مجله عمومی

وداع همزمان با شام آخر/ روایت دلی که از محرم کنده نمی‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عصر آدینه و همزمان با آخرین شب محرم هیئت های مذهبی استان سمنان میزبان .یل عاشقان حسینی قرار بود در فضاهای باز تکایا ، مساجد و برخی اماکن مذهبی مطابق با قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی خداحافظی کنند.

مrsمنان سمنان گرد هم آمدند تا با وجود همه محدودیت های غم امام حسین (ع) بار دیگر از فرصتی که امسال به دست آوردند تشکر کنند (در باره) بگذارید آنها خدای متعال را شکر کنند و دوباره محرم را با چشمان اشک برانند.

پرواز قلب با اشک و آه

برای بزرگداشت جنایات در محرم و یادآوری ارتش “Ma نوشتن نما جَمِیلًالب نمازگزاران استان سمنان ذکر شد ، نمازگزاران شب گذشته قلب مردم را به زینب آوردندد) آنها را اسیر کردند و با لشکر به کربلا رفتند. طرفداران دور هم جمع شدند تا بخوانند: «لباس سیاه من یادآور زهرا است. چگونه می توانم آن را از دست بدهم؟ چگونه از غم و اندوه مال شما؟ »

ماه محرم امسال غریبه خاصی داشت و شکستن آن عجیب خاصی دارد که شاخهای مرد را خیس می کند. خسته از مرد امروز ، که شاهد حملات از هر طرف ، حملات دنیوی ، موانعی است که به یک انسان بالدار اجازه پرواز نمی دهد.

این آداب معنوی با دعاهای مقدس و قرائت قرآن کریم و به دنبال آن شعر ، آواز و مداحی ، گرامیداشت فاجعه و همچنین دعاهای شهدا در استان سمنان در آستانه هفته مقدس از دیگر برنامه های این آئین معنوی بود

شکرگذاری یک ماه عزاداری است

کارشناس مذهبی و سخنران یکی از این مهمانی های خداحافظی با محرم در گفتگو با خبرنگار آنلاین ضمن بیان اینکه خداحافظی ماه محرم وداع جان کاه بود ، گفت: امشب ماه عزاداری سید الشهدا است (در باره) از طرف دیگر میل به طول عمر و دیدار دوباره محرم از طرف دیگر احساس عجیبی به مرد می دهد.

حجت الاسلام ناصر حسن زاده با بیان اینکه طرف فاجعه اهل بیت (این شب)در باره) مخصوصاً غریبی یاران حسین (در باره) او فضای خاصی دارد ، وی می افزاید: سلام و احوالپرسی همیشه احساس جدایی مضاعف و امید دیدار دوباره است و این احساسی است که انسان در این شب در رابطه با یکی از بهترین روزهای خدا دارد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع تاجگذاری ، افراد با محدودیت های عزاداری در ماه محرم همراه بودند و همین امر خداحافظی با وی را کمی غیرقابل باور و دشوار کرد ، بنابراین مومنان امیدوارند امشب ، در حالی که دستگیر شده اند (در باره) همچنین باید به آنها فرصت داده شود تا محرم را دوباره نزد خداوند متعال ببینند.

یاد اسرای کربلا را نام ببرید

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به این س ofال که تفاوت سلام محرم و رمضان چیست ، می گوید: «به نظر من هر دو یک ماه برده داری هستند.در باره) بنابراین ، یکی با لب خندان برای سفیدی خدا را وداع می گوید و دیگری برای شهدای یکی از بهترین بندگان خدا قلب شکسته دارد.

یکی از نمازگزاران اهل بیت نیز خاطرنشان کرد که امشب شبی بود برای بزرگداشت فاجعه اسیران کربلا و زیبایی تخت حضرت زینب (د) می گوید: با عرض سلام به ماه محرم فرصتی است برای اندیشیدن درباره عملیات حضرت زینب (د) آنها شام خوردند و این مخالفت با توافق نامه منطقه ای است که طی سالهای گذشته به یک الگو تبدیل شده است.

یاد و خاطره شهدا در منطقه سمنان

کربلایی رضا کریمی که گفت خداحافظی با ماه محرم نیز فرصتی برای اندیشیدن در مورد هدف عاشورا است ، گفت: امام حسین (در باره) او برای تأسیس دین خدا و راه های خدا قیام کرد و بنابراین باید از این فرصت ها برای انتقال مفاهیم عاشورا به نسل های جوان جامعه استفاده کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در وداع با محرم امسال بسیار مشهود است ، مجاورت با هفته دفاع مقدس است و همچنین سعی کردیم یادواره شهدای دفاع مقدس و همچنین ذکر فاجعه را بیان کنیم. نقش در دفاع مقدس. ” نکته مثبت این است که خانواده ها و قبایل کمتری در این منطقه وجود دارند که در آن زمان شهید یا مبارز نداشته باشند و بنابراین امشب یکی از موضوعاتی بود که هوای دیگر با ذکر شهدا در منطقه پشت سر گذاشته بود.

عجیب نیست که غم و اندوه در قلب میهمان وجود دارد. شب طلاق گرفته است. کلمه کلمه غم و اندوه است … غم غم است ی برای دیدن دوباره او باید یک سال صبر کنید. محرم آمد و در چشمانش ملاقات کرد اصابت رفته و چه زیبا به یاد آوردن کسانی که سال گذشته محرم بودند و امسال در قید خاک هستند. چه زیباست که امشب برای کسانی که دراز کشیده اند دعا کرد تا سال دیگر بتوانند محرم دیگری را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا