مجله عمومی

همه پرسی راهبردی انسانی – کندوج

در این گفته ها ، دو مفهوم اصلی ذکر شده است که مکمل یکدیگر هستند. موضوع اول ادامه مقاومت ، مبارزه و سازماندهی سازمان های جهادی برای ادامه فشار بر رژیم صهیونیستی است.
موضوع دوم تغییر رژیم فلسطینی های اشغالی از طریق همه پرسی و حضور همه مذاهب مختلف از جمله مسلمانان ، مسیحیان و یهودیانی است که در این کشور حضور دارند.
به عبارت دیگر ، به عنوان کسی که به مسائل استراتژیک نگاه می کند ، از یک سو ، آنها همچنان با سرکوبگران و اشغالگران فلسطینی برخورد و مقاومت می کنند و از سازمان خودمختار می خواهند که در این مسیر حرکت کند و همچنین حمایت مداوم کند. در محور مخالفان ، به ویژه حزب الله در لبنان که نمادی از شجاعت و اراده است و از طرف دیگر علاوه بر ادامه تاکید بر مخالفت ، مسئله همه پرسی را مطرح می کنند. همه پرسی به معنای رأی مستقیم کلیه اعضای یک سازمان یا جامعه برای رد یا تصویب سیستم های اداری است.
هدف از برگزاری همه پرسی ایجاد فضایی برای زمین و تعیین قوانینی به سود اکثر جامعه است. این موضوعی است که از زمان انقلاب فرانسه به آن پرداخته شده است و مباحث مربوط به دموکراسی و کشورهای غربی به آن افتخار می کنند.
تاریخچه مبارزه ملت علیه سیستم های غیر انسانی نیز نشان داده است که مخالفت ها معمولاً با همه پرسی و انتخاب سیستم مورد نظر خاتمه می یابد. به عنوان مثال ، مردم آفریقای جنوبی سالها با سیاست جدایی مبارزه کردند و سپس با نلسون ماندلا رای دادند و رای دادند که سیاست جدایی را تغییر می دهد. در ایران نیز با رأی مردم این پادشاهی از بین رفت و جمهوری اسلامی برقرار شد و پیش بینی این همه پرسی با ایران سالها با آن مخالفت كرد. به عبارت دیگر ، مردم سالها با مقاومت در برابر این مقاومت مقاومت کردند و سیستم شناخته شده را مستقیماً معرفی کردند.
بنابراین ، موضوع تعیین سرنوشت فلسطین در آینده نیز در مسیر مخالفت و همه پرسی قرار دارد. ادامه مقاومت فلسطینی ها ، رژیم صهیونیستی را وادار به تصویب انتخابات و رای دادن به مردم می کند. برخلاف ادعاهای اسرائیلی ، این نفرت ضد یهودی نیست ، بلکه به نفع یهودیان است. یعنی یهودیان به همراه مسلمانان و مسیحیان سیستم مورد علاقه خود را تعیین می کنند.
امروزه بسیاری از یهودیان بر این باورند که اسرائیل ضد نفرین یهود در جهان است ، زیرا انجام جنایات علیه فلسطین به نام یهودیان ، آن را به معروف ترین یهودی جهان تبدیل کرده است. برنامه جمهوری اسلامی ایران کاملاً انسانی است و بنابراین به سود یهودیان است و از سوی آنها پشتیبانی می شود. در نتیجه جنایات اسرائیل ، این امنیت از یهودیان در سرزمین های اشغالی گرفته شده است. برنامه ایران برای همه پرسی یک برنامه انسانی ، اخلاقی و استراتژیک است و بدین ترتیب رژیم صهیونیستی به عنوان یک حزب سیاسی از بین می رود.

* کارشناسی ارشد سیاست خارجی / * منتشر شده در مجله جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا