مجله عمومی

واریز حقوق مدیران دستگاه‌ها منوط به ورود اطلاعات کارکنان

به گزارش پایگاه خبری کندوج،
«حسین عرباسدی» در این بخشنامه با اشاره به سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: پیرو تاکید قبلی این سازمان مبنی بر تکمیل سامانه پاکنا و سامانه پرداخت و مزایا حداکثر ظرف مدت 15 روز از تاریخ روز. تخصیص وام و پرداخت حقوق و مزایا در آنلاین ماه 1400 از محل برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور در صورتی که اطلاعاتی از حقوق و مزایای کارکنان ادارات درج نشده باشد، حقوق بالاترین مقام کشوری. . ادارات و مدیران مربوطه در آذر ماه حقوق دریافت نمی کنند.

در این بخشنامه عملکرد 1400 دستگاه اجرایی به شرح زیر است: قوه مجریه، وزارت حمل و نقل و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دادگستری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت علوم آموزش و پرورش و رهنمودهای اسلامی 100% اطلاعات حقوق خود از ابتدای سال 1400 تا 9 آذر.

در بین مراجع قضایی زیر حوزه های قضایی بخش های مرکزی کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، زنجان، سمنان، یزد، اردبیل، قم، خراسان شمالی و البرز پیشتاز بوده و 100 درصد را به ثبت رسانده اند. از اطلاعات

در نهادهای زیر قانونگذار، مرجع حسابداری کلیه اطلاعات خود را وارد کرده است.

مؤسسات زیر نظر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری شامل دبیرخانه کمیته اجرایی، پژوهشکده فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه، مؤسسه اداری و استخدامی، مؤسسه برنامه و بودجه، مرکز پرسنل و منابع انسانی. کالاها و ارزها و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اطلاعات خود را به طور کامل وارد سامانه حقوق و دستمزد و مزایا کرده اند.

بر ثبت اطلاعات پرسنلی در سامانه پایگاه کارکنان نظام اداری (پاکنا) از سالهای متمادی و در بودجه سال 1399 و همچنین بودجه سال جاری (تبصره 21 در بند بودجه) تاکید شده است. در ثبت اطلاعات پرسنل قرار داده شده است.

این یک تکلیف قانونی برای تنظیم نیروی انسانی، کارکنان دولت و انضباط مالی است که در قانون بودجه پیش بینی شده است و با تنظیم این اطلاعات، حقی برای استخدام یا به کارگیری افراد ایجاد نمی شود.

تعداد کارکنان دولت در ابتدای سال 1399 بالغ بر 2 میلیون و 241 هزار و 462 نفر بوده و بر اساس آخرین آمار (مربوط به سال گذشته) حدود یک میلیون و 700 هزار کارمند دولت وارد «سامانه پرسنلی ایران» شده اند و از این تعداد اطلاعات حدود 1.2 میلیون رنگ پردازش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا