کسب و کار ایرانیمجله عمومی

نکات ساخت استخر خانگی و ویلایی

برای اطلاع از قیمت ساخت استخر سرپوشیده و ویلا و شرایط ساخت با کارشناسان ما تماس بگیرید.همه‌ی ما دوست داریم تا پیش از انجام هرکاری اطلاعات کاملی در آن مورد داشته باشیم تا بتوانیم تصمیمات بهتری بگیریم. در ساخت استخر نیز مانند هرکاری دیگری داشتن اطلاعات میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

بنابراین اگر برای شما سوال است که :

  • چگونه استخر را طراحی کنیم؟
  • مراحل ساخت استخر چیست؟
  • انواع استخر کدامند؟
  • چه تجهیزاتی برای ساخت استخر نیاز است؟
  • بهترین زمان ساخت استخر چه زمانی است؟
  • بهترین نوع استخر کدام است؟
  • هزینه ساخت استخر چه میزان است؟
  • و کدام نوع استخر برای شما مناسب است ؟
  • چه کاربردی دارد ؟
  • با ما در مقاله همراه باشید.

Tips for building a home and villa pool

یکی از مزایایی که به عنوان سرمایه در ملک شما محسوب می شود، ساخت استخر روباز است. استخرها یکی از آپشن های ویلا یا باغ ها به شمار می روند و این بدین معنی نیست که تمامی ویلاها باید استخر داشته باشند. شما می توانید برای افزایش آرامش و داشتن محیطی دلپذیر در ویلایتان، اقدام به ساخت استخر روباز کنید. طراحی و ساخت استخر روباز امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است و این استخرها مکان مناسبی برای تفریح در کنار خانواده می باشد.

هزینه ساخت استخر

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای شما هنگامی که تصمیم به ساخت استخر می گیرید پیش خواهد آمد این است که هزینه ساخت استخر چه قدر است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت برآورد هزینه ساخت استخر به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله اینکه :
چه نوع استخری می خواهید؟
استخر پیش ساخته فایبرگلاس، استخر بتنی، استخر خانگی، استخر تفریحی و …
چه مکانی را برای ساخت استخر در نظر دارید؟
چه مصالحی برای ساخت استخر شما به کار برده می‌شود؟
چه تجهیزاتی در استخر شما پیاده سازی می‌شود؟
به همین منظور می توانید برای مشاوره و اطلاع از قیمت ساخت با کارشناسان گروه مهندسی که سالها در حوزه ساخت استخر و جکوزی تجربه دارند تماس بگیرید و جواب تمامی سوالات خود را از کارشناسان مربوطه دریافت نمایید.

بهترین زمان برای ساختن استخر

درصورتی که می خواهید استخر روباز داشته باشید بهتر است برنامه ریزی خود را به گونه ای انجام دهید تا پیش از تابستان ساخت استخر شما به پایان رسیده باشد تا بتوانید در ایام تابستان از آن استفاده کنید.اما درصورتی که استخر سرپوشیده مدنظرتان باشد هیچ تفاوتی ندارد.

ساخت استخر چقدر طول میکشد؟

نهایتا شما بسته به میزان طرح خود حدود ۳ تا ۶ ماه تا کامل شدن مراحل ساخت استخر خود زمان نیاز خواهید داشت و اگر شروع فعالیت را قبل از فروردین آغاز کنید قطعا شانس اینکه در سال جاری بتوانید آب تنی کنید زیاد است ! از آنجا که با تحویل سال شمسی جدید قیمت تمامی کالاها و خدمات افزایش پیدا می کند شما با بستن قرارداد قبل از عید می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

ساخت استخر ارزان

اگر قصد ساخت استخر ارزان، دارید. استخر روکش وینیل، گزینه مناسبی است.آسترهای وینیل برای استخر شنا در واقع ورق های صاف و بزرگ هستند که متناسب با خطوط استخر تکمیل شده شکل گرفته اند.آنها تقریبا اقتصادی ترین و ساده ترین گزینه برای به پایان رساندن استخر خانگی هستند.نکته منفی این است که آنها خیلی سریع تر از استخر بتنی و استخر پیش ساخته فایبرگلاس فرسوده می شوند.یکی دیگر از معایب آسترهای استخر وینیل این است که تمایل به حباب، چروک و سست شدن دارند.این بدان معنی است که برای حفظ ظاهر جذاب خود ممکن است نیاز به صاف کردن مجدد داشته باشند.

استخر خانگی

استخرهای خانگی؛ یکی از انواع استخرها از لحاظ مکان ساخت است.این نوع از استخرها در محوطه خانه ساخته می شوند و از پر طرفدارترین انواع استخر هستند. با ساخت استخر خانگی، می توان از ورزش و تفریح بی‌نظیر شنا در خانه‌ی خود استفاده کرد و آرامش و سلامتی را برای خود و خانواده به ارمغان آورد.همچنین یک جز زیبا و لاکچری برای خانه به حساب می آید و ارزش افزوده بسیاری برای ملک به همراه خواهد داشت.

ساخت استخر بتنی خانگی

اگر به دنبال دوام و ماندگاری بیشتری هستید ساخت استخر بتنی خانگی، فکر خوبیست.در زمینه ساخت استخر، انواع استخر از لحاظ جنس ساخت عبارتند از :

استخر بتنی
استخر وینیلی
استخر پیش ساخته فایبر گلاس

استخر بتنی ، از قوی ترین و با دوام ترین استخرهاست، اما همچنین گران ترین نیز هست.قابل تنظیم بودن شکل استخر های بتنی از بزرگترین مزیت های این نوع استخر ها به حساب می آید.در استخر های بتنی، اندازه، شکل و سایر ویژگی های استخر بر اساس انتخاب کاربر تعیین می شود.و کاربر می تواند بنا به سلیقه خود هر شکل استخری را که می خواهد داشته باشد.

انواع استخر

استخرها به دو نوع زمینی و سرپوشیده تقسیم می شوند. استخرهایی که روی زمین ساخته می‌شوند، ارزان‌ترین و آسان‌ترین نوع هستند. برای ساخت استخر از کیت‌های آماده استفاده می‌شود و برای نصب نیاز به یک متخصص است. اما استخرهای سرپوشیده از بتن، فایبرگلاس یا وینیل ساخته می‌شوند.

گرفتن پروانه‌های ساختمانی

برای ساخت استخر در ملک یا خانه خود، باید قبل از شروع کار به دنبال گرفتن پروانه‌های ساختمانی و مجوزهای لازم بروید. برای این کار کافی است به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید.

  •  علاوه بر اعطای مجوز برای ساخت استخر، مسئول ساخت و ساز باید مشخصات دقیق استخر را نیز برای شما توضیح دهد.
  • قبل از شروع ساختن حتماً محله را بررسی کنید چرا که در برخی از مناطق، همسایه‌ها اجازه ساخت را نمی‌دهند.
  • در برخی از مناطق، شهرداری باید مجوز جداگانه‌ای برای برق استخر به شما بدهد، در نتیجه برای این کار نیاز به مجوز دیگری دارید.

انتخاب مکان مناسب برای ساخت استخر در خانه

بهترین مکانی را که در نظر دارید برای ساخت استخر قرار دهید، استخرهای شنا به طور کلی در باغ‌ها یا خانه‌ها ساخته می‌شوند. در صورتی که به اندازه کافی فضا دارید می‌توانید عملکرد بهتری نیز داشته باشید.

  • به فضایی که قرار است استخر را در آنجا احداث کنید، خوب فکر کنید، چرا که ممکن است در طول مراحل ساخت استخر نیاز به اضافه کردن با حذف وسایلی شود، که در نتیجه باعث افزایش قیمت پروژه استخر شما می‌شود.
  • ابعاد استخر شما به مکان ساخت استخر مرتبط می‌شود.

طراحی استخر

درباره طرح استخر خود به خوبی فکر کنید، تمایل دارید، استخر شما گرد باشد یا مستطیل؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها را مشخص کنید. این تمام مواردی است که قبل از شروع کار باید با پیمانکار مطرح کنید.

پایه ریزی استخر با بتن

پایه‌های استخرهای شنا معمولاً در ۳ سطح کار می‌شود. در تمامی این سطوح فقط از یک ماده بتن، فایبر گلاس یا وینیل استفاده می‌شود. از بین این مواد، بتن محکم‌ترین و بادوام‌ترین استحکام را به استخر شما می‌دهد، البته باید در نظر بگیرید که بتن از سایر مواد گران‌تر نیز است. اگر قرار است استخر در خارج از خانه قرار داشته باشد، بتن بهترین گزینه است.

برای سهولت در نصب، قالب فایبرگلاس بزنید

قالب‌های فایبرگلاس استخر به صورت آماده وجود دارند، شما می‌توانید بعد از خرید به راحتی قالب را در جایگاه قرار دهید. این نوع از قالب علاوه بر قیمت مناسب دوام خوبی هم دارد.

برای ساخت استخر کم هزینه از لایه وینیل استفاده کنید

لایه وینیل استخرهای شنا اساساً بزرگ و صاف هستند و متناسب با خطوط استخر طراحی شده‌اند. این لایه‌ها بهترین گزینه برای اتمام مراحل ساخت استخر خانگی هستند. تنها نکته منفی استفاده از وینیل، فرسودگی آن نسبت به بتن و فایبرگلاس است.یکی از ایرادات لایه‌های وینیل حباب زدگی، چروک و شل شدن است. این موارد می‌تواند ظاهر استخر را دچار مشکل کنند به همین دلیل نیاز است به صورت منظم تنظیم شوند.

دکمه بازگشت به بالا