مجله علمی و سلامت

نگرانی از افزایش موارد بستری مبتلایان به اُمیکرون

معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به افزایش جمعیت میکرون، نگرانی هایی در خصوص افزایش پذیرش در بیمارستان ها و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

به گزارش کندوج، دکتر. سعید کریمی ضمن حضور در جلسه اورژانس از بخش های مختلف بیمارستان های ضیایی اردکان و امام صادق (ع) میبد بازدید کرد. وی همچنین با پزشکان و کارکنان بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها دیدار و از خدمات فداکارانه و تلاش‌های آنان در ارائه خدمات به بیماران تقدیر کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان این بازدید گفت: با توجه به افزایش جمعیت Omicron نگرانی هایی مبنی بر افزایش پذیرش در بیمارستان ها و ایجاد پیام رسان جدید در هفته های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون رو به افزایش است، افزود: شیوع این سویه جدی است و بیمارستان های کشور در عین تجهیز کامل باید از اکسیژن و دستگاه تنفس و دارو نیز برخوردار باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان های میبد و اردکان گفت: تنها نگرانی ما این است که مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و در صورت ادامه وضعیت بدون رعایت ضوابط بهداشتی شاهد افزایش تعداد بستری ها خواهیم بود. و مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته های آینده.

کریمی بر لزوم واکسیناسیون افراد تاکید کرد و ادامه داد: مقاومت آمیکرون با تزریق دوز اول و دوم تنها 10 درصد است در حالی که دوز سوم باعث می شود مقاومت این سویه به 80 درصد برسد.

به گزارش وبدا، دکتر. میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و دکتر خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با معاون وزیر بهداشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا