مجله علمی و سلامت

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به منطقه جدید تعجب کنیم. این شرکت در نظر دارد از یک دستورالعمل موفق استفاده شده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع استفاده کند. فرمول مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع خودروها سالها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و شارژ ، سرعت و قدرت کمی برای استفاده از آنها بسیار محدود بود.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی در اتومبیل

اما در دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که عملکرد یکسان با هر بار شارژ و حتی بهتر از خودروهای بنزینی دارند. آینده متعلق به این اتومبیل های برقی و در واقع متعلق به اتومبیل هایی است که سوختی غیر از بنزین دارند.

در چنین شرایطی ، هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرده و طبق شواهد ، اطلاعات خوبی در این زمینه وجود دارد. این موتور از 7 جز different مختلف تشکیل شده است ، از جمله “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهش جریان ، مبدل برق DC ، شارژر ، واحد توزیع برق و واحد مدیریت باتری. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی اجزا در سه زمینه طراحی شده است که ساخت آن آسان ، ساختار ساده و گسترش آن آسان است. این دستگاه 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و همچنین تقریباً به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در مقیاس تولید انبوه کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از اینکه هواوی دوربین الکترونیکی DriveOne را راه اندازی کند ، هواوی از سیستم درایو هوشمند و اتوماتیک خود به نام AutoSar رونمایی کرده بود. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک دقیق در منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص در هر منطقه باشد.

این اطلاعات سیستم ناوبری را قادر می سازد تا با روشی منطقی بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با به دست آوردن اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد که عملکرد بهتری نسبت به سیستم های ناوبری فعلی که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، ارائه می دهد.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیچیده محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگری که با کمک این فناوری به دست آمده است ، توانایی رانندگی به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده در خودرو است که حتی از رانندگی ایمن تر است. به این ترتیب ، وسیله نقلیه به طور کامل مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخ می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده اتومبیل های الکتریکی خودران است. اگرچه مدل های مختلفی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید انتظار حضور بیشتر و استفاده گسترده در آینده نزدیک را داشته باشیم.

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا