مجله فرهنگ

واکنش خانواده شهید ستاری به این فیلم چیست؟

در جلسه “منصور” عنوان شد که خانواده شهید ستاری هنوز فیلم را ندیده بودند زیرا او فکر می کرد نمی خواهد روی روند کار تأثیر بگذارد.

به گزارش کندوج ، پرسش و پاسخ فیلم “منصور” توسط سیاوش سرمدی با حضور کارگردان ، مهدی مطهر (مجری طرح) ، سید جواد هاشمی ، محسن قصابیان ، علیرضا زمانی-نسب ، لیندا کیانی (بازیگر) ساخته شد. ، مجید گرجیان (مدیر عکاسی) ، محد برادران (مدیر جلوه های بصری) ، بابک کریمی طاری (طراح صحنه) و با اجرای حمیدرضا مودقیق ، بعدازظهر جمعه ، 15 بهمن ماه در سالن همایش های میلاد برگزار شد. دور زدن.

سیاوش سرمدی کارگردان درباره شخصیت “شهید ستاری” گفت: این فیلم قرار بود مستندی درباره مهندس سنایی و روند ساخت هواپیما باشد اما هیچ منبع تصویری در این باره وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ساخت هواپیما کار بسیار پیچیده ای است ، افزود: مهندس سنایی در سال 65 از F5 تقلید کرده بود. این روند ساخت هواپیما برای من جذاب بود و می خواستم به آن برسم. “در ابتدا شهید ستاری شخصیت اصلی این کار نبود. با توجه به دغدغه های فیلم ، ایده تغییر داستان تغییر کرد تا داستان جالب تری برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

محسن قصابیان درباره بازی در فیلم “منصور” گفت: وقتی قرار است نقش یک قهرمان را بازی کنید ، به خصوص در دوران معاصر ، کمی سخت و پیچیده می شود ؛ زیرا مردم چنین شخصیت هایی را می شناسند.

وی افزود: “من ابتدا شروع به خواندن نسخه خطی و مرور آن کردم و سپس به کتابهایی درباره شهید ستاری روی آوردم.” حتی به خانه پدر شهید رفتم و تمام اطلاعات مربوط به او را بررسی کردم.

وی ادامه داد: “وقتی فکر می کنم درست است این کار را می کنم اما گاهی به آن شک می کنم.” این فیلم حتی زندگی شخصی من را تحت تأثیر قرار داد.

لیندا کیانی در ادامه درباره نقش خود در این پروژه اظهار داشت: به راهنمایی آقای سرمدی تصمیم گرفتیم شخصیت زن شهید ستاری را کمی متفاوت بازی کنیم. من تمام تلاشم را کردم تا برخلاف کلیشه های معمولی ، یک زن کاملا معمولی را بازی کنم.

به دنبال این جلسه ، علیرضا زمانی نسب درباره حضور در فیلم “منصور” نیز گفت: من بیست سال سعی کردم بازی کنم و در این فیلم بیشتر ندیدم. این سبک برای من پیچیدگی های خود را داشت و خوشحالم که در آن بازی کردم.

سید جواد هاشمی درباره بازی در این فیلم نیز توضیح داد: من ابتدا وارد اسناد واقعی درباره این شهدا شدم. من فکر می کنم این نزدیکی به نقل قول های تاریخی بسیار جذاب بوده است.

وی افزود: ظاهر سیاوش سرمدی بسیار خاص و مستند بود و این نگاه به فیلم کمک کرد. فکر می کنم نقش من خیلی مهم نبود و فیلم خودش تجربه خیلی جالبی بود.

مجید گرجیان ، فیلمبردار فیلم سینمایی “منصور” در مورد فیلمبرداری در قالب دوربین اظهار داشت: این فیلم با دو دوربین فیلمبرداری شده و به صورت دوربین بوده بنابراین می توانیم در مورد موضوع بهتر و روان صحبت کنیم . “

در این جلسه محمد برادران درباره نحوه طراحی جلوه های ویژه فیلم توضیح داد: قسمت بزرگی از هواپیمایی که در تصویر می بینید در سه بعد ساخته شده و کار جلوه های ویژه این کار حدود سه ماه به طول انجامیده است. این اتفاق عجیبی نبود و منابع زیادی برای ما وجود داشت.
بابک کریمی طاری درباره طراحی صحنه فیلم گفت: ما دو بعد داریم ، یکی چشم انداز تحقیق و دیگری چشم انداز هنری. شغل یک طراح صحنه در دهه شصت نه تنها تغییر زمان است بلکه باید فضای هنری ایجاد شود تا همه چیز به نفع فیلم پیش برود و مخاطب از فضای فیلم لذت ببرد.

مهدی مطهر ، مدیر پروژه پروژه “منصور” نیز در سخنانی اظهار داشت: سرمایه گذار اصلی فیلم سازمان “اوج” است و از یک فیلم حمایت کرده است که قهرمان از ارتش است. این پروژه بیش از یک سال و نیم به طول انجامید و فیلم های آن در بدترین زمان ممکن ساخته شده اند ، یعنی گرانی بنزین ، حوادث آبان و شهادت سردار سلیمانی. باید بگویم که در فرم فیلم همه اندازه و دقت دارد و بیشتر مربوط به یک قهرمان است تا یک مبارز.

سرمدی با بیان اینکه بسیاری از آثار تاریخی ما معتبر نیستند ، افزود: تجربه مستند به من کمک کرد تا فیلم معتبری بسازم. من از عناصر کلیشه ای در فیلم استفاده نکردم و احساسات مخاطب را احساس نکردم. از هیچ موسیقی حجیمی در فیلم استفاده نمی شود و ما فقط در لحظات احساسی فقط دو بار موسیقی داریم. این اقدام بسیار دور است و من از بحث های شعاری اجتناب کردم. من سعی کردم یک انسان فعال ایجاد کنم. برای باورپذیری این شخصیت سعی نکردم مخاطب را احساسی جلوه دهم.

وی درباره انتخاب بازیگران نیز توضیح داد: کیومرث مرادی نقش بسیار مهمی در انتخاب بازیگران داشت. بازیگران ما ستارگان تئاتر هستند و دقیقاً برعکس آنچه برای فیلم نیاز داشتیم ، زیرا برای روایت داستان زندگی به یک نمایش واقعی و باورپذیر احتیاج داشتیم.

گرجی درباره جادوی منصور گفت: “من هرگز روی فیلمی به این بزرگی و درباره چنین قهرمانی کار نکرده ام.” اگر چنین فیلمی به یک فیلمساز پیشنهاد شود ، او آن را می پذیرد و هدف من این نبود که کارهای زیادی را در فیلمبرداری ببینم.

قصاب ها در ادامه گفتند: پسر شهید ستاری دو بار در تیراندازی ما حضور داشت. باید بگویم که من با یک گروه حرفه ای کار کردم. بازیگر به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. این کمک عوامل و بازیگران دیگری است که کار ما را شکل می دهد ، زیرا بازیگر به عمل پاسخ می دهد.

وی افزود: وقتی روی نقشی کار می کنید ، فشار زیادی به شما وارد می شود و این کمک عواملی است که به شما کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کنید.

مهدی مطهر در پاسخ به اینکه آیا خانواده ستاری این فیلم را دیده اند یا خیر گفت: خانواده شهیدان ستاری هنوز فیلم را ندیده اند. فرزند شهید ستاری به ما گفت که من نمی خواهم با دیدن تصویر روی کار شما تأثیر بگذارم.
سرمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قصد ساخت مجموعه ای درباره این شخصیت را دارد ، توضیح داد: نه ، من برنامه ای برای ساخت سریال ندارم و کار من در مورد شخصیت شهدای ستاری اینجا است.

در پایان جلسه ، سرمدی درباره تدوین فیلم گفت: من خودم نمی خواستم فیلم را ویرایش كنم ، در ابتدا یك ویراستار برجسته فیلم فیلم را ویرایش كرد و فیلم خیلی بد شد و به من نزدیك نشد. بنابراین خودم تصویر را دوباره نوشتم و به این کار رسیدیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا