مجله عمومی

نامه‌ای به رئیس جمهور درباره انحلال جمعیت امام علی(ع)

جناب آقای دکتر روحانی – رئیس جمهور عزیز
سلام و ادب
من این نامه را می نویسم تا از شما بخواهم به وزارت کشور دستور دهید درخواست عزل امام علی (ع) را از دادگاه پس بگیرد و پرونده را با معاون حقوقی خود برای هماهنگی تغییرات مطابق قانون در هماهنگی با هیئت امنا. جمعیت عمل می کند. این روش مطابق با سوگند ریاست جمهوری شما در حمایت از حقوق مردم و شعارهای حقوق شهروندی است که شما خواستار آن شده اید و تاکتیک هایی را که به عنوان نشانه دولت خود انتخاب کرده اید ، مطابقت دارد.

من توضیحات وزارت کشور را در این باره خواندم که در وب سایت دولت منتشر شده است. این توضیحات نه تنها ابهام را برطرف می کند ، بلکه بر ابهام می افزاید. توضیح این است: “طبق مفاد مواد 8 و 34. اساسنامه انجمن های غیردولتی ، اخطار کتبی به هیئت امنای و هیئت کمیته جامعه مبنی بر خودداری از انجام روش فعلی در اساسنامه و تغییر وضعیت ساکنان به دلیل شفافیت در عملکرد امور مالی و کمیته اجرایی “” برای تقویت مشارکت قانونی و مدنی همه اعضا و داوطلبان فعال در آن به منظور جلوگیری از انحصار ناشی از تصمیم گیری و سیاست گذاری. جمعیت ، که یکی از دلایل انحراف جمعیت در اجرای اصول قانون بوده است “.

آقای رئیس جمهور
آقای رئیس جمهور ، به گفته شما ، شما یک وکیل هستید. شخصاً توضیحات بالا را بخوانید و قضاوت کنید. در این توضیحات ، مشخص نیست که ساکنان در کدام روال خلاف قانون بوده اند ، یا عملکرد ساکنان در هیئت مالی و اجرایی به اندازه کافی شفاف نبوده است. با توجه به اینکه ساکنان از سال 2005 مصوبات خود را تأیید و ثبت کرده اند ، مشخص نیست که با چه قانونی درخواست بازسازی ساختمان مسکونی شده است و معنای عبارت “جلوگیری از انحصار در تصمیم گیری و سیاست گذاری ساکنان”. “” اجرای اصول اساسنامه چیست؟ البته ، من به اندازه اخباری که در رسانه ها می خوانم ، اطلاعات کمی در مورد این افراد دارم ، اما با توجه به شهرت خوب در بین ملت ، توضیحات فوق برای انحلال چنین افرادی کافی نیست.

من به یاد دارم که شما آقایان چندین بار در شورای وزیران ذکر کرده اید که با اقدام به موقع خود از شروع جنگ و درگیری جلوگیری کرده اید. آیا این سیاست فقط در برابر عامل خارجی است؟ آیا نمی توان گره ای را باز کرد که با دست باز شود و به دندان باز شود؟ و آیا هزاران فعال اجتماعی با این افراد ارتباط ندارند و هزاران مشتری را محروم نمی کنند؟ از آنجا که من اطلاعات دقیق ندارم ، در مورد اصل پرونده قضاوتی ندارم. به نظر می رسد آنچه گفته شد داستان است. بنابراین ، من در مورد تصمیم وزارت کشور چیزی نمی گویم. و من هنوز نمی دانم که آیا تصمیم با شما هماهنگ شده است یا خیر؟ تنها نکته من این است که احتیاط حکم می کند هر تصمیمی را که می خواهید از طریق مکالمه بگیرید ، اگر در چارچوب قانون باشد و با حقوق نهادهای عمومی و مدنی مغایرتی نداشته باشد ، بگیرید. وضوح آخرین مرحله است. بنابراین ، من پیشنهاد می کنم که شما به وزارت کشور دستور دهید شکایت را ارائه کند و دکتر از جنیدی خواسته می شود که شورای جامعه را دعوت کرده و نگرانی های شما را با آنها در میان بگذارد و از آنها بخواهد که آنها را هماهنگ کنند. بدون شک جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی اگرچه مستقل هستند اما در هماهنگی با دولت بهتر از مواجهه با مخالفت عمل خواهند کرد. در هر صورت ، این تصمیم شما است. متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا