مجله علمی و سلامت

نشانه‌های دیابت که روی پوست ظاهر می‌شوند

دیابت یک بیماری شایع و خطرناک است که بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن می شوند و بیماری و عوارض آن خیلی سریع ایجاد می شود.

به گزارش کندوج ، این بیماری با علائم زیادی خود را نشان می دهد ، اما اکثر افراد این علائم را نادیده می گیرند و این منجر به این می شود که بیمار علاوه بر دیابت ، مشکلات جسمی دیگری را نیز تجربه کند.

این وب سایت برخی از علائم پوستی مرتبط با دیابت را ارائه می دهد که می تواند آگاهانه کنترل شود.

عفونت پوست: عفونت پوست یک عارضه شایع است اما هنگامی که فرد به طور دائمی درگیر این مشکل باشد می تواند نشانه خطر باشد. در چنین مواردی لازم است با پزشک مشورت کنید و قند خون خود را بررسی کنید. عفونت پوستی یا خارش پوست می تواند نشانه هشدار دهنده دیابت ، از جمله خارش بثورات پوستی باشد.

زخم: زخم های مزمن دهان یا پوست یکی دیگر از علائم دیابت است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد زیرا دیابت در این بیماران شایع است که می تواند منجر به زخم در دهان ، دست و پا شود.

لکه های عمیق در گردن ، زیر بغل یا پشت: ظاهر ناگهانی لکه های تیره در پشت ، گردن یا زیر بغل به این معنی است که مراجعه به آزمایش دیابت ضروری است زیرا این لکه ها می توانند نشانه دیابت باشند.

سفت شدن و ضخیم شدن پوست: اگر پوست شما بسیار سفت است یا به طور منظم دچار التهاب پوست هستید ، لازم است آزمایش قند خون انجام دهید زیرا پوست ضخیم و سفت نیز می تواند نشانه دیابت باشد.

ظاهر لکه های زرد در اطراف پلک ها: لکه های زرد اطراف چشم یا پلک های بالایی علائم هشدار دهنده ای هستند زیرا لکه های زرد اطراف پلک ها نشانه میزان بالای چربی در خون است که می تواند نشانه دیابت باشد.

زمان بهبود زخم و پوست مزمن: اگر زخم روی پوست به موقع خوب نشد ، انجام آزمایش قند خون ضروری است زیرا مدت زمان طولانی ترمیم زخم می تواند نشانه بالا بودن قند خون باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا