مجله ورزشی

نایب قهرمانی کشتی آزاد ایران در جام یاشاردوغو با ۵ طلا، یک نقره و ۳ برنز

به گزارش شفاف ، مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردو جام جام از 4 تا 6 ژوئیه در استانبول ترکیه برگزار شد و تیم 13 نفره ایران علی قلی زادگان (57 کیلوگرم) ، رحمان عموزاد (61 کیلوگرم) و محمد را به پایان رساند. نوخودی (57 کیلوگرم).) 79 کیلوگرم ، امیرحسین فیروزپور 86 کیلوگرم ، عباس فروتن 125 کیلوگرم مدال طلا ، حمیدرضا زرین پیکار 79 کیلوگرم جایزه نقره ، حسن عبادی و کیان محمودجانلو 65 کیلوگرم و عرفان الهی 70 کیلوگرم مدال برنز. بود.

در این تیم ترکیه با 171 امتیاز ، ایران با 153 امتیاز و گرجستان با 93 امتیاز اول تا سوم شدند.

موفقیت کشتی گیران ایرانی در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم ، علی قلی زادگان پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم مقابل جورجی ونگلوف از بلغارستان با نتیجه 6 بر 0 پیروز شد و در دور سوم با نتیجه 3-2 از سد کالجان راخات قزاقستان عبور کرد و به نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله قلی زادگان با نتیجه 12 بر 2 روبرت دینگاشویلی از جورجیا را شکست داد و به فینال رسید. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 4 آلماز اسمانبکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. مهدی ویسی نماینده دیگر وزن 57 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست ، در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 مقابل محمد بالگابای از قزاقستان پیروز شد. وی در دور سوم با نتیجه 7 بر 5 مغلوب رابرت دینگاشویلی از جورجیا شد و به دلیل شکست این حریف حذف شد.

در وزن 61 کیلوگرم ، رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم با نتیجه 8 بر 6 قهرمان الاکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 6 منیر رجب آکتاش از ترکیه را شکست داد و به فینال رسید. در فینال مقابل اصیل آیتاکین از قزاقستان ، عمویش 5-0 پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 65 کیلوگرم ، ابوالفضل حاجی پور (65 کیلوگرم) در دور نخست با نتیجه 12 بر 4 کوئنتین استیکر از فرانسه را شکست داد. وی در دور دوم مقابل علی بیک عثمانوف از قرقیزستان 8-6 شکست خورد. کشتی گیر در آخرین بازی به سمت باختگان رفت. وی در این گروه در اولین بازی برابر کاوانش از قزاقستان با نتیجه 4-0 پیروز شد. کیان محمودجانلو پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 شواتا فرتنیزه از گرجستان را شکست داد. وی در دور سوم برابر محمد قهرمان از ترکیه با نتیجه 9 بر 6 پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. محمودجانلو 13-3 مغلوب علی بک عثمانوف از قرقیزستان شد تا به پلی آف صعود کند. محمود جانلو در این بازی 8-6 حاجی پور را شکست داد و برنز گرفت. حسن عبادی پس از استراحت در دور نخست ، در دور دوم 3 بر صفر فاتح اونالان از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم مقابل سلیم کوزان از ترکیه 5 بر 4 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله ، عبادی ضربه فنی به آرنازار آکمت علی اف از قرقیزستان وارد کرد و به مرحله مقدماتی صعود کرد. وی در این دیدار برابر حریف خود از مولداوی 3 بر 2 پیروز شد و برنز گرفت.

با توجه به مرحله کشتی تیم ملی ، این مسابقه بین حسن عبادی و کیان محمودجانلو برگزار شد و عبادی با نتیجه 7 بر 4 پیروز شد.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 مقابل کونیت بوداک از ترکیه پیروز شد و در حضور حریف خود در بازی آخر به گروه بازنده ها راه یافت. وی در این گروه ابتدا سرهات اصلان از ترکیه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در مسابقه بعدی کشتی فرنگی والنتین بورزین از مولداوی را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد و به مرحله مقدماتی صعود کرد. در این مسابقه الهی اسلامبک با شکست اوربوزف از قرقیزستان برنز گرفت.

در وزن 79 کیلوگرم ، بهمن تیموری در دور نخست اسلام کیلج از ترکیه را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 4 مغلوب تارزان میسورادزه از جورجیا شد. او از این رقابت انصراف داد. حمیدرضا زرین پیکار پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم با نتیجه 5 بر یک اوسم شوویلیدزه از گرجستان را شکست داد و در دور سوم یکی از سدهای تارزان مایسورادزه از گرجستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. زرین پیکار در این مرحله مقابل تاریل گافرینداشویلی از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد و راهی فینال شد.

محمد نوخودی پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم نیز آتا ایزابکوف ، قرقیزستان را با نتیجه 8-0 شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه 6 بر 2 حسن امین گوربوز از ترکیه را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله ناخودی نوری کوتان اوغلو از ترکیه با نتیجه 8 بر 6 شکست داده و راهی فینال شد. دیدار فینال این وزن بین زرین پیکار برگزار شد و نوخودی نوخودی با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. زرین پیکار نیز به مدال نقره دست یافت.

با وزن 79 کیلوگرم ، طبق انتخابی تیم ملی ، محمد نخودی مدال طلا را از آن خود کرد و در جام جهانی نروژ به تیم ملی ایران رسید.

در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 12 بر 8 مقابل پی کلینتون از کانادا پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه 11-2 قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله فیروزپور با نتیجه 14 بر 4 فاتح آردین قهرمان نقره جهان از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این مسابقه با نتیجه 12 بر 1 چاوشو از lu از ترکیه را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلویان در دور نخست با نتیجه 7-1 زامبگیربک قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم مقابل آدلیت داودبایف در قزاقستان با نتیجه 11-0 شکست خورد و به دلیل شکست کشتی گیر در دور دوم ، حاجیلویان حذف شد.

عباس فروتن در وزن 125 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آفل آنیل آل از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله یک کشتی گیر دیگر ترک را با نتیجه 12 بر یک شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت. او در آخرین بازی پیروز شد و به دلیل عدم حضور فاتح یاشارلی از ترکیه به دلیل مصدومیت به مدال طلا دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا