مجله عمومی

هشدار پیک ششم – کندوج

بر اساس جداول روزانه بیماری ها و مرگ و میرها، شیوع اپیدمی های عروق کرونا در سراسر کشور افزایش یافته است.

به گزارش کندوج، این روزنامه اعتماد وی نوشت: پس از یک هفته استراحت، ویروس کرونا با افتخار چهار گوشه کشور را درنوردیده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در روزهای اخیر، حملات جدید ویروس در شرق کشور قابل مشاهده است و اگرچه هنوز گزارش هشداردهنده‌ای از افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و فوتی‌های کوید از استان سیستان و بلوچستان گزارش نشده است. -19، اکثر استان ها افزایش را گزارش کرده اند.

شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمان، خوزستان، فارس، مازندران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و لرستان از جمله مناطقی هستند که از افزایش بیماری و فوت، افزایش بستری‌ها و ترک اعتیاد خبر داده‌اند. به شهرستان های استان از وضعیت آب. قرمز. با توجه به جداول روزانه در مورد وضعیت آلودگی و مرگ و میر، همچنین افزایش شیوع بیماری های همه گیر در سراسر کشور وجود دارد. از هفته گذشته، پیروی از قوانین بهداشتی و محدودیت های اجتماعی، از جمله کنترل شدید ممنوعیت بین مناطق در شماره گذاری محلی و اجبار به پوشیدن ماسک در مکان های عمومی و ادامه دورکاری در ادارات دولتی. و مؤسسات، میزان مرگ و میر روزانه کمتر است، از 160 به 170 نفر و تعداد مبتلایان جدید به کمتر از 10000 نفر کاهش یافته است، اما طی پنج روز گذشته این تعداد افزایش یافته است و این افزایش نشانه غیرقابل انکاری از تهاجم شدید به ویروس کووید-19 به موازات شروع اولین پاندمی آنفولانزا و همچنین امتناع مداوم 15 تا 20 درصد از جمعیت از دریافت واکسن کرونری، نگرانی زیادی در مورد واکنش شدید به ویروس در طول فصل سرما وجود دارد. در عین حال، به گفته کارشناسان بیماری های عفونی، خطر انتشار ویروس در فصل سرما افزایش می یابد. زیرا تجمعات در داخل خانه (به دلیل بسته شدن پنجره ها در هوای سرد) می تواند خطر ابتلا به عفونت را به طور کلی و حتی ساکنین واکسینه شده افزایش دهد.

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز گذشته هشدار داد که «بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر بیماری عروق کرونا قلب فوت می کنند، واکسینه نشده اند.» -19; پنج روز پیش در آستانه 30 آنلاین تا اول آبان، 124 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان باختند. بر اساس همین گزارش، در شب 4 به 5 آبان، 10 هزار و 644 مورد جدید بیماری عروق کرونا قلب در کشور شناسایی شد. طی پنج روز و از 30 آنلاین تا 10 آبان، تعداد مبتلایان جدید در کشور 7081 نفر بود.

این بیماری در حالی دوباره در کشور رو به افزایش است که تا دیروز در مجموع 83 میلیون و 529 هزار و 916 دوز واکسن عروق کرونا در کشور تزریق شد و بر اساس آمار وزارت بهداشت 51 میلیون و 738 هزار و 578 نفر یا معادل 60 درصد واکسن کرونری اولین دوز واکسن تزریق شد، اما تعداد کل افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کردند و دو هفته پس از دوز دوم از مصونیت نسبی در برابر حملات شدید ویروس برخوردار خواهند بود، دیروز به 31718775 نفر رسید که معادل 37 درصد است. جمعیت کل کشور هنوز تا رسیدن به هدف دستیابی به امنیت مشترک پس از واکسیناسیون 70 تا 80 درصد جمعیت فاصله دارد. علیرغم اینکه در هفته های اخیر نسبت به اواسط تابستان سرعت واکسیناسیون به دلیل افزایش واردات واکسن افزایش یافته است، اما در این ناپایداری شیوع ویروس در کشور، مسئولان بهداشتی مفتخرند که ایران را از کشورهای مختلف واکسینه کنند. در سراسر جهان شگفت آور است.

دو روز پیش سید عباس متولیان، فوق تخصص بیماری های عفونی به خبر گفت: در دو ماه گذشته به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۳ دوز واکسن تزریق شده است. اگر امروز برای هر 100 نفر 96 دوز واکسن تزریق می شد. در حال حاضر میانگین جهانی واکسیناسیون 84 دوز به ازای هر 100 نفر است، بنابراین در حال حاضر پوشش واکسن در ایران بالاتر از میانگین جهانی است. بر اساس محتویات نمودارهای روزانه WORLDMETERS، ایران در رتبه‌بندی جهانی در ردیف هشتم نمودارها پس از آمریکا (46 میلیون و 502 هزار و 517 نفر)، هند (34) 227 هزار و 720 نفر، برزیل (21) قرار دارد. میلیون و 748 هزار و 984 نفر)، انگلیس (8 میلیون و 897 هزار و 149 نفر)، روسیه (8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر)، ترکیه (7 میلیون و 909 هزار و 111 نفر) و فرانسه (7 میلیون و 133 هزار و 766 نفر)؛ تا ظهر دیروز تعداد کل بیماران در ایران به 5 میلیون و 888 هزار و 100 نفر افزایش یافت.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی بازگشت موج افزایش سرعت بازگشایی، لغو مخابرات، جریان عادی حمل و نقل عمومی با وجود ادامه ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین سفرهای شبانه باشد. ممنوع کردن و رفع ممنوعیت بسیاری از ارزش ها که باید با افزایش سفرهای تفریحی و زیارتی و همچنین برگزاری برخی فعالیت ها در هفته های اخیر مرتبط باشد.

دیروز دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته ملی علوم مقابله با کووید-۱۹ خواستار بازگشایی زودهنگام و مذاکره موسسات برای از سرگیری فعالیت‌های سوخت‌رسانی به جمعیت شد که خطرناک‌ترین عملیات در شرایط کنونی کشور است. که در شرق کشور روند کاهشی متوقف شده و حتی مقداری افزایش بیماری آغاز شده است. با این حال، واقعیت این است که در سراسر کشور نرخ کاهش بیماری بسیار کند است و بسیاری از مناطق به صورت افقی حرکت می کنند. این شرایط افقی در این مرحله مطلوب نیست، اما اگر در سطح کمتری از بروز و بستری در بیمارستان به سطح افقی می رسیدیم، مطلوب بود، اما الان اینطور نیست. البته نمی توان خیلی صریح گفت که دلیل افزایش این بیماری در برخی استان ها چیست و آیا احتمال جدی بودن این افزایش وجود دارد یا خیر. به طور کلی هر زمان که اپیدمی ما در کشور رو به کاهش است، همه اعم از مردم و مسئولان، اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌ها را ضعیف می‌کنند، اما اینکه آیا این افزایش‌ها نشانه یک جهش است، هنوز تایید یا تایید نشده است. شما می توانید رد کنید و باید اطلاعات بیشتری پیدا کنید. این احتمالات همیشه وجود دارد. ما هنوز هیچ مدرکی ندیده ایم، اما هر احتمالی ممکن است وجود داشته باشد. بازگشایی همزمانی که از سراسر کشور از جمله دانشگاه ها، وزارتخانه های آموزش و پرورش، کارکنان، رویدادهای فرهنگی و مذهبی و غیره می شنویم می تواند در مسیر آینده این توسعه نقش داشته باشد. به نظر می‌رسد بازگشایی همزمان و بدون زمان‌بندی مناسب اتفاق می‌افتد و این مایه نگرانی است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا