مجله علمی و سلامت

واکسن ایرانی کرونا چه زمانی آماده می‌شود؟

اخبار آفتاب:

امروزه بیماری ویروس کرونا قلب و اخبار فرهنگی و هنری با یکدیگر همپوشانی دارند. در یکی از این خبرها اعلام شد که یک سریال ویژه با نام “Quid 25” در ماه رمضان ساخته و پخش می شود. البته نویسنده این مجموعه اظهار داشته است که این مجموعه به وضعیت فعلی می پردازد که ویروس کرونا برای جهان ایجاد کرده و به ایران اختصاص دارد.

البته خبر تأسف آور دیگر این است که امروز کرونا در بین هنرمندان قربانی شد. در ایران ، محمد افروی ، فیلمساز و دستیار کارگردان ، بر اثر این بیماری درگذشت و در انگلیس ، جان لوكار ، رمان نویس مشهور جنایی نیز بر اثر عفونت تنفسی درگذشت.

در زمینه اخبار اقتصادی مربوط به بیماری ویروس کرونا قلب ، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک های جهانی از ترس تحریم های آمریکا حاضر به همکاری در انتقال وجوه واکسن نیستند. همتی گفت به دلیل فشاری كه ایالات متحده به بانك های مختلف اروپایی وارد كرده ، آنها از كار با ایران می ترسند. وی گفت گرچه استفاده از واکسن ویروس کرونا شناخته شده است ، اما در صورت اجازه ایالات متحده ، بانک مقصد حاضر به همکاری است.

دژپسند ، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز قول داده است که پایه مالیات را در سال 1400 افزایش ندهد ، زیرا بسیاری از شرکت ها به دلیل بثورات تاج رونق ندارند و دولت متوجه می شود که با افزایش پایه مالیات نباید مردم را تحت فشار مضاعف قرار داد.

دنیای سیاسی نیز تحت تأثیر تاج قرار گرفت و مهمترین رویداد سیاسی در ایران ، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سایه تاج ، یکی از موضوعاتی است که تقریباً هر روز اخبار را منتشر می کند. در مقاله اخیر در مورد این موضوعات ، سخنگوی دفتر انتخابات وزارت کشور از برگزاری 1400 انتخابات خبر داد.

کارشناسانی مانند محمد مهاجری استدلال کرده اند که انتخابات تاج 1400 ، یک عامل مهم علیه مشارکت ، ممکن است مورد استقبال واقع نشود.

فرماندار تهران همچنین در تهدیدهای افراد بی احتیاط اعلام کرده است که در صورت حضور افراد بدون نقاب در اماکن عمومی و خیابان ها ، از فردا جریمه می شوند. نتایج یک نظرسنجی تلفنی منتشر شده توسط ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، همچنین نشان داد که 76 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به طور تصادفی انتخاب شده اند که مایل به تحمل مشکلات مهار ویروس کرونا برای پایان دادن به این فاجعه و زنجیره انتقال هستند.

آخرین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشور نیز نشان می دهد که 223 بیمار با تشخیص نهایی Quid 19 در یک شب در کشور باقی مانده و تقریباً 8000 بیمار جدید تشخیص داده شده اند که از این تعداد 1300 نفر اکنون وضعیت خوبی ندارند و در بیمارستان تحت درمان هستند.

با یادداشت مثبت در اخبار روز ، دکتر مینو مهرز ، دانشمند مشهور در مبارزه با بیماری های عفونی در کشور ، اعلام کرد که احتمال دارد واکسن تاج ایرانی برای نوروز تهیه شود. وی گفت: مرحله تحقیقات انسانی واکسن با استفاده از فناوری ویروس ضعیف شده در ماه دسامبر یعنی کمتر از یک هفته آغاز می شود و اگر نتایج آزمایشات بالینی رضایت بخش باشد ، از ابتدای سال آینده شاهد تزریق عمومی واکسن به افراد خواهیم بود. بود.

در همین حال ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، که در حال بحث در مورد تهیه کپسول اکسیژن افراد مورد نیاز از مقامات وزارت صنعت بود ، اعلام کرد که ایران قصد دارد واکسن ویروس کرونا را از اتحادیه Kovacs بخرد و در این زمینه گام هایی برداشته و پرداخت ها انجام شده است. .

البته در آن سوی دنیا مردم تزریق واکسن فایزر را شروع کردند و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد اولین شهروند آمریکایی که واکسن فایزر را دریافت کرده پرستاری است که در بیمارستان کرون کار می کند. .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا