دوستش دارد. با این حال ، این مورد باعث افزایش شایعات بیشتر در مورد پناهندگی شده است؛ این موضوع هر بار که او دوباره در اردوی ملی والیبال ایران حضور می یابد کاهش می یابد. برای پسری که از خواندن کتاب های فلسفی و یادگیری چیزهای جدید در قلب این کتاب ها لذت می برد ، کالیفرنیا یک مکان محبوب برای تعطیلات است. وی در حالی که در ایتالیا بود ، گفت هر زمان که فرصتی پیش آمد به ایالات متحده و کالیفرنیا سفر خواهد کرد. این موضوع البته در جولای 1998 موضوع بحث وی با رسانه ها و مجریان این خبرگزاری شد. در آن زمان ، تیم ملی از لیگ ملت ها در والیبال کنار رفت و اعضای تیم به ایران بازگشتند ، در حالی که سعید معروف برای گذراندن تعطیلات خود در ایالات متحده ماند. این خبر ، با تمسخر سعید معروف ، او را متهم به تفریح ​​حتی پس از شکست تیم ملی کشورش کرد؛ اقدامی که واکنش تند ، عجیب و البته بحث انگیز سعید معروف را به دنبال داشت. او با نوشتن متن های طولانی و استفاده از کلمات تند به ایستگاه رادیویی و مجری برنامه حمله کرد. “اگرچه ما به این واقعیت عادت کرده ایم که پس از یک مسابقه ، برخی از افراد فرصتی برای معرفی خود و بافتن دارند ، و اگرچه بزرگان اشاره کرده اند که پاسخ این احمق سکوت است ، اما وقتی از خانه خارج می شوند و وارد زندگی خصوصی ما می شوند ، چیزی جز پاسخ مناسب نیست. با این حال ، من می دانم که هدف آنها این است که نام آنها سالی یک یا دو بار در قالب کلمات گفته شود ، اما ظاهر آنها آرام می شود … چشمان آنها آنقدر فریب حسادت ، بدبختی و بدبختی را می خورند که نمی بینند نتایج والیبال و پیچ خوردگی مانند افراد فقیر است. گفتمان هایی وجود دارد. مهم نیست. هر چه شما اعصاب افراد را خراب می کنید ، اما ما از این افراد انرژی می گیریم و خواهیم گرفت. ما آنها را همانقدر دوست داریم که آنها ما را دوست دارند. بهتر است با عصبانیت سر خود را به در و دیوار بزنید ، شاید بتوانید آرام شوید. بدانید که افراد بهترین متخصص هستند و گوش آنها پر از مزخرفات و مزخرفات توسط شما متخصصان است. ما به بازی برای شادی و رضایت مردم ادامه می دهیم و از تشویق و شادی آنها خوشحال خواهیم شد و انتظار دیگری نداریم. “شما همچنین باید در رادیو بخوابید. شاید نوبت شماست که چهار کلمه را به طور غیرقابل پیش بینی بیان کنید و محیط خود را به پزشک خود بدهید ، که البته به خاطر خیریه تیم ملی والیبال و موفقیت های بی شمار آنها است.”

این تنها چالش سعید معروف نبود. زیرا بعداً شایعات ممنوعیت حمله وی به ایران نیز بلند شد! گفته می شود انتقاد وی از اینستاگرام او را به جایی رسانده که ورود او به ایران طاقت فرسا بوده است. پسر ویژه والیبال ایران اما بر این چالش و شایعه غلبه کرد و سرانجام امسال دوباره فرصتی برای پوشیدن پیراهن کاپیتانی تیم ملی پیدا کرد. فرصتی که البته آخرین فرصت برای خودش بود.

æباد سعید معروف

آخرین بازیهای سعید معروف ، متفاوت ترین چهره والیبال ایران در دهه گذشته ، با پیراهن تیم ملی چندان شیرین نبود. حضور در دو تورنمنت در لیگ ملی و المپیک و همچنین کسب نتایج غیرمنتظره و ضعیف باعث شد تا سعید معروف سرانجام نامه خداحافظی خود را به تیم ملی والیبال ایران بنویسد. پس از المپیک و زمانی که احتمالاً در حال پرواز بود ، متنی نوشت که در آن سلام خود را با تیم ملی اعلام کرد: بخوانید. این سایت تنها جایی است که تاکنون نامه ای در آن بوده اید و خواهید بود. با احترام به همه طرفداران والیبال و خدمتگزاران فروتن ، قطعاً در اولین فرصت به س everyoneالات همه پاسخ خواهم داد و قطعاً سعی می کنم تا آنجا که ممکن است واضح صحبت کنم. البته بیشتر آن به خاطر قدردانی از تلاش آماتورها خواهد بود ، اما مهربانی آنها مرا در این چند سال ورزش پنهان کرده است. اگرچه می خواهم در سکوت از والیبال خداحافظی کنم ، اما زمان مناسبی برای صحبت است. “به زودی میبینمت.”

سعید در شرایطی از تیم ملی خداحافظی کرد که در ایران مسئولان فدراسیون و البته سایر والیبالیست ها آن را “احساسی” خواندند و حتی بازگشت خود را به تیم ملی اعلام کردند. بهروز عطایی ، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران یکی از کسانی بود که گفت رابطه خوبی با سعید معروف دارد و احتمالاً او را به تیم ملی باز می گرداند: و از امیر غفور استفاده کنید. آنها با سابقه مثبت وارد المپیک شدند و انتظار می رفت که حداقل هشت نفر برتر باشند ، اما وقتی این اتفاق نیفتاد ، ناامیدی روحی ایجاد شد. زمان زیادی طول می کشد تا بتوانند خود را بازسازی کنند. من با هر سه نفر در ارتباط نزدیک هستم و قبلاً هم در تیم ملی و هم در سطح اجتماعی با آنها کار کرده ام. مطمئناً اگر زندگی برایم باقی بماند ، بعد از این بازی ها با بازیکنان مجرب تیم ملی صحبت خواهم کرد. ما سعی می کنیم به آنها فضا بدهیم تا با کمترین فشار و برنامه خوبی برای تیم ملی بازی کنند. قطعاً والیبال ایران همچنان می تواند از پتانسیل های بزرگی مانند سعید معروف استفاده کند. “

اگرچه به نظر می رسید شرایط بازگشت والیبالیست معروف ، یکی از 100 بازیکن الهام بخش جهان والیبال برای تیم ملی مهیا شده است ، اما موقعیت جدید این بازیکن همه برنامه های بازگشت وی را بر هم زد. او نوشت که تصمیم او برای ترک تیم ملی والیبال ایران جدی است و قابل تغییر نیست: “پس از چند هفته از آخرین بازی های ملی ، احساس کردم لازم است نکاتی را برای طرفداران والیبال توضیح دهم. من به همه عزیزانم اطمینان می دهم که تصمیم من برای خداحافظی از بازی ملی نه تنها احساسی بود ، بلکه همه جنبه های آن برای مدت طولانی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت اجرایی شد. با این حال ، این تصمیم برای من آسان نبود. “

مربی ویژه؟

داستان سعید معروف با بازیکن تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید. بازیکنی که مثل بقیه در حرفه خود نبود ، حالا می تواند برنامه های دیگری برای آینده داشته باشد. “او می گوید که نمی تواند به والیبال فکر کند و بسیاری در حال حاضر منتظر نبوغ ، کاریزما ، عشق ، علاقه و تحصیلات سعید معروف هستند تا او را در آینده مربی ای کند که مانند بقیه نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا