مجله علمی و سلامت

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما قصد داریم تفاوت سه واکسن اصلی که برای درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب تولید شده اند را بررسی کنیم و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ دهیم.

خصوصیات تاج واکسن چیست؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی وجود دارد بیانسه – فایزر، نوین و آسترازنکا در اروپا و آمریکا تولید شده و اخیراً در برخی از کشورها به بازار عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

در ادامه ، نگاه دقیق تری به مشخصات این واکسن ها خواهیم داشت.

واکسن های مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و فعالیت آن در حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری کرد و تا دو ماه در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در حقیقت ، می توان آن را با یک فریزر معمولی حفظ کرد. 20 میلیون واحد از این واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. تجارت مدرن به دنبال سودهای چشمگیر است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) بر خلاف دو واکسن سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس شامپانزه ضعیف است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر واکسن Astraznka بسته به دوز تزریق از 60 تا 91٪ است. این واکسن اثرات سوverse قابل توجهی بر روی افراد نداشت.

هر کسی در هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را داشته باشد. آنچه در مورد واکسن آکسفورد جالب است این است که از شیوع همه گیر و میزان سرایت آن می کاهد.

3 تا 4 دلار قیمت دارد و از این نظر که حمل و نقل آن آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است از دو مورد قبلی بهتر است. البته نباید از اثرات کوچکتر آن نیز غافل شد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفته است که پس از پایان اپیدمی کرونا ، سودآوری را در نظر دارد.

آیا مقاله ای دارید که فکر کنید واجد شرایط حضور در مجلات معتبر علمی است؟ از آنجا که حتی غلط های املایی یا املایی جزئی می توانند تمام انرژی شما را بگیرند ، از متخصص خود بخواهید مجله علمی شما را ترجمه کند تا بتواند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کند. بدون شک بهترین نتیجه از بهترین و تخصصی ترین روش ها: Transis یک بستر ترجمه آنلاین ترجمه شده است که شما را قادر می سازد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات متن و مقاله ISI بهره مند شوید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ فعال است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، فقط کد ژنتیکی آن است. از آنجا که برای تولید این نوع واکسن به ویروس واقعی نیاز نیست ، میزان تولید آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه های تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

اثرات این واکسن در همه موارد روشن نیست ، یعنی نمی توان با اطمینان گفت که آیا بدن از بدن در برابر نوع جدی تری از بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواست سود خوبی در این زمینه به دست آورد. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری ویروس کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این امر در مورد کسانی که توسط بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید مقالات قدرتمند و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به دست مترجمان متخصص بسپارید!

تفاوت بین یک مترجم متخصص زیست شناسی و یک مترجم عمومی در ترجمه تخصصی متون زیست شناسی آشکار می شود. Transis شما را در این مسیر دنبال می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن تاج تزریق کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال می توان از افرادی که آلرژی دارند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک داشته اند جلوگیری کرد.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر ابتلا به بیماری شدید ویروس کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن تاج برای زنان باردار هیچ مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کنید و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن های تاج چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض شدیدتر شد ، باید با مرکزی که تزریق انجام شده تماس بگیرید تا اقدامات بعدی برای سرعت بخشیدن به درمان انجام شود.

* گزارش تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا