مجله عمومی

نهضت امام حسین (ع) برای رضای خداوند شکل گرفت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید حسین خاتمی خوانساری در اولین مراسم محرم با حضور روضات الحسین (در باره) رشت درباره علت برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری فلسفه الهی دارد و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک فرد وسوسه کننده یکی از مهمترین کارهای شیطان است ، افزود: شیطان وظیفه خود می داند که مردم را از راه راست منحرف کند ، او مستقیماً به این مسیر نمی رود و از وسوسه استفاده می کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شیطان با وسوسه های خود فرد را به یأس ، یأس و عصیان می کشاند ، گفت: «ما باید پیوندهای گناه و خطا را برای رسیدن به سعادت الهی باز کنیم ، بنابراین نباید فریب وسوسه را خورد. “بگذار ما شیطان باشیم.

وی با اعلام اینکه خداوند متعال در برابر وسوسه های شیطان فرستاده و به م believersمنان و بندگان خود راهنمایی و راهنمایی کرده است ، افزود: یکی از این مربیان امام حسین (ع) است.در باره) همه جنبه های زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است.

حجت الاسلام خاتمی خوانساری با اشاره به اشک امام حسین (ع)در باره) وی به مرد کمک می کند که در همه شرایط کمک کند ، گفت: شرکت در جلسات امام حسین (ع)در باره) این برنامه برای محافظت از انسان در برابر وسوسه های شیطان ایجاد شده است.

او گفت که شیطان ارتش یزید را برای رویارویی با امام حسین وسوسه کرد (در باره) پایین آوردن او از آن موقعیت به معنای هدایت و هدایت مردم بود ، اما او شکست خورد ، وی ادامه داد: حضور این افراد در مقابل امام حسین (علیه السلام)در باره) این نشان می دهد که آنها حقیقت حرکت خود را درک نکرده اند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اگر همه چیز برای رضای خدا انجام شود ، حتی اگر سخت ترین مشکلات وجود داشته باشد ، زیباست ، افزود: نهضت امام حسین (ع)در باره) همچنین مورد رضایت خداوند قرار گرفت.ث) آنها در پاسخ به یزید گفتند هر آنچه در کربلا اتفاق افتاد زیبا بود.

او گفت مردم عادی عزادار امام حسین (ع) شدنددر باره) شما یک نفر را می بینید ، اما او آنها را به عنوان یک ارتش می بیند ، گفت: عاشقان ، هیئت ها و عزاداران در نظر امام حسین (در باره) یک تقسیم بندی دیده می شود و این تقسیم در طول زمان می مبارزه کردنبه

خاتمی خوانساری ادامه داد: در طول تاریخ ، ما هزاران و میلیون ها نفر را تنها با یکی از سربازان امام حسین (ع) شاهد بوده ایم (در باره) آنها توسط هیاتی هدایت و رهبری می شدند ، توبه می کردند ، الهی و الهی می شدند و این دلیل برپایی مراسم عزاداری و تشکیل هیئت است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا