مجله علمی و سلامت

نور خورشید و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

کندوج / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد در بین زنان بالای 50 سال ، کار در خانه 20 سال یا بیشتر با 17 درصد خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط است.

محققان انجمن سرطان دانمارک (DCRC) بیش از 38000 زن زیر 70 سال که مبتلا به سرطان پستان تشخیص داده شده اند را تشخیص داده اند. هر یک از این زنان با پنج زن سالم که به طور تصادفی از فهرست عمومی انتخاب شده بودند مقایسه شد. نتایج نشان می دهد در بین زنان بالای 50 سال که 20 سال یا بیشتر در خارج از خانه کار می کنند ، 17 درصد خطر ابتلا به سرطان پستان کاهش یافته است.

اگرچه علت آن ناشناخته است ، دانشمندان معتقدند که قرار گرفتن در معرض ویتامین D خورشید می تواند به محافظت در برابر بیماری کمک کند. نقش ویتامین D در سلامت استخوان و عضله به خوبی شناخته شده است و تحقیقات جدید نشان می دهد که کرم ضد آفتاب به اصطلاح ممکن است با سرطان و عفونت ها نیز مقابله کند.

نگرانی در مورد سرطان پوست باعث شده است که بسیاری وقت بیشتری را در خانه یا بیرون از آفتاب بگذرانند ، به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق مردم وقت کمتری را در خارج از خانه می گذرانند.

جالب اینجاست که تقریباً از هر هشت زن انگلیسی (معمولاً بالای پنجاه سال) یک نفر مبتلا به سرطان پستان تشخیص داده می شود و شیوع آن در سراسر جهان در حال افزایش است. در ایالات متحده ، بروز این بیماری در سال 1970 حدود 68000 نفر بود و با افزایش جمعیت تعداد آنها به 56.8 درصد و در سال 2014 به 242 درصد افزایش یافت.

محققان سنت. “شیوع سرطان پستان در زنان در ایالات متحده بیش از 4 برابر شده است.” بیمارستان جوزف در کنتاکی.

برخی از محققان معتقدند این افزایش ممکن است به دلیل کاهش قرار گرفتن در معرض ویتامین D باشد و مطالعات قبلی نشان داده است که مقادیر بالاتر مواد مغذی در خون با خطر کمتری از بیماری همراه است.

برای اطلاعات بیشتر ، محققان DCRC بیش از 38000 زن مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه را از ثبت سرطان دانمارک بررسی کردند ، در مقایسه با پنج زن سالم. سابقه اشتغال از مجموعه صندوق بازنشستگی دانمارک و نور خورشید نیز با استفاده از “ماتریس شغلی” محاسبه شد.

نتایج منتشر شده در مجله طب کار و محیط زیست نشان می دهد زنان بالای 50 سال که حداقل دو دهه کار داشته اند 17 درصد کمتر در معرض سرطان پستان هستند. اگرچه مشخص نیست که ضد آفتاب چگونه می تواند با سرطان پستان مقابله کند ، اما نشان داده شده است که ویتامین D بیان سلول و همچنین تقسیم سلولی و مرگ را کنترل می کند.

دانشمندان تأکید کردند که مطالعه آنها مشاهده گرایانه بوده و علت و معلول آن را اثبات نمی کند. آنها همچنین اطلاعات مربوط به قرار گرفتن در معرض ویتامین D را از طریق مکمل ها یا رژیم غذایی جمع آوری نکردند.

انگلیسی ها نمی توانند از اکتبر تا اوایل مارس ویتامین D کافی مصرف کنند. بنابراین ، خدمات بهداشت ملی (NHS) به بزرگسالان توصیه می کند که روزانه 10 میکروگرم (400 واحد بین المللی) مکمل مصرف کنند.

اگرچه محققان چندین عامل مانند “سابقه تولید مثل” زنان را بررسی کرده اند ، اما استفاده آنها از قرص های هورمون درمانی و الکل مورد مطالعه قرار نگرفته است. همه اینها می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان در زن را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال ، محققان نتیجه گرفتند: “این مطالعه رابطه معکوس بین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید به دلیل کار و سرطان پستان را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که این نتیجه در مطالعات شغلی آینده نیاز به توجه بیشتری دارد.

نتایج در فصلنامه The Linacre منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا