مجله علمی و سلامت

واکنش وزارت بهداشت به انتشار اخباری درباره خط تولید واکسن روسی در ایران

به گزارش شفاف ، دکتر کیانوش جهانپور در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی به نقل از سخنگوی ستاد مرکزی کرونا در باشگاه گفت: “اسپوتنیک خط تولیدی به ایران داده است که هیچ فایده ای برای ما ندارد” ، اما عنوان را رد کرد و عنوان انتخاب شده را در برخی رسانه ها با متن دکتر علیرضا رییسی گفت: “متأسفانه ، عنوانی که در برخی رسانه ها انتخاب شده هیچ ارتباطی با زیرنویس های خبری و سخنان سخنگوی دفتر اصلی علیه کرونا ندارد.” روند واکسن ، و یک گزارش طبیعی درباره چگونگی و نحوه پیش بینی های قبلی در چه حدی به تهیه کنندگان واکسن از جمله روسیه و واکسن Sputnik آن ارائه شده است.

وی افزود: واکسن “Sputnik V” تقریباً اولین واکسن ثبت شده علیه Covid 19 در جهان است و در هفته های اول واکسیناسیون ، به ویژه در واکسیناسیون کادر پزشکی ، واکسن های روسیه کمک کردند تا واکسیناسیون در ایران و واکسیناسیون مدافعان بهداشت آغاز شود. و مورد استقبال قرار گرفت. و به طریقی مورد تقاضای بسیاری از متقاضیان واکسن قرار گرفت. در هفته های اخیر ، به دلیل کندی و محدودیت تولید واکسن Sputnik در روسیه و عود بیماری در این کشور ، تولید و تحویل این واکسن مطابق آنچه پیش بینی و تصویب شده بود ، اتفاق نیفتاده است.

جهانپور ادامه داد: البته این موضوع فقط به واکسن “Sputnik V” محدود نمی شود و تقریباً همه تولید کنندگان در جهان به نوعی و در درجات مختلف با این مشکل روبرو شدند و طبیعی است که دکتر سفر ، به عنوان معاون وزیر بهداشت و واکسن در وزارت بهداشت ، در گزارش خود گزارش دهید ، آنچه در ماه های اخیر اتفاق افتاده است و نگرانی های شما را بیان کرده است.

وی درباره اظهارات رییسی در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران افزود: در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران ، وی (دکتر علیرضا رییسی) اظهار داشت که این خط تولید راه اندازی شده و نیاز به فنی و فنی تأیید واکسن در روسیه ، البته این واکسن هنوز در چرخه رسمی واکسیناسیون قرار ندارد و تا زمانی که این واکسن منتشر نشود ، به مردم در واکسیناسیون در ایران کمک نمی کند. اما متأسفانه انتخاب عنوان از این طریق تیتر یک عنوان نیست و هیچ ارتباطی با گزارشی که ارائه شده و آنچه وی گفته است ندارد. از رسانه های دلسوز و محبوب در شرایط دشوار امروز ، همراه با مردم و سیستم مراقبت های بهداشتی انتظار می رود که از هرگونه اطلاعاتی که حتی ابهام ، تنش یا اضطراب در افکار عمومی ایجاد می کند ، به دقت پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: “دولت و مردم روسیه طی چند ماه گذشته از قدرت خود برای کمک هرچه بیشتر به سیستم مراقبت های بهداشتی ایران و با نیت خوب برای مبارزه با تاج و شروع واکسیناسیون و استمرار “و توسعه آن در ایران ، و یکی از نمونه های بارز آن ، تولید مشترک و صدور مجوز برای واکسن اسپوتنیک آن در ایران است ، ستودنی است و البته با گنجاندن تولید مشترک اسپوتنیک در ایران در فرآیند واکسیناسیون عمومی پس از تصویب مراحل فنی ، این نقش مهمی در تسهیل و تسریع واکسیناسیون در جمعیت ایران خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا