مجله بانوان

نگاه لااُبالی مدرن و متحجرانه، دو تهدید نسبت به زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، که وی به نقل از خانه ملی ، محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، اولین سالگرد درگذشت فاطمه رهبر ، یکی از اعضای جمعیت تهران در یازدهمین دوره اسلامی را تسلیت گفت مجلس مشورتی برای از دست دادن.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در کنفرانس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در زمینه زنان با دو موضوع گفت: مال تایپ کنید و مال ما با معرفت شناسی روبرو هستیم ، وی گفت: مال تجهیزات سازی در حوزه زنان به این معنی است که ما گاهی اوقات به حاشیه می رویم و فرایند غیر شخصی را طی می کنیم ، اما زنان نقشی بی بدیل در شکل گیری اجتماعی و تمدن بازی می کنند.

وی با اشاره به تهدیدات در حوزه زنان گفت: نگاه مدرن لاابالی به جهان از زنان به عنوان ابزار استفاده می کند. می بستن از سوی دیگر ، ظاهر متعصبانه و سنگ مرده زنان منجر به ناامیدی می شود.

قالیباف همچنین با بیان اینکه زن و مرد از نظر آزادی و آزادی انسانی با یکدیگر تفاوتی ندارند ، اظهار داشت: از نظر ساختار مذهبی ، بیولوژیکی و طبیعی بین زن و مرد تفاوت و استثنا وجود دارد.

رئیس قوه مقننه در ادامه به دیدگاه و روش امام راحل (ره) در برخورد با زنان اشاره کرد و گفت: وی با اعتقاد به سنت های الهی انقلاب را به پایان رساند و از این طریق به پوپولیسم اعتقاد داشت و فرقی بین زن و مرد قائل نبود. . ؛ در آن زمان ، نظر جامعه به عدم حضور زنان معتقد بود و امام (ره) این دیدگاه را شکست.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) هم دیدگاه های سنگ دار زنان را از بین برد و هم باعث شد زنان در جامعه رشد کنند و البته او همچنین معتقد بود که وظیفه زنان رو به رشد است ، بنابراین باید خود رشد کند. از نظر او رشد به معنای خودنمایی نیست ، بلکه به معنای شکوفایی بشریت و دین انسان است که سعادت دنیوی و دنیایی دیگر را تضمین می کند.

قالیباف همچنین به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سفر به بجنورد اشاره و یادآور شد: وی معتقد است که برای انجام مشکلات زنان در انجام وظایف طبیعی و مسئولیت های خانوادگی یا مسئولیت های اجتماعی نباید کاری انجام دهیم ، بنابراین ما باید گامهایی بردارد که زنان از هر دو طریق رشد کنند.

رئیس قوه مقننه کشور در ادامه با تأکید بر اینکه زنان باید بتوانند آگاهانه و آزادانه تصمیم بگیرند ، گفت: ما نباید نگاه کنیم لابالی با حرکت زنان به سمت مرد شدن ، بیایید به روشی مدرن به زنان نگاه کنیم. همچنین نباید با آنها چنان بسته و سنگ تمام برخورد کرد که زنان از جامعه ناامید شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه من به عنوان مجری حق دارم نه تنها صحبت کنم بلکه داستان خود را در ارتباط با سخنان و دیدگاه هایم در مورد زنان ارائه دهم گفت: “برخی از مردم فکر می کنند زنان از نظر مسئولیت های اجتماعی موفق نیستند ، اما در یک مقطع زمانی در ناجا و شهرداری ، به عنوان مدیر در هر کجا که زنان برای حضور آزاد داشتم ، آنها موفق تر از مردان آن منطقه بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من همچنین در مورد حضور و حضور زنان در دوران حضورم در شهرداری تهران و امروز در مجلس تأمل می کنم ، برای انجام این وظیفه ، تأکید ویژه ای بر قانون گذاری می شود. آه تو ما داریم.

وی افزود: امروز نباید در مورد زنان باشد مال نادیده گرفتن مسئولیت اصلی نقش زنان در مرحله دوم انقلاب ؛ هم مال تایپ کنید ما نباید باشیم مال شناخت در حوزه زنان و سپس قانونگذاری در این زمینه.

سرانجام رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کنگره زنان و نمایندگان نیز مسیر حمایت قانونی زنان را دنبال کردند و از حواشی محافظت نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا